Čudesna sinergija
freekind. u Vintageu: vrsne glazbenice koje su zaslužile više
freekind. su u Vintageu nakon dugo vremena na domaćem terenu pokazale svoju čudesnu sinergiju
Duo freekind., jedna od kuriozitetnijih balkanskih glazbenih priča ovoga trenutka, svoj sinoćnji koncert u Vintageu počeo je najvećim hitom „Good Vibrations“. Slovenka Nina Korošak Serčič i Hrvatica Sara Ester Gredelj su na prve taktove ove himne pozitivi dale znak da je vrijeme da se publika iz barskog dijela Vintagea preseli u koncertni, što su okupljeni bespogovorno i instantno prihvatili.
Nina i Sara odmah su zaigrale na svoj najjači adut, pjesmu koja u sebi istovremeno nosi i utjehu uspavanke i groove razigranog i fluidnog jazzerskog jam sessiona. Moćna lirika ove pjesme reprezentativno pokazuje jednu od mogućih interpretacija njihove glazbe – prenošenje osjećaja iskonske pozitive u kontekstu vremena u kojem se ta riječ, u svijetu simbola sinonimski označena kao +, sve češće koristi uz pridjev „toksična“.
Happy ending stories
Parents that appreciate life and all it’s glory
Pass it to the children from generation to generation
Pave the road from incarceration to liberation
Of mind
We were born to fly
We can be more than survive till you die
Your spirit is immortal
Open the portal
Be patient
Nothing happens with the first try
We need patience
Pursuing ‘spite the evasion
Premda su strateški odlično odigrale prvi potez koncerta, ne može se reći da su ga freekind. završile s potpunim samopuzdanjem. Dapače, izvedba „Good Vibrationsa“ zvuči puno energičnije na snimci no što je zvučala u sinoćnjoj interpretaciji. Ipak, to vjerojatno treba pripisati (pozitivnoj) tremi koja je kako je koncert odmicao nestajala.
Nastavile su s pjesmama „Visualise“, „Problems“, „Hapiness“, „The Cycle“, a emotivni pa i muzički highlight koncerta svakako je bila pjesma „Reach for the Stars“, za koju smo saznali da ju je Sara napisala za Ninu, gradeći ju oko najljepših želja i internih fora, što je sinoć dodatno dobilo na važnosti i snazi jer je Nini bio rođendan. Povezanost dviju glazbenica dok su na stageu gotovo je opipljiva, a njihova sinergija je sila koju bi bilo nemoguće odglumiti. Osim vibracijskog aspekta, baš u ovom su momentu dale sve od sebe i glazbeno, a poseban je gušt bio slušati pa i gledati Ninin srčani bubnjarski rođendanski solo.
Malo zalutalih
Njihove pjesme i način na koji ih izvode istovremeno nose i težinu i lakoću kakvu imaju mantre, a kao kreatorice i interpretatorice su nevjerojatno snažne u svojoj nježnosti.
„Ej, ljudi. Pa sve ćemo preživjeti“, između pjesama kaže Sara, koja s vremena na vrijeme podsjeća publiku da se njih dvije zovu freekind. i vrlo nepretenciozno ističe najupečatljivije od nadolazećih stihova pod pretpostavkom da nisu baš svi prisutni došli na koncert noseći sa sobom predznanje o njihovom radu.
Njezin otvoren i skroman stav dolazi vrlo prirodno, no nije se poklopio s mojim osobnim dojmom da sinoć u Vintage nitko nije zalutao. Iako publika nije bila brojna, oni koji su došli bili su tamo s planom i namjerom. S jedne je strane velika šteta da si veći broj ljudi nije poklonio terapiju freekind. zvukom, posebice dok su glazbenice na domaćem terenu, dok s drugog gledišta to nije stvaralo problem jer su oni koji su došli mogli uživati veliku privilegiju što slušaju koncert u intimnim i komotnim uvjetima.
Ipak, kad se priča o tome jesu li sinoćnjim koncertom dobile pažnju koju zaslužuju, freekind. ne treba gledati samo kao vrsne glazbenice koje se mogu pohvaliti vrlo autentičnim i kvalitetnim autorskim radovima, već u obzir treba uzeti i činjenicu da su u vrlo kratkom vremenu postigle ogroman uspjeh u glazbenoj industriji, i to na globalnoj razini. Nužno je naglasiti da su one priča koja pokazuje da se uz te kvalitete i ponešto bivanja na pravome mjestu u pravo vrijeme može itekako uspjeti ne samo na domaćoj nego na svjetskoj sceni. Put na kojem je duo trenutno vodi ih na turneje po zemljama diljem Europe i najpoznatije ljetne festivale te im na streamingu donosi stotine tisuća preslušavanja (recimo, samo „Good Vibrations“ na Spotifyju se zavrtjela gotovo milijun puta). Vrlo važna crtica iz njihove biografije je i suradnja s K-pop megazvijezdom V iz benda BTS: autorice su i/ili producentice pet od šest njegovih pjesama na albumu Layover, koji je svojedobno boravio na Billboardovoj 200 ljestvici, a preslušavanja broji u milijunima.
Uzor drugima
Zanimljivo je da je djevojkama karijera krenula uzlazno jednog kišnog poslijepodneva prilikom nastupa na showcase festivalu u Hamburgu. Pjevale su za svega nekoliko ljudi, a među njima je bio upravo BTS-ov i V-jev producent preko kojeg je kasnije došlo do suradnje s tim planetarno popularnim zvijezdama. freekind. su, dakle, već odavno apsolvirale to da nije najvažnije koliko ih ljudi sluša, već tko ih sluša. I to s itekakvom dozom stila – vjerojatno nije pretjerano reći da su upravo one naš najuspješniji primjer ostvarenja ideala koji su upisani u srž koncepta showcase festivala, a uključuju umrežavanje, lov na još neotkrivene talente te potom i brušenje tih dijamanata.
Njihova priča zbog svega toga može biti inspirativna drugim glazbenicima koji plivaju u alternativnim žanrovima, a zbog toga im opcija za proboj nisu domaće top liste, radiopostaje i pune velike koncertne dvorane. Može se i okolnim putem, a on je često živahniji od regularnog.
Da, šteta je što djevojkama više ljudi nije došlo pokloniti svoju pažnju – Vintage nije bio popunjen ni do pola – no istovremeno je mahala tek mali dio onoga što je njima u fokusu. Možda je stvar bila u nedovoljno snažnom marketingu za koncert, a možda jednostavno u tome da ih šira publika još nije procesirala.
No to ne znači da neće.
Na himnu pozitivi malo tko tko ju doživi može ostati ravnodušan.