13
lip
2023
Intervju

Od High5 do Gibonnija

Traposlavia: „Produkcija je puno više od pravljenja beata, to je jezik koji jednostavno moraš razumjeti“

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

share

Ako ste u trap glazbi, zasigurno se na nekoj vašoj playlisti našla traka koja započinje upečatljivim imenom Traposlavia.

Iza ovog intrigantnog umjetničkog imena krije se mladi 19-godišnji producent Roko Bekavac, koji je pronašao svoje mjesto pod suncem u trap glazbi kreirajući za izvođače kao što su Bore Balboa i Baks. U razgovoru s njim, vidljiva je strast i posvećenost koju osjeća prema trap glazbi, kao i predanost produkciji koja je veliki dio njegova života.

Njegova trap priča kreće već od osnovne škole, kada je počeo sa slušanjem trapa i kada se susreo s klipovima o rekonstrukciji popularnih pjesama na YouTubeu. Kako nam je rekao, to je bio onaj moment kada se i zaljubio u produkciju. Odrastao je uz klasik trap glazbu našeg prostora sastava High5 i KUKU$, a malo nakon njih saznao je i za Boru Balbou, s kojim danas uspješno surađuje i stvara hitove. Roko nam je ispričao kako je ta suradnja krenula preko interneta, s osobitim naglaskom na zanimljiv detalj da je beat za pjesmu ”Mo Salah” poslan putem maila.

Traposlavia

Traposlavia/Matej Grgić

„Bore i ja smo se zapratili na društvenim mrežama te sam u tom nekom periodu počeo i raditi beatove. Napravio sam beat za pjesmu ‘Mo Salah’, poslao mu na mail i iz toga je izašla jedna dobra stvar koja mi je definitivno otvorila vrata“, rekao je Roko.

Osvrnuo se i na svoj angažman na albumu DOPAMIN na kojem je radio s izvođačem Baksom i kolegom producentom Trkyem. Za ovaj projekt Traposlavia ima samo riječi hvale, s ponosom tvrdeći da mu je upravo to bila najbolja suradnja do sad. Riječ je o opusu koji ima čak 18 pjesama i odiše melodičnošću, a plod ove sinergije pokazao se uspješnim, što je i potvrdila pozitivna reakcija publike na album.

„Baks, Trky i ja smo dosta povezani. Nema tu nekakvih ego priča, prijatelji smo koji radimo glazbu i napravili smo album DOPAMIN iz te neke bratske ljubavi. Pjesma s tog albuma, istog naziva ‘Dopamin’, prvi je beat koji sam napravio s Trkyem. To bi izgledalo tako da bi se našli na Discordu i radili beatove. Trky i ja oboje volimo zvuk producenta Mike Deana, što je uočljivo na outro dionicama pjesama s DOPAMINA“ objasnio je.

Traposlavia

Traposlavia/Matej Grgić

S jedne strane, Traposlavia ostvaruje suradnju s etabliranim članom „starije trap generacije“ Borom B, dok s druge strane surađuje s mlađim izvođačem, Baksom. Traposlavia nam je otkrio koje su ključne razlike u radu s ova dva artista.

„Razlike ima najviše u tekstu. Danas je možda manji fokus na tekstove, mada, naravno, ne želim generalizirati. Baks ubija na melodijama, dok Bore prvo napiše tekst i onda nakon okrenemo na melodiju“, objasnio je.

Korelaciju s tim možemo povući i na jedinstvenu trap obitelj Fallo Da Solo, koju čine Traposlavia, Peki, Bore B, Niko Belamarić i Mario Podrug. Razjasnio nam je iskustvo suradnje s ljudima koji su mu i prijatelji, odvajaju li to od posla i kakva je njihova radna atmosfera.

Traposlavia

Traposlavia/Matej Grgić

„Teško je to gledati kroz prizmu posla kada su ljudi s kojima radiš istovremeno i tvoji prijatelji. Kada idem s njima raditi u studio, to je kao da idemo van na piće. Chillamo uz opuštenu atmosferu i napravimo neki beat. Peki skine majicu, krene divljati i repati. Bore to potvrdi, uz to on snimi nešto i, eto, tako to dođe do D33 albuma“, ispričao je Roko.

Tijekom našeg razgovora, osvrnuli smo se nešto više na sam posao produkcije. Traposlavia je kao prvu suradnju naveo onu s reperom imena Stu, koji je također iz Svete Nedelje kao i on. Upravo je s tim izvođačem Roko prvi put zakoračio u studio i počeo stvarati uzbudljive beatove. Kao motivaciju za stvaranje beatova općenito, Roko naglašava kako ju najviše pronalazi u napretku.

„Kad napreduješ u takvom nečem, zaljubiš se i taj napredak ti postane najboljom mogućom drogom. Produkcija je puno više od pravljenja beata, to je jezik koji jednostavno moraš razumjeti. Bitna je vještina i ako se na mjesečnoj bazi vidi napredak, samo se tako treba nastaviti.“

„Također, u produkciji je itekako bitna dobra volja. Danas se doslovno na mobitelu mogu raditi beatovi i ako se nešto stvarno želi – naći će se način. Jednako tako, potrebne su vrline upornosti i strpljenja, jer kad si u studiju s ljudima, treba isprobati što više ideja“, dodaje.

Što se tiče opreme za produciranje, često se nalaze u yem studiju gdje je ona na dosta jakoj razini. Međutim, Roko stvara beatove i iz udobnosti svog doma, gdje ima svoju specifičnu rutinu prilikom rada na projektima.

Traposlavia

Traposlavia/Matej Grgić

„Započnem neku ideju, odem leći u krevet ili se odem prošetati čisto da se malo odvojim od toga. U šetnji i slušanju glazbe pronalazim veliku inspiraciju. Zatim, ponovno se vratim za stol i nastavljam s produkcijom“, rekao je Traposlavia.

Kroz priču smo i malo zavirili iza kulisa trap glazbe. Za ovog mladog producenta, ulaskom u trap vode najveće iznenađenje bila je povezanost te volja za radom koju izvođači uzastopno pokazuju. Rekao je da nema nekog elitizma i da prilika svakako ne nedostaje. Poznato je da je trap glazba već neko vrijeme aktualna na našoj sceni, a Roko vjeruje da će i ostati prisutnom još neko vrijeme.

„Ako pratimo ono što se dogodilo do sad, jasno je da će se trap glazba mijenjati. Mislim da će trap na našim prostorima biti aktualna glazba neko vrijeme, ali teško je reći u što će se promijeniti. Sada je dosta popularan takozvani rage. No, vidjet ćemo što nas još očekuje jer se zna da trendovi dolaze i prolaze“, objasnio je.

Dotaknuli smo se i pitanja financijske izvedivosti ovog posla. Roko je trenutno student koji se prvenstveno vidi u glazbenoj karijeri. Iako je svjestan izazova, inspiriraju ga ljudi koji žive od glazbe jer se on ne vidi u tradicionalnim uredskim poslovima.

Traposlavia i Lana Gardaš

Traposlavia i Lana Gardaš/Matej Grgić

„Ovaj posao financijski je izvediv, ali treba dosta raditi i biti uporan. Zanimljivo mi je sve što ima veze sa zvukom, kreativnošću i stvaranjem. Ljudi koji žive od toga su mi definitivno motivacijom, to mi se čini idealnim. Ako možeš raditi i zarađivati od nečega što voliš do kraja života, nema boljeg“, iskreno je rekao.

Za kraj, naveo je neke od izvođača koji su mu glazbenim uzorima i nešto iznenađujuće što je van okvira trapa, što bi možda htio isprobati.

„Od stranih izvođača koje pratim tu su Kanye West, Travis Scott, Lil Uzi Vert i Mac Miller. No, nešto što bih htio isprobati, a da nije trap je soul glazba. Bilo bi fora napraviti i nešto što je nalik na Gibonnijev album Toleranca, koji mi je jedan od najdražih albuma“, rekao je Roko.

Svakako ćemo vidjeti još brojne trake koje potpisuje Traposlavia i s kojima nastavlja svoju glazbenu priču. Ipak, riječ je o producentu koji je dio nove generacije talentiranih umjetnika koji oblikuju budućnost trap glazbe na našim prostorima. Za trap glazbu tek ostaje vidjeti u kojem smjeru ide i hoće li doći do neke drastične promjene zvuka. No, uz Rokovu posvećenost glazbi i talent, vjerujemo da nas očekuju još mnoga iznenađenja i uspješnih suradnji u budućnosti. Pa možda, tko zna, i nešto u smjeru Tolerance.

Traposlavia i Lana Gardaš

Traposlavia i Lana Gardaš /Matej Grgić

Traposlavia i Lana Gardaš

Traposlavia i Lana Gardaš /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

Traposlavia

Traposlavia /Matej Grgić

01 - 02

Moglo bi Vas zanimati