18
svi
2024
Intervju

Nastup na festivalu demokracije za Gen Z

Klara Fiolić (Baby Babilon): „Najbolja glazba nastaje u jutarnjim satima"

Baby Babilon

Klara Fiolić teži da Baby Babilon nastupa kao live bend, bez matrica

share

Elektro duo Baby Babilon izronio je iz sada već legendarne pandemije. Od prvog singla “Pitanja” u listopadu 2021, Klara Fiolić i Fran Colnago te donedavno članica sastava Mara Marasović, snimili su i objavili osam pjesama i pet zapaženih spotova. Posljednji u nizu je “Beograd”

Premijerni live nastup Baby Babilon imao je na LIFT festivalu u studenom 2023. u Tvornici, a ove subote nastupaju na Festivalu demokracije za gen Z u Amfiteatru na Bundeku. Festival je dio kampanje „Birajmo bolji EU – naš glas vrijedi“ koju Zelena akcija provodi uoči izbora za Europski parlament. Koncert Baby Babilona dio je glavnog programa uz kvizove koje će voditi Ida Prester i nastup Goulash Diska.

Ako već niste, poslušajte stare kompozicija ovog mladog dvojca, koji je s promjenama u sastavu najavio i promjenu zvuka. Svojim pristup Baby Babilon utjelovljuje drevnu misao da samo mijena stalna jest. U nastavku saznajte malo više njima, njihovim korijenima, uspomenama, kreativnim procesima i budućim glazbenim potezima.

Babilon, Kairo, Kilimanjaro, Beograd – geografija vas je stavila na mapu! I, čini mi se, utjecala na sliku koja se stvorila o vama. Možda i zato što se u nekim slučajevima radi o stalnim mjestima pojedinih žanrova. Vezano uz ova ili druga mjesta – koji su to lokaliteti koji su vas odredili kao glazbenike?

Klara: Rekla bih da je svaki prostor sam za sebe moguća točka najveće inspiracije ako se mi tamo bilo kako osjećamo. Tako ja, na primjer, znam pisati i u tramvaju, u zadnje vrijeme često na Dubravkinom putu dok sam u šetnji sa svojim psom, dok sjedim u gostionici Pod starim krovovima uz gemišt, i to sve onda mogu zaokružiti pod “Zagreb”, moj rodni grad, koji me svakako oblikovao prvo kao osobu pa onda i kao glazbenicu. A opet imam i divne uspomene iz Portugala, konkretno Lisabona i Espihnoa, Istre, u kojoj sam provela puuno ljeta, tako i Pag, pa Beograd, za koji već znate priču.

Fran: Većinom me lokaliteti inspiriraju na licu mjesta, nema nekog prevelikog razmišljanja i filozofiranja, neka lokacija me podsjeti na neko vrijeme i mjesto i kreće pisanje pjesme.

Ako može, dajte neki TOP 5 pjesama s geografskim pojmovima ili nazivima gradova.

Klara:

  1. “Gdje Dunav ljubi nebo”,
  2. “Čamac na Tisi”,
  3. “Zemlja”,
  4. “Down in Mexico”,
  5. “Echoes (Pompeji)”.

Fran:

  1. “Liberian Girl”,
  2. “LA Woman”,
  3. “Walking in Memphis”,
  4. “Texas Sun”,
  5. “Englishman in New York”.

Što vas još inspirira osim geografije, egzotike, avantura, vikenda?

Klara: Trudim se stvarati u momentu. Jako često palim diktafon i izvlačim iz torbe svoju malu crnu bilježnicu, pa onda najčešće završim dan sjedeći za klavirom do ranih jutarnjih sati. Znam u šali reći da najbolja glazba nastaje u baš te sate jer mislim da smo tad najranjiviji odnosno možda je bolje reći najiskreniji prema samima sebi pa ništa odsvirano/napisano ne može biti lažno. Neke od svojih dražih linija složila sam baš u takvo nekakvo vrijeme.

Fran: Istraživanje vlastite psihe, jednostavnost i ljepota prirode.

Oboje ste odrasli u glazbenim obiteljima. Koje su vaše najranije uspomene vezane uz glazbu?

Klara: S obzirom na to da sam peto dijete u svojoj obitelji, pritom još i najmlađe, i da osim brata svi nešto sviramo, sjećam se da je u kući uvijek bilo glasno. Uvijek je netko vježbao za glazbenu, ili je mama pripremala nešto za klavirom, ili je jednostavno samo svirala klasika ili bilo kakva glazba na zvučnicima. S druge strane, oduvijek smatram da moj tata ima najbolje playliste moguće, tako da oduvijek volim solo vožnje s njim jer je to jedino mjesto gdje u miru guštamo u Aerosmithu, Santani, Floydima, itd. I uvijek ću pamtiti svoje prve nastupe u vrtiću, kada sam toliko samouvjereno sa 6, 7 godina pjevala “Moj mali je opasan” i “Hajde da ludujemo”.

Fran: Kada nam je Aki došao u vrtićku grupu s gitarom.

Baby Babilon

Baby Babilon – topografija kao stihovna odrednica

Jeste li dosad stekli dojam tko je vaša publika? Za kakve se ljude lijepi vaš eklektični zvuk?

Klara: Moram priznati da je tu najbolji pomagač Spotify for artists. Svakako je najviše ljudi naših godina, ali iznenadili biste se koliko ima i publike 40+. Drago nam je što zapravo imamo jako širok dijapazon slušatelja.

Tko vam daje najbolje savjete vezano uz rad na pjesmama?

Klara: Samo konkretne kritike i volimo. Ja obavezno svaku stvar prije i nakon izbacivanja moram pustiti tati, koji je velik dio svog života proveo kao ton-majstor u Lisinskom. Njegovom uhu oduvijek i zauvijek najviše vjerujem. Uz njega imamo divne ljude oko sebe koji će uvijek čuti pjesmu prije svih i dati iskreno mišljenje. A kada bih ih sve krenula nabrajati mislim da bi se odgovor pretvorio u Imenik.

Imate nekoliko spotova i vidi se da posebnu pažnju pridajete vizualnom. Suradnike uglavnom mijenjate od spota do spota, no što obavezno želite zadržati u svakom spotu?

Klara: Mislim da je bitno da slika prati glazbu i to u potpunom smislu tih riječi. Težim tome da kroz vizual pokažemo i neko određeno stanje ilitiga mood same pjesme. Suradnike mijenjamo i ne mijenjamo, sva sreća pa smo okruženi talentiranim mladim umjetnicima koji žele s nama podijeliti svoje ideje i prije svega trud i vrijeme.

Dvojac Are We M.I. često se spominje uz vas. Redovito surađujete, a u intervju održanom prije skoro dvije godine spomenuli ste da želite snimiti zajednički live? Dokud je stigla ta priča?

Klara: S Petrom i Tinom od samog starta volimo raditi i svakako će se taj i „poslovni“ i prije svega prijateljski odnos nastaviti. Bit će s nama i ovu subotu na Bundeku. Sad da nešto baš konkretno planiramo, ne, ali svakako postoji ideja koja će se kao i sve kod nas ostvariti kad nam se svima jednostavno poklopi moment.

Od početka govorite da težite bendu i da želite nastupati bez matrica. Kako to ide? Što pripremate za Festival demokracije za gen Z?

Klara: Situacija trenutno zaista ide u tom smjeru. Uz nas sviraju i zajedno stvaraju naš genijalan bubnjar Dorian Scholz i isto tako genijalan Tin Rašpolić (Are. We. M.I.) koji će i ovu subotu pa i nadalje biti s nama. Za naš nastup na Festivalu demokracije za gen Z ne želim previše toga otkrivati, ali mogu najaviti da možete biti spremni na nekolicinu novih stvari, na malo drugačiji sound, koje ćete imati priliku čuti prije svih i trenutno jedino tamo jer neće tako uskoro baš sve biti „vani“.

Baby Babilon

Fran i Klara potječu iz glazbenih obitelji

S obzirom na sam naziv festivala, zanima me vidite li se kao aktivne sudionike u društvenim pitanjima i u nastavku glazbene karijere? Koliko daleko u budućnost gledate?

Klara: U budućnost ne volim gledati. Volim biti ovdje i sad, iako i to ponekad zna biti „naporno“ pa bi se najradije malo vratila ili u prošlost ili preskočila nekoliko godina unaprijed. Mislim da trenutno živimo u nekom potpuno ludom svijetu, i nemam pojma što i kako će se sve u narednih par godina odviti i možda me te budućnosti malo i strah, a vjerujem i većinu ljudi, koliko god me ponekad i iskreno zanima i veseli. Zato mislim da trebamo napraviti sve u našoj moći da održimo prije svega ljubav jedni prema drugima, iskrenost, poštovanje, zdrav razum, i da neprekidno zajedno stvaramo. Naše stvaranje se nastavlja s pripremama za album i puno noviteta koje ćemo vam tek pokazati.

P.S. Pronađite ih na Bundeku u subotu, ne petak.

 

Moglo bi Vas zanimati