24
ožu
2024
Izvještaj

Sjajna vizualna koncepcija

Ida Prester - koncertna rođendanska obljetnica u Tvornici

Ida Prester

share

Večer je počela uz dva ugodna iznenađenja. Ida Prester ima sjajan bend i dovoljno fanova da solidno popuni Tvornicu.

Foto: Filip Bušić/Glazba.hr

Da ne bih sada ispao zločest, čak je i sama Ida s bine iznenađeno komentirala broj ljudi. Isprva se to činilo kao standardna komunikacija s publikom, ali kada je upitala koliko je od prisutnih prvi put na koncertu Lollobrigide, podosta ruku otišlo je u zrak.

Foto: Filip Bušić/Glazba.hr

Koncert je krenuo energično, uz sjajan vizualni scenski dio i publika se isprve priključila, iako je početak kasnio komotnih pola sata (s time da je „predgrupa“, DJ Felver, završio s programom sat vremena prije).

Vizualni dio nastupa bio je zaista impresivan. Tijekom cijele izvedbe animirani motivi u art pop stilu na dva velika ekrana tematski su pratili pjesme te diktirali ritam i ugođaj koncerta. Pažnja detaljima posvećena je do te razine da su muški članovi benda imali kravate usklađene s Idinom šljokičastom haljinom. Sjajna scenska režija dosegnula je vrhunac tijekom gostovanja Josipe Granić, kad su Josipa (uz Erola Zejnilovića, članica dua Marisol) i Ida stajale na podestima ravno ispred ekrana i započele pjesmu kao siluete obasjane intenzivnim žarkim bojama.

Većina nastupa odvijala se uz zavidnu količinu energije i truda, barem na pozornici.

Foto: Filip Bušić/Glazba.hr

Kažem barem na pozornici jer je sav taj polet izvođač(ic)a isticao kontrast raspoloženja u publici, koja je sve to audiovizualno prštanje promatrala u stanju blagonaklone zainteresiranosti. Prštanja je bilo i doslovnog, uz dvije velike prskalice koje su se povremeno aktivirale, također prikladno prateći vrhunce pjesama.

Foto: Filip Bušić/Glazba.hr

Usprkos dobroj izvedbi, publika se aktivirala vrlo rijetko. To su bili trenutci kada bi ih Ida izravno pozvala i u dva navrata: prije ”Pilule” i ”Ljetne ljubavi”, čak je opušteno i vrlo nepretenciozno s publikom prvo uvježbala refren, a tek onda krenula u pjesmu, što su bili neki od boljih dijelova večeri. Apsolutni pak vrhunac nastupio je kada je na binu izašla legendarna Marina Perazić kako bi zajedno s bendom izvela još legendarniju pjesmu ”Program tvog kompjutera”. Njena karizma, glas i (za ovo nema druge riječi) čisti swag pomeli su cijelu dvoranu.

Foto: Filip Bušić/Glazba.hr

Mlako sudjelovanje publike možda je posljedica live aranžmana pjesama. Studijske verzije pjesama oslanjaju se na synthove i nježne melodije, dok ih je uživo pratio bend koji se zvukom kretao, ovisno o pjesmi, između kompresiranog pop punka i teže verzije srednjestrujaškog rocka. Bend je čvrst, usviran i svirao je moćno i bez greške. Ta ravna i precizna svirka benda u opreci je s Idinom vokalnom izvedbom, koja je autentična, razigrana i opuštena, ali daleko od tehničke ispeglanosti.

Foto: Filip Bušić/Glazba.hr

Njeno pjevanje ima šarmantnu punk notu i bilo bi dobro da se bend mogao opustiti i to pratiti, ali nažalost dionice na klavijaturama nisu bile svirane uživo nego su puštane s matrice, što znači da bend mora biti strogo u tempu, bez pauza ili improvizacija. To je zagušilo trenutke potencijalnog povezivanja s publikom, pogotovo na pjesmama na kojima su na bini bili neglazbeni gosti – ekipa iz spota za pjesmu ”Štit”, ujedno kampanje protiv nasilja nad ženama, te simpatične gospođe iz spota za pjesmu ”70”. Aktivizam treba pohvaliti i lijepo je odvojiti dio svog rođendanskog koncerta za progovaranje o društvenim problemima, ali uručivanje brendiranih poklon vrećica proizvođača kozmetike tijekom zahvale na bini ipak se činilo malo neumjesno.

Odlična glazbenička energija na sceni / Foto: Filip Bušić/Glazba.hr

Koncert je zaključila obrada Prodigyjeva ”Breathe”, a Ida je nakon pitanja “tko je došao iz Beograda” sve koji su digli ruku pozvala na binu. Ništa od toga nije za zamjeriti jer je to ipak bio rođendanski koncert, ali iz mog gledišta kao posjetitelja, zaključni dojam je da to bila večer šljokičastog pseudo pop panka za progresivni srednji menadžment, obojan nostalgijom za vremenima koja autor, uspoređujući se s ostatkom publike, nikada nije dijelio.

Foto: Filip Bušić/Glazba.hr

Moglo bi Vas zanimati