23
sij
2025
Izvještaj

Kraj programa, Lado Bartoniček i White on White

Rijeka-Zagreb-Texas

Rijeka Zagreb

Marko Rogić, Lado Bartoniček, Đina Škufić i moderator Bojan Mušćet / Foto: Matej Grgić

share

U zagrebačkom Grifu 22. siječnja novim ostvarenjima predstavili su se riječki izvođači: Kraj programa, Lado Bartoniček i White on White, najavljen je nastup u Saxu gdje će još nastupiti Turisti i The Siids, kao i izlazak kompilacije Rijeka-Paris-Texas 2

Rijeka Zagreb

Predstavnici bendova White on White, Atmospheric i Kraj programa / Foto: Matej Grgić

Afterwork druženje Dallas Recordsa u zagrebačkom je Grifu u srijedu, 21. siječnja, bilo je izvrsna prilika da se pobliže upoznamo s jednim dijelom riječke glazbene scene koju su uz moderatora Bojana Mušćeta predstavili Đina Škulić, pjevačica skupine Kraj programa, Lado Bartoniček, kantautor i član benda Atmospheric, i Marko Rogić koji nastupa pod imenom White On White. Bila je to ujedno i najava za nastup četiri benda u Saxu 30. siječnja, gdje će se Marku i Đini s njihovim bendovima pridružiti još Turisti i The Siids.

Kako je Davor Franjić iz Dallas Recordsa objasnio u uvodnom obraćanju, izdavač je imao namjeru predstaviti Rijeku kao izuzetan glazbeni grad. Svi su ovi glazbenici u 2024. imali izvrsna studijska izdanja koja zaslužuju još veću pozornost. Ima li rocka u Rijeci ili ne, Mušćet je komentirao kako je to sad već stvar jednog mita. Neke društvene strukture propustile su tako brendirati Rijeku kad je bilo vrijeme, a danas mladi u Rijeci ne samo da slušaju rock nego i svu onu glazbu koju slušaju mladi i u Zagrebu. I dalje su najpopularniji trap i cajke. Kako god, u Rijeci postoji mnogo mladih koji se na neki način bave glazbom, bilo da snimaju ili nastupaju.

KRAJ PROGRAMA

Ovi su Riječani svoju glazbenu karijeru započeli 2011., objavili dva albuma, Kraj programa (2011.) i Ovdje pripadam (2013.), a zatim upali u desetogodišnju diskografsku pauzu da bi tek prošle godine objavili treći album Ne pričaju o nama.

“Duga diskografska pauza bila je jednim dijelom zbog korone”, objašnjava Škulić, “a drugim dijelom zato što djelomično živimo u Zagrebu i u Rijeci. Što smo stariji, to nas je teže okupiti na jednom mjestu. Produciramo i snimamo u našim dnevnim boravcima vikendima kad smo slobodni. Kad smo bili mlađi, bili smo puno brži.” Ova im je pauza dobro došla jer smatra da su im pjesme sazrele pa su sada u potpunosti zadovoljni svojim zvukom. Nakon nastupa kao predgrupa Avril Lavigne u pulskoj Areni mislili su da bolje od toga ne mogu i da je možda vrijeme da “odu u penziju”. Taj je nastup izazvao lavinu reakcija publike iz cijele regije. “Skužili smo da publika postoji samo da mi nemamo tu platformu, način, kako doći do nje. To nam je bila motivacija za daljnje procese”, objašnjava Škulić.

Rijeka Zagreb

Đina Škufić, pjevačica Kraja programa i Bojan Mušćet / Foto: Matej Grgić

LADO BARTONIČEK

Nakon predstavljanja Kraja programa, osebujni riječki kantautor Lado Bartoniček dobio je priliku predstaviti svoju više od dva desetljeća dugu glazbenu karijeru. Nakon pet albuma Atmospherica, Bartoniček kaže da se nagomilalo pjesama koje nisu bile za bend, a ponukan ohrabrenjima bliskih ljudi, odlučio je objaviti te radiofonične i drugačije pjesme. Album Na rubu Mjeseca objedinio je njegovo naginjanje prema različitim žanrovima, od ska do tipične šansone s melodikom i gitarom, riječkog rocka i synth popa. Dobre su mu kritike dale vjetar u leđa, ali nije napustio svoj matični bend. “U ovom trenutku miksam zadnje dvije pjesme za novi album Atmospherica. Nakon dva najavna singla idemo prema drugačijem zvuku i mislim da ćemo biti malo više atmosferičniji. Napravit ću album po svom guštu gdje će pola skladbi biti instrumentalnih, a pola pjevanih”, najavljuje Bartoniček. Smatra da je među publikom najviše odjeknuo njihov prvi album, posebno obrada pjesme Arsena Dedića “Sve što znaš o meni” radi koje su dobili poziv čak dva-tri puta i nastupati s njim. “Prvi album je prvi pa te onda mediji više vole jer si novi i zanimljiviji. Dalje je sve išlo nekim svojim kontinuitetom, a s vremena na vrijeme su nas i muzički urednici zapazili”, zaključuje.

Rijeka Zagreb

Lado Bartoniček zadovoljan je odjekom nastupnog albuma / Foto: Matej Grgić

WHITE ON WHITE

Svoj rad posljednji je predstavio Marko Rogić, kantautor koji nastupa pod imenom White On White. Iako je prvi album Out of Nowhere 2018. objavio kao kantautor, objašnjava da su se stvari kroz godine ipak malo promijenile: “One man band je u smislu stvaranja jer ono što stoji iza White On White je 99 posto onoga što radim. Međutim, već je posljednjih 6-7 godina White On White bendovska varijanta. I u dijelu kreacije i u dijelu onoga što White On White jest, moj je prijatelj i brat Darko Terlević iz grupe The Siids. Bez njega White On White ne bi zasigurno zvučao kako zvuči i vjerojatno ne bi postojao.“

Teško mu je odrediti razliku između nastupnog albuma i ovog novog, Gotta Learn To Say No, objavljenog na dvostrukom vinilu, ali prvi je album bio komorniji jer je izašao kao dokument jednog vremena i stanja o kojem je pričao. Drugi je album nastajao kroz dulje razdoblje, stilski je šareniji, ali u svakom slučaju prozračniji i bitno življi, i izvedbeno i po temama.

Rijeka Zagreb

Marko Rogić objasnio je kako se White on Wite transformira od on man banda u višečlanu postavu / Foto: Matej Grgić

Mušćet je skrenuo na priču o engleskom jeziku referirajući se na radove koje stvaraju White On White, Jonathan, Black Room, My Buddy Moose i našalio se kako u Rijeci više nitko ne zna izvoditi pjesme na hrvatskom, ali Rogić je odgovorio protušalom da svi očekuju jednu bajnu svjetsku karijeru. “Meni se najsuvislijim čini reći da je tako valjda zbog glazbe koju slušaš i koja ti je najbliža uhu. Tada ti je najbliža i u izražavanju kad kreneš nešto raditi i pisati. Iskreno, nisam se okušao u pisanju na hrvatskom jeziku. Ne kažem da je ovo na engleskom genijalno i sjajno, ali trenutačno je nešto što me zabavlja.”

Kako bi zaokružili ovo druženje još jednom dobrom pričom, Mušćet je najavio jedan projekt gdje će biti svi ovi izvođači, jednu reminiscenciju na prvu riječku kompilaciju Rijeka-Paris-Texas. Bit će objavljeno drugo izdanje ove kompilacije koja će predstaviti ono što Rijeka danas ima. Mušćet smatra da je to i dalje jedna prilično snažna gradska scena koja svakako zaslužuje veću pozornost.

Rijeka-Paris-Texas bila je prva kompilacija koja je pokazala sav potencijal riječke novovalne, pankerske, rokerske Rijeke 1987. godine, a koju su objavili Helidon i ŠKUC nakon što su se pojavile snimke bendova koji su kasnije obilježili scenu: Let 3 i Let 2, Fit, Grad, Ogledala, Grč, Strukturne ptice i Idejni nemiri. Na neki način, to je prvo relevantno diskografsko izdanje koje je sublimiralo sve ono što se u Rijeci događalo tih godina. Zbog nedostatka diskografske kulture, u Rijeci je novi val trajao dulje nego drugdje, negdje do kraja osamdesetih, kad je Let 3 objavio svoj prvi album.

“Danas Rijeka ima sijaset odličnih bendova. Novo će izdanje kompilacije isto tako dokumentirati scenu, možda ne tako povezanu kao što je onda bila. Danas imamo sjajne bendove sa sjajnim albumima iz Rijeke pa neka to onda bude nekakva legitimacija scene”, zaključuje Mušćet. Na novoj će kompilaciji biti Jonathan, The Siids, Black Room, My Buddy Moose, Lado Bartoniček, White On White, Kraj programa, Turisti i mnogi drugi. Na proljeće se očekuje streaming verzija, a onda će uslijediti i opipljivo izdanje.

 

Moglo bi Vas zanimati