NOŠENI POZITIVNIM KRITIKAMA
One Possible Option: „Poruka Etera je suosjećanje i okrenutost prema drugima”
Riječka alter rock skupina One Possible Option nedavno je objavila drugi studijski album Eter, kojim najavljuje prekretnicu u dosadašnjem stvaranju započetom s prvijencem No King
Novi studijski album riječkog benda One Possible Option koji čine Deni Kasapović na vokalu, Zdravko Kasapović Piggy na gitari, Dejan Adamović Deva na bubnjevima i Boris Brailo Boro na basu izdanje je koje je izašlo četiri godine nakon debitantskog albuma te označilo iskorak u novome glazbenom smjeru.
Kao što ističe frontmen benda Deni Kasapović, na Eteru je bend intenzivnije radio neke tri godine, što je rezultiralo mnoštvom potentnog materijala (čak dvadeset i pet pjesama) od kojih je osam završilo na albumu.
Novo izdanje koje se prvotno trebalo zvati Human najavljeno je izlaskom singlova “This Is Broken”, “Earth INC.” i “Honesty Is Everything”, a sve je planove promijenila istoimena prva skladba na hrvatskom jeziku, “Eter“.
„“Eter“ nam je zadnja uletjela za album, a opet je sve okrenula naglavačke. Kad je sviramo na probama, nekako cijeli bend poludi. Mislim da je ta stvar dosad stvarno nešto najbolje što smo napravili. Važan je taj trenutak u kojemu prelazimo na hrvatski jezik tako da je nismo mogli staviti kao nekakav dodatak albumu, jer ipak je cijeli album koncipiran da vodi k njoj, a ona porukom suosjećanja i okrenutosti prema drugima, izbjegavanjem sebičnih potreba najjezgrovitije sažima i cijelu poruku albuma“, objasnio je Deni.
U velikoj mjeri Eter se tematski oslanja na prvijenac No King. Kao što sâm izraz upućuje, nema kralja u ovom svijetu, niti grabež nekoga čini kraljem. Album i istoimena pjesma bave se životnim i društvenim okupacijama, o kojima vrijedi pisati uvijek i na sve načine, kako smatraju u bendu.
Svojim dosadašnjim stvaranjem svakako su pokazali principijelnost u stavovima, a kako kažu, cijene glazbu koja je angažirana, koja inspirira svojom iskrenošću nasuprot plastičnosti većine popularne glazbe.
„Svaka naša pjesma ima poruku koju smatram da je trebalo reći i iza koje stojimo. Pjesme koje se ističu i koje stvarno uvijek sviramo na koncertima su “Awake“ i “Breathe“ i s ovog novog albuma “This is Broken“ i “Honesty is Everything“, a “Paper Planes“ pogotovo jer to je prva laganija koju smo napravili“, objasnio je Deni.
Zato i jest engleski jezik, koji je do sada bio prvenstveni alat izražavanja; on omogućava da poruka nađe svoj put do gotovo svakoga, ali najbitnije do onoga koji je želi čuti.
Tekst je ključna polaznica na kojoj se grade instrumentali, a Zdravko i Deni u pisanju imaju već uspostavljeni princip rada; dok Zdravko piše tekstove pjesama na hrvatskom, Deni ih prevodi na engleski jezik.
„Tekst se dosta uobličava, ali poruka ostaje ista kako je i napisana, od kitice do kitice. Kreativno, od mene kreću te neke vokalne ideje i melodije. Svi skupa slušamo što nam je dobro, pa dalje po tome probiremo. Nužno je uhvatiti to nešto, shvatiti što valja u ideji i onda shvatiti kako to potencirati, izvući u prvi plan i ne izgubiti emociju koja je započela“, objašnjava Deni.
Zanimljivo je da je tekst za “Eter“ napisala Denijeva majka, koja je s porukom pjesme pogodila senzibilitet benda.
„Meni je super bilo u startu kad sam uzeo taj tekst od mame, koliko mi je lakše tekla sama melodija. Ne znam je li to zbog iskustva i toga što nisam sad isti onaj prije osam godina kad smo počeli raditi prvi album ili sam sad gladan tog izražavanja na hrvatskom, gledam da se razumije što se pjeva i da se razumije kontekst te emocije koju daješ van“, dodaje.
Iako su prvim albumom uspostavili čvrstu zvučnu sliku, tako su u žanrovskom smislu na novom albumu dopustili odvažnije stilske iskorake prema elektronici i indieju, zadržavši svoj potpis.
Prepoznatljivu emociju uobličila je i konzistentna vizualna estetika koja se provlači u motivima drugog albuma. Bijelu naslovnicu s maslačcima koji tvore oblik organa srca realizirao je Igor Jurilj, a fantastični cover osvanuo je na prvoj ploči benda. Zanimljivo se spomenutom motivikom u videospotu za Eter poigrao i hvaljeni redatelj Filip Gržinčić.
„Prvi album izašao je samo na CD-u, koji ovaj put nismo uopće htjeli raditi. Ima nešto u tome da ti je glazba na ploči, drugačiji je osjećaj, kao da ima neku dodanu sentimentalnu vrijednost“, zaključio je Deni.
Ranu fazu benda obilježili su garažni načini stvaranja, tako da je distribucija ranog materijala, demo albuma Hey You ograničena na spontana štampanja i dijeljenja na koncertima. Bio je to dinamičan period ispunjen svirkama u Hrvatskoj, Sloveniji, Italiji, Austriji, Njemačkoj i Švicarskoj, nakon kojega je uslijedilo izdavanje EP-jeva My Name is Uncreature i I.
Sami počeci upućivali su na to da bi bend u novijem postavu mogao biti jednom inkarnacijom The Stuffa (osnovan još 1988.), ali već je sami naboj pokazao da su stvari bitno drukčije, te je u slučaju One Possible Option Deni preuzeo ulogu vokalista, koju je u The Stuffu imao Zdravko.
„Bio je to guerilla radio period benda, nismo se fokusirali na publicitet i radili smo na definiranju zvuka benda. A normalno kad puno radiš, puno materijala se stvori tako da smo imali te naše kolekcije koje smo dijelili i malo ljudi danas ima taj album. Za jedan EP javio nam se izdavač iz Njemačke, za kojeg smo shvatili da je bez veze, ali tako je to, probaš neke stvari kao neiskusan bend, prihvatiš prvu osobu koja ti se javi, ali shvatiš onda da to nije to“, zaključio je Deni.
Zbog poslovnih i životnih obaveza prioritiziraju svirku u regiji, jer i ovdje ima mnoštvo publike koja sluša rock glazbu. Jednako vibrantna je i scena, kako u Hrvatskoj, tako i u Rijeci, koja ove godine ide jako s novim izdanjima.
Nekoliko datuma već je zakazano za nadolazeću promociju, koja će startati svirkom na Riječkoj zvečki te se nastaviti samostalnom jesenskom koncertnom promocijom u zagrebačkoj Močvari, nastupom na Seasplashu u Puli, te koncertima u Šibeniku i Kninu.
„Generalno u svim gradovima u kojima više puta sviramo stvori se nekakva publika koja nas dolazi poslušati, gdje atmosfera stvarno bude odlična na svirkama. U Kninu posebno, a za to je zaslužan Jug Ramljak. Ja sam dijelom odrastao uz oca i njegovu generaciju, i prije je bilo više ljudi koji su se brinuli za scenu i odgajali klince dobrom muzikom. Nažalost, danas vidim da je toga sve manje, ali Jug, i Hrvoje iz Azimuta definitivno su jedni od takvih, uz mnogo njih“, istaknuo je Deni.