One Possible Option – Eter

One Possible Option

Album sadrži sedam pjesama na engleskom i jednu na hrvatskom jeziku

Drugi album grupe One Possible Option širi njihove autorske, izvedbene i produkcijske granice prema statusu benda, koji odgovara većini svjetskih rock parametara

One Possible Option

One Possible Option drugim albumom snažno su proširili broj opcija za nastavak karijere / Foto: Filip Kovačević

Gotovo u pravilu, svake godine, u stručnim izborima deset najboljih albuma u Hrvatskoj većina se odnosi na prvijence. Nerijetko se prvi albumi nekog izvođača proglašavaju i najboljim albumima, pa sam tako i ja nastupni album riječke grupe One Possible Option No King proglasio ponajboljim u Hrvatskoj 2020. godine. Prvijenac One Possible Optiona dobio je slične kritike od koleg(ic)a, no prepoznata kvaliteta nije dovoljna za omasovljenje baze poklonikâ.

Tako u četiri godine One Possible Option nije katapultiran na mjesto koje mu objektivno pripada – među izvođače koji rasprodaju dvoranske prostore, nego i dalje jedre klupskom scenom. S obzirom na to da je posrijedi bend koji već ima dovoljno klupskih kilometara u nogama, kao ekstenzija sjajnog The Stuffa, ali i s članovima koji su se kalili u čvrstim bendovima s riječke rock scene, One Possible Optionu sigurno ne treba klupski trening: taj je bend već prije četiri godine bio posve spreman za dvoranske i festivalske nastupe.

Moguće je da će drugi album Eter to promijeniti. Prije svega, riječ je o dorađenijem albumu, koji može autorski, izvedbeno i produkcijski biti dijelom diskografske rock ponude svugdje u svijetu. To se odnosi na produkciju koju potpisuje sâm bend. Utisak je da je postupak snimanja albuma bio inverzan, da su se članovi najprije bavili proučavanjem produkcijske širine, a onda su na temelju toga ubacivali autorske i aranžerske zamisli. I ne samo to, vjerojatno su se i birale riječi koje će odgovarati pjesmi i produkciji, a ne samo izvedbi. Rezultat je uistinu moćan, Eter jednostavno poziva na repetitivno preslušavanje.

One Possible Option

Pritom je uvrštena zanimljiva anomalija koja bi možda mogla biti kamen-međaš za akceleraciju njihove karijere. Naslovna pjesma otpjevana je na hrvatskom jeziku (a autor većine materijala Deni Kasapović vješt je vokalist na oba jezika), i sigurno je kako ona može biti putokaz i za daljnju karijeru benda bude li prihvaćena. Zapravo, “Eter” je pjesma koja za One Possible Option može značiti ono što je “Svijet za nas” značio za Laufer – točku preokreta, pjesmu koja će otvoriti vrata prema njihovome snažnome i definiranome repertoaru. Također, ta pjesma svakako može biti i identifikacijski dokument benda, hit koji će One Possible Option približiti i slušateljima širih žanrovskih preferencija.

Album Eter nije nadgradnja njihova prvijenca, više je logični nastavak, ostvarenje onoga što im možda nije pošlo za instrumentima i mikrofonom na prvijencu. Pritom nisu upali u klopku drugog albuma, da namjerno stilski idu u nekom drugom smjeru ili da jednostavno naprave isti album drugim sredstvima. One Possible Option odabrao je drukčiji pristup – zadržao je postavljeni sound, ali sasvim je očito da su pjesme minucioznije stvarane i uistinu ništa nije prepušteno slučaju.

Ništa, pa ni ovitak koji je efektno dizajnirao Igor Jurilj i koji se na prvi pogled izdvaja u mnoštvu grafičkih rješenja na hrvatskome albumskom tržištu. Dizajn ovitka zazivao je format long playa, pa će puna snaga ovog ostvarenja biti očita upravo na vinilu.

Na neki način, Eter predstavlja i novi početak One Possible Optiona, nadam se, ovog puta kao prepoznatoga benda koji pomiče granice hrvatske rock glazbe.

Singlovi: “This is Broken”, “Honesty is Everything”, “Eter”

Format: LP, CD, streaming