originalna lile
Magazin s Ljiljanom Nikolovskom: 10 nezaboravnih hitova
Karizmatična Ljiljana Nikolovska obilježila je rad grupe Magazin u drugoj polovici osamdesetih godina
“Što se tiče Magazina, njegova budućnost je ionako u mojim rukama, ali je pitanje da li nakon tako velike prošlosti, uopće treba budućnost? Možda ne treba prljati budućnost novim pjesmama, tko zna…”, izjavio je prije nekoliko mjeseci Tonči Huljić, autor pjesama Magazina i “direktor hrvatske glazbe”, kako mu je Duško Ćurlić tepao na netom održanim Melodijama Jadrana.
Povod je, dakako, najava odlaska aktualne, sedme po redu pjevačice Magazina, Andree Šušnjare. Za Huljića, pak – ništa nova. Ponavljajuća noćna mora na koju je ovaj iskusni profesionalac već imun. Njegovi refleksi u ovakvim su slučajevima već istrenirani i bez sumnje već ima razrađene scenarije, za sljedeći korak, dva ili tri…
Međutim, govoreći o “prljanju budućnosti”, ono što Huljić (slučajno ili namjerno) prešućuje je sadašnjost, a u toj sadašnjosti, valuta pjesama Magazina ne samo da ne slabi, već iz sezone u sezonu dobija na vrijednosti. Probajte se provesti na nekoj svadbi bez “Kokola”, pronađite studentski party bez “Rano, ranije”, godišnjicu mature bez “Balkanske ulice” ili okupljanje uz gitaru bez “Piši mi”…
Zajednički nazivnik ovim pjesmama je Ljiljana Nikolovska, treća u nizu pjevačica Magazina koja je obilježila drugu polovicu osamdesetih. U to vrijeme, Magazin je bio koncertna mašina koja je gazila sve pred sobom, a kad ne bi nastupali (nekad i po dva puta dnevno!), snimali su pjesme koje su u našim okvirima postale i ostale školska definicija evergreena. Svojim odlaskom i sa svime što je uslijedilo kasnije, karizmatična Ljilja je ostvarila mitski status u srcima fanova, ne samo benda, već i pop glazbe ovih prostora. Trebalo je proći određeno vrijeme, kao što će i pjesme kasnijih inkarnacija benda bez sumnje doživjeti svoju kritičku (re)valorizaciju – niste valjda zaboravili na filkolinsovski bubnjarski ulaz u “Ne tiče me se”, sjajnu soul suradnju s Oliverom “Samo navika” ili “Sudnji dan” s Doris Dragović.
I zamislite drskosti, odabrati pjesmu od 4 i pol minute za radijski singl – što bi na to današnji Huljić rekao tadašnjem Huljiću?!
Do tada, evo deset nezaboravnih hitova Mark III inačice Magazina s Ljiljanom Nikolovskom. Probajte im odoljeti…
Piši mi
Srebrno, drugo mjesto ove autorske suradnje Huljića i Nenada Ninčevića na Zagrebfestu 1985., pjesmi je vjerojatno donijelo više nego što bi joj eventualno koristila pobjeda na festivalu. Publika je, nezadovoljna odlukom žirija, demonstrativno napustila dvoranu uz zvižduke, a Magazin je započeo svoj tour de force po cijeloj Jugoslaviji i šire. “Sljedećih pet godina, do raspada države, bili smo najjači po tiražama, broju koncerata…”, prisjeća se Huljić.
Oko moje sanjivo
Unatoč produkciji koja nije dobro ostarila, ovo je trenutno ipak najpopularnija pjesma Magazina na Spotifyju. Možda upravo zato zaslužuje remiks ili neko novo čitanje, kao što je nedavno Dua Lipa udahnula novi život pjesmama Eltona Johna približivši ih novoj publici?
Ljube se dobri, loši, zli
“Magazin je bila i neka mama u publici kojoj nije smetala cura na pozornici u konfekcijskom odjelcu, dijete, koje je voljelo naše plesne parodije, svekrva, koja nije skrivala da također ide na koncert, kapetan trajekta ili vozač autobusa kojega je putnik zamolio da pojača radio i nitko se nije bunio”, izjavila je ne tako davno Ljiljana Nikolovska u intervjuu za Novosti. Ima li većeg komplimenta za pop pjesmu?
Sve bi seke ljubile mornare
Jedna od pjesama koja je do današnjih dana preživjela u koncertnoj set listi benda, unatoč ili možda upravo zbog razigranog aranžmana i nestašnog teksta Nenada Ninčevića?
Rano ranije
Pjesma je jedna od uspješnih suradnji Huljića i autorice teksta, Marine Tucaković, ujedno i druga najuspješnija pjesma benda na Spotifyju. Znamo li da je nastala krajem osamdesetih, stihovi “vjetrovi zapuhali, narodi se budili”, poprimaju sasvim novo značenje…
Kokolo
1983. pjevačicu Mariju Kuzmić u Magazinu zamjenjuje tada dvadesetogodišnja Ljiljana Nikolovska iz splitske četvrti Spinut. Tog ljeta s “Kokolom” (Tonči Huljić/Zvonimir Stipičić Miš) debitira na Splitskom festivalu čiji kompilacijski album zahvaljujući toj pjesmi doseže zlatnu tiražu. Četrdeset godina kasnije, Kokolo je i dalje neizostavni banger svakog boljeg tuluma!
Tamara
Pišući o ovom razdoblju Magazina, ne smije se zaobići producenta i aranžera Matu Došena koji je ostavio neizbrisiv trag u domaćoj glazbi, od suradnji s Magazinom preko Miše Kovača i Olivera Dragojevića do Prljavog kazališta, Danijela Popovića i Doris Dragović. “Veliki je broj ljudi doprinosio svojom kreativnošću, pomagao u promociji”, naglašava Ljiljana Nikolovska.
Manuela
Nakon Tamare, Ivane, Nikole i Kunigunde, još jedna u nizu pjesama s vlastitim imenom u naslovu. Autor glazbe je – začudo! – Zdenko Runjić. Uvrštavanje Runjićevih pjesama u katalog bio je, objašnjava Huljić, izraz zahvalnosti prema njegovom učitelju i mentoru, pogotovo imajući u vidu da su naklade albuma Magazina dosezale platinaste tiraže…
Put putujem
Nakon istoimenog albuma iz 1986. koji je prodan u preko pola milijuna primjeraka, Magazin je put putovao na turneji koja je trajala 100 dana bez prekida. “Konstantno smo putovali, znali smo imati po dva-tri, čak i četiri koncerta dnevno, nekad u dva različita grada u istom danu”, prisjeća se Nikolovska.
Balkanska ulica
Ako ulica iz pjesme i nije ona splitska Balkanska, današnja Vukovarska, kako otkriva autorica teksta, Vjekoslava Huljić, većina je ipak asocira uz Split i splitsku mladost osamdesetih. “Nedostaje mi stari Split kojeg više nema. Grad humora, beštima, serenada i suza, barki, kamena, cementa i zelenila, ruža, jorgovana i tratinčica, grad koji je proizvodio od najbolje krafne na svijetu do prekooceanskog broda”, zaključuje Lile.