Turisti - 7 EP

Turisti

Turisti su napravili koncepcijski iskorak

Četvrti diskografski iskorak grupe Turisti njihovo je ponajbolje ostvarenje i jedan od vrhunaca ovogodišnje hrvatske produkcije

Turisti

Riječki kvartet efektno je ujedinio sve svoje dosadašnje kvalitete / Foto: Kristina Barišić

Na spomen Turista mnogima će više zaiskriti kako je posrijedi bend s prekaljenim profesionalncima sa zavidnom karijerom, istodobno i članovima koji svoje glazbene vještine demonstriraju u drugim bendovima (Vava i Iva Močibob u Parafima, Sergej Hofman u Gradu, a Bobo Grujičić u Kojotima), nego da je riječ o rock-sastavu koji je objavio tri vrlo dobra albuma. Svakako, tome kumuje razmjerno skroman broj nastupa, što je uistinu šteta, jer je bend uživo strahovito uvjerljiv, ali i stilska neujednačenost pjesama na albumima. Reklo bi se kako Turisti nisu uspjeli nametnuti svoj specifičan sound.

Možda jedan od razloga činjenica da je autor pjesama Vlado Simcich Vava nastojao razdvojiti rad u Turistima od svoga instrumentalističkog rada i autohtonog tretmana gitara što je rezultiralo i aktualnom nominacijom za Porin za album Bed of Blue. Aktualni EP sa sedam pjesama mijenja takve postavke. Vava je svoj instrumentalistički americana eho vješto ukorporirao u svih sedam pjesama na način da su one kompaktnije posložene od svih dosadašnjih albuma Turista, ali i dalje svaka zvuči drukčije. Od uvodnog spaghetti western instrumentala po kome se i zove ovaj EP, preko vrsnog singla “Most lokota”, naracija izdanja dovodi do prvog singla – “Penelopa u plavom” gdje su Turisti izvrsno poentirali u klasičnoj blues maniri. Pjesme “Kriška naranče”, “California” i “Ovi su dani takvi” demonstriraju rafinirano autorstvo koje ističe izvrstan vokal Ive Močibob, ali i rasprostranjivanje sixties popa upravo na gitarističkim zasadima, prigodno zaklonjenima i povremenom uporabom klavijatura.

Turisti

Donekle iz koncepta izlazi obrada sklabe “Time after Time” s prvijenca Cindy Lauper, skladba koju su Iva i Vava snimili u kućnom studiju za vrijeme pandemije. Pa ipak, u sklopu cijelog izdanja ne izdvaja se kao prigodni bonus, nego efektno zaključuje izdanje. Premda je zasad objavljeno u digitalnom obliku, ovo izdanje vapi za vinilnom inačicom, prije svega jer ima albumski koncept i da su na njemu još tri pjesme u sličnom duhu, bio bi to definitivno ponajbolji album Turista. No, već sada ovo izdanje može biti podloga za različite manevre benda – od toga da ostane karijerna jedinka do toga da se kompletno ili samo s nekim pjesmama pridruži nečemu što će već ispasti iz Vavine autorske radionice.

No, bez obzira na to, 7 EP je izdanje koje i u ovom obliku predstavlja jedno od ovogodišnjih vrhunaca hrvatske produkcije.

Singlovi: “Time after Time”, “Penelopa u plavom”, “Most lokota”