YouTube lansirao izdavačku platformu za tekstopisce i producente
YouTube Artist: kanal za vizualne glazbene umjetnike
YouTube je u novoj fazi glazbenog osvješćivanja važnosti kreativaca u glazbenoj industriji koji nisu nužno izvođači: na red su došli tekstopisci i producenti. Predstavljena je nova platforma YouTube Artist sredinom lipnja ove godine, a namijenjena je autorima pjesama i producentima u glazbi pod sloganom “Dom za tekstopisce na YouTubeu”.
Što je to YouTube Artist?
Prije svega, radi se o besplatnom korisničkom kanalu YouTube Artist, kao ekstenziji projekta YouTube Music, s resursima, statistikama i servisnim informacijama za mlade i svježe tekstopisce i producente neupućenima u mogućnosti najveće internetske platforme za prikazivanje audio-video sadržaja. “The Home for Songwriters on YouTube” tako donosi vijesti, edukativne materijale i otkriva manje poznate dionike svjetske glazbene industrije koji se nerijetko kriju iza eksponiranih imena izvođača.
Menadžer glazbenog odjela za izdavačko partnerstvo, Eric Knapp, dva je tjedna nakon Spotifyjeva lansiranja podstranice In Focus upregnuo svog digitalnog konja za streaming utrke i opisao ga kao “središte tvoje diskografije”. Opremljen smjernicama, strategijama za stvaranje i plasiranje sadržaja, savjetima za stvaranje digitalnih zajednica suradnika i obožavatelja, analizama postojećeg sadržaja i pregledima uspješnih glazbenih primjera, novi poslovni centar na YouTubeu osmišljen je kako bi se sve samostalniji i samodostatniji glazbenici lakše navigirali u industriji. Dakako, treba uvažiti i namjeru da se dodatno ojača audiovizualni monopol diva YouTubea u distribuciji takvog sadržaja.
Virulentni potencijal “Shortsa”
Centar za tekstopisce i producente na stranici je povezan s postojećim playlistama s YouTube Musica pod zajedničkim imenom “Credits” (hrv. “Zasluge”). Ovdje se nalaze kolekcije pjesama koje su direktno povezane s konkretnim tekstopiscima i producentima čiji rad možemo istražiti objedinjen na jednom mjestu. Playlista tako donosi najgledanije hitove i najvažnije pjesme renomiranih tekstopisaca i producenata.
Dodatna joj je vrijednost i poveznica na seriju praktičnih videa sličnog formata onih na TikToku i trajanja ispod jedne minute poznatih pod kategorijom “Shorts”. Dolaze u sada dominantnoj vertikalnoj orijentaciji, a izrađuju se putem YouTubeove mobilne aplikacije. Svrha im je korištenje glazbe i zvuka iz službenih videozapisa u daljnje svrhe, odnosno kod drugih korisnika platforme za streaming audio i video sadržaja.
“Shorts” funkcionira kao digitalna baza glazbenog sadržaja plasirana sa službenih kanala, a čiji se dijelovi mogu dalje koristiti, kao što to uobičavamo kod osobnih zabavnih sadržaja na popularnim društvenim mrežama. Ono što glazbenicima to omogućuje jest pristup statistikama o količini korištene glazbe, odnosno broju puta kada je neka pjesma korištena u tuđem videu kao glazbena podloga. Korisnike takvih audio zapisa pak usmjerava se na profile i platforme samih glazbenika čiju su glazbu koristili.
“Shorts” omogućuju tako otkrivanje nove glazbe, povezivanje glazbenih umjetnika s publikom, odnosno promidžbu glazbe kroz konkretne promotivne strategije.
“Postoji pregršt načina da povećaš svoju publiku iz pomoć YouTube kanala za tekstopisce i producente. Osim što nudiš direktnu vezu svojim fanovima i suradnicima, razmisli o svom kanalu kao najprilagodljivijem alatu u svom arsenalu promotivnih materijala. Tvoj kanal na YouTubeu vizualno pripovijeda priču o tvojim izdanjima i uspjesima. Štoviše, to je tvoja jedinstvena vizualna diskografija – a ovo je samo početak! Tvoj je kanal sveobuhvatna destinacija za prikazivanje korpusa tvog rada tvojim obožavateljima, tvoja jedinstvena zajednica suradnika i ko-autora, kao i cjelokupne glazbene industrije.”
Cjelokupna stranica donosi tako mnoštvo konkretnih prilagođenih resursa za glazbene djelatnike koji teže pronalasku modela predstavljanja i dijeljenja svog rada, kao i povećanju svoje publike kroz najkonzumiraniju medijsku platformu današnjice. Zbog toga je prodaju i pod opisom “tvoje jedinstvene vizualne diskografije”, a kao takva namjerava zamijeniti tradicionalne formate predstavljanja kroz jednostranične profile iliti tzv. onesheetove.
Kako to izgleda u praksi?
Malo smo plovili digitalnim vodama nove platforme YouTube Artist gdje smo se ugodno iznenadili digitalnim prezentacijama u očekivanom videoformatu, ali i formatu Google Slidesa s, primjerice, konkretnim savjetima za analiziranja metrike na platformi. Tako možete dobiti vrlo precizne i konkretne savjete za pristupanju promociji svojih izdanja prije samog izdanja, nasuprot metodama plasiranja svojih djela nakon službena izdanja. Ugodno minimalistički i ukusno dizajnirana stranica potpuno je prilagođena prosječnom korisniku koji neće imati problema s navigacijom kroz nju.
Nadalje, dobit ćete jasnu formulu za uspješnu premijeru svojih videospotova, od izdavanja trailera, procesa odbrojavanja, live redirecta do same premijere videa uz veliki prasak. Tu su i studije slučaja, kao i snimke rasprava i debata uspješnih autora.
Pored održavanja direktne medijske prisutnosti, nalazimo i upute za izdavaštvo, kao i društvene mreže kao trenutno najvažniju alatku u promociji glazbe.
Naglasak na stvaranju digitalnih glazbenih zajednica uputit će korisnike platforme kako svoj kanal i playlistu sa željenim autorskim materijalom organizirati prema sudionicima i pretplatnicima, sestrinskim organizacijama, pod-izdavačima ili brendu kakvog želite oblikovati i stvoriti.
*Ovaj članak ni na koji način nije sponzoriran, promoviran ili povezan s YouTubeom kao platformom.