03
2021

Jedan od ponajboljih radova ove tužne godine - iskorak prema široj publici

44.1_COVER RUNDEK

Upravo na mjestima na kojima se spajaju tradicija, radovi Haustora i Cul-de-Saca, naći ćemo teritorij na kojem se nalazi Brisani prostor, aktualni album Darka Rundeka i Ekipe.

Ekipa Darka Rundeka pratila ga je prije nekoliko godina na velikim festivalskim i dvoranskim nastupima na kojima je upriličen šou vrijedan njegova iskustva i renomea. Tako je s čvrsto alternativnih pozicija Rundek zakoračio prema široj publici koja je dočekala i dvije snažne haustorske izvedbe skladbi Šejn i Šal od svile. U međuvremenu je Rundek imao još jedan zapažen nastup, ove godine pred zgradom HRT-a, kad je s Jazz orkestrom HRT-a podsjetio na još neke pjesme Haustora.

Dakako, žal za Haustorom je na više razina neupitan, osobito zato što je Darko Rundek popudbinu jednoga od ponajboljih bendova s ovih prostora dozirano koristio: ono što je bilo gotovo u nacrtima (uglavnom na soloprvijencu ApoCalypso) iskoristio je, a nove zamisli definirao je na drukčije načine.

Drugi autor
Svirke s Ekipom u pojedinim dionicama uistinu su prizvale Haustor, a u diskografskom smislu to se čulo i na lanjskom albumu Mura, Mura s Andrejom Kurelec Košavić, s kojom je Rundek surađivao u eksperimentalnom free jazz bendu Cul-de-Sac. Upravo na mjestima gdje se spajaju tradicija, radovi Haustora i Cul-de-Saca, naći ćemo teritorij na kojem se nalazi Brisani prostor, aktualni album Darka Rundeka i Ekipe. Na njemu, prvi put u solokarijeri pripušta i drugog autora da participira u stvaralaštvu (Roko Crnić iz Porto Morta), a deset pjesama smješta na dva EP-ja (prvi je snimljen na četverodnevnom sessionu benda, a drugi je nadograđen studijskim manevrima). EP-ji su nazvani Do i Od, a taj diskografski postupak poznat je s četvrtoga albuma Nicka Cavea i Bad Seedsa Your Funeral… My Trial. Poslije je album objavljen kao jedan CD s dodanom pjesmom, što bi mogla biti sudbina i Brisanog prostora.

Poput Ruku
Naime, spleen svih pjesama identičan je na oba CD-a, a produkcijski je tek neznatno obogaćen na drugome. Na albumu je očito da je timski rad itekako unaprijedio Rundekov izraz (uostalom, činjenica jest da su prva dva albuma Haustora na kojima je kao autor participirao Srđan Sacher ipak zanimljivija od drugih dvaju, premda sva četiri tvore jednu od ponajboljih diskografija u regiji, uključujući i vrhunac – album Treći svijet), pa pjesme koje odišu ponekad sjetnom, ponegdje tmastom ili gdjedje začudnom atmosferom odaju Darka Rundeka kao autora koji je ono najbolje iz prošlosti napokon uspješno transformirao u sadašnjost.
Brisani prostor, doduše, nije zaokružen i posve definiran album kao što je to ApoCalypso, ali svakako doseže ponajbolje trenutke njegova sjajnog albuma Ruke. Štoviše, osim nepotrebnog narativa u pjesmi Sex epilog kojim počinje drugi EP, album nema slabijeg trenutka i sigurno je da odražava Darka Rundeka u njegovu istinski kreativnom zamahu.

Slučajno ili ne, no rukopis na jednostavnom ovitku dizajna (koji potpisuju Rundekova supruga Sanda Hržić, Roko Crnić i Darko Kujundžić) podsjeća na rukopis Arsena Dedića. To asocira na činjenicu da je u tome zrakopraznom autorskom prostoru bez Arsena (uz Radu Šerbedžiju, Rundek i on zajedno su snimili skladbu Na što me sjeća taj grad) upravo Darko Rundek taj glazbenik čije ime znači pravda.

Na brisanom prostoru naše svakidašnjice njegova glazba s ovoga albuma sigurno će ostati upisana u ponajbolje radove ove tužne godine.

Prati na:

Izvor: Cantus 227