11
pro
2023
Intervju

megadance autori

Guido Mineo: "Za dobru dance pjesmu najbitniji je ritam"

Guido Mineo (izvor: Discogs)

share

Megadance Party naziv je glazbenog spektakla koji će 9. veljače 2024. u zagrebačkoj Areni prizvati duh hrvatskih devedesetih i na jednom mjestu okupiti izvođače brojnih hitova koji su obilježili razdoblje domaćeg dancea. Stručna služba ZAMP Hrvatskog društva skladatelja partner je ovog festivala, a kroz serijal intervjua “Megadance autori” predstavit će se autori koji stoje iza hitova koji će te večeri odjekivati Arenom. Neki od njih i dalje su glazbeno aktivni, neki su danas daleko od cijele industrije, no zajedničko im je da su zaslužni za soundtrack koji nam danas, unatoč svemu, izmami osmijeh na lice i zove na plesni podij.

Rubriku “Megadance autori” otvara Guido Mineo, autor i producent niza hitova koji su i danas na repertoaru klupskih partyja, ali i etera hrvatskih radijskih postaja…

Koju biste svoju autorsku pjesmu posebno izdvojili iz razdoblja devedesetih?

Izdvojio bih pjesme koje sam napisao za Tonyja Cetinskog: „23. prosinac“ zajedno s autorom teksta Nevenom Palečekom i „Ja sam zaljubljen“ za koju je tekst napisala Alka Vuica, te „Metak“ kojeg sam napravio za Vlatku Pokos, također u suradnji s Nevenom Palečekom.

Što je (bilo) najbitnije za dobru dance pjesmu?

Najbitniji je ritam, odnosno kick drum.

Kako danas gledate na taj period u domaćoj glazbenoj sceni, što je primjerice bilo bolje u odnosu na danas?

Bilo je više hitova. Cijela glazbena scena je tada bila pod utjecajem Domovinskog rata. Svako vrijeme nosi svoje.

Koliko je radijski eter podržavao dance glazbu tada? Kako biste usporedili sustav autorskih prava nekad i sad?

Ja nisam bio klasični dance producent. Radio sam za Olivera i Tonyja koji nisu klasični dance artisti, ali pjesmu „Morski vuk“ napravio sam u dance stilu. Sustav autorskih prava onda i danas nije se puno mijenjao. U Hrvatskoj su jako dobro zaštićena autorska prava, kao u njemačkoj GEMA-i.

Zbog čega su neke od pjesama iz tog razdoblja preživjele i još uvijek su na repertoaru diskoklubova i tuluma?

Mladi su prepoznali jednostavnost melodije, kao i pjesme koje su tjerale na ples.

Kakvu glazbu radite danas? Postoje li neki planovi i/ili neostvarene želje na glazbenom polju?

Trenutno radim glazbu za moju kćer Haiyti u Njemačkoj. Ona je postala zvijezda hip-hop scene i dobitnica njemačkog Grammya, nagrade Echo. Moje hitove iz devedesetih pjevala je kad je bila mala i podsjećaju je na njezino djetinjstvo.

Više o Megadance Partyju i informacije o ulaznicama saznajte na linku.

Moglo bi Vas zanimati