Groove u muzeju
PEZNT i Jazz orkestar HRT-a: 'Jaguar' i dirigent čager
PEZNT i Jazz orkestar HRT-a su sinoć u dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti priredili energičan i groovy koncert za pamćenje koji je apsolutno opravdao činjenicu da se za njega u prethodnim danima tražila karta više.
„Jazz in the House“, kako je bio naslovljen ovaj nastup, oduševio je publiku, pa je dio prisutnih završio i na plesnom podiju, odnosno – na pozornici.
Skladbe Toma Pasanca, DJ-a i producenta koji radi pod imenom PEZNT, pokazale su se kao idealno igralište za nove aranžmane, prikladne za jazz orkestar.
Njegove su pjesme i inače slojevite i instrumentalno bogate, pa stoga i kompatibilne za izvedbu ovakvog sastava i za pokazivanje punog ekspresivnog potencijala glazbe koja se najgrublje može opisati kao elektronička.
Žanrovski su njegove pjesme locirane na srodnim, ali i šarolikim mjestima – idu od klasičnog housea, preko disca, pa sve do hip hopa – i bio je doista gušt čuti ih u bogatoj live izvedbi.
O ovome koncertu će se sigurno pričati još neko vrijeme; kako zbog toga što je doista bio feel good, tako i zbog toga što ima potencijal doći do šire publike i posredno jer je cijeli nastup sniman i emitirat će se na Trećem programu Hrvatskoga radija (u srijedu, 16. studenoga, u 20 sati), a uskoro se očekuje i objava datuma televizijske reprodukcije snimke.
No, osim toga, ovaj koncert ima i svojevrsnu povijesnu važnost – to je prvi puta da je neki hrvatski DJ nastupio sa (jazz) orkestrom.
Na simboličkoj razini, takvi pothvati uvijek predstavljaju spajanje dva svijeta – subverzije i klasike – odnosno negiraju granice među njima.
Velika većina ljudi koji prate elektroniku će se na spomen orkestra i DJ-a sjetiti 2005. godine, kada je Jeff Mills priredio danas slavni koncert s Montpellierskom filharmonijom, a koji je rezultirao albumom i koncertnim filmom Blue Potential.
Upravo je to jedan od poteza koji su Millsa pozicionirali kao vodećeg i ključnog vizionara elektroničke scene; uveo je četveročetvrtinski ritam u institucije „visoke kulture“, doveo ga iz gerile u koncertnu dvoranu.
„Jazz in the House“ koncert je imao jedan takav upečatljiv moment koji je ujedno bio i kruna cijele izvedbe. Na njemu su se svirale PEZNT-ove pjesmama; neke od njih su s albuma Paid in Full, a neke su bile i s drugih njegovih izdanja. A na bisu je izvedena antologijska pjesma „Knight of the Jaguar“ DJ Rolanda.
View this post on Instagram
Svjetski poznata rejverska himna se u Zagrebu dvijetisućitih najčešće mogla čuti u Bestu, OTV-u i Tvornici, tako da je ovo sigurno najfancy pozornica na kojoj je do sada u metropoli izvedena.
Stvar je bila tim jača što je dirigent Miron Hauser dao do znanja da ova ide „njemu za dušu“ te da si je aranžiranjem „Jaguara“ ispunio dugogodišnju želju koju je imao još iz tinejdžerskih partijanerskih dana.
„Oduvijek sam želio aranžirati ‘Jaguara’. Sve dok nisam počeo to raditi“, našalio se sjajno raspoloženi Hauser, koji je bio uvjerljivo najsrčaniji plesač u prostoriji i duša ovoga koncerta. No svi izvođači generalno su bili opušteni, imali su sjajnu interakciju s publikom i sve dionice su odsvirali maestralno.
Muzika je zvučala raskošno, a groove je bio takav da bi pomaknuo i Titanic.
Bilo bi vrhunski da se orkestru i DJ-u, recimo, pridružio i neki pjevač, te da je elektronički dio glazbe također izvođen uživo, ali ova opaska nipošto ne znači da je to nešto što se treba zamjeriti jer je stvar iovako bila iznimno kvalitetna i zabavna.
Kolega Igor Jurilj kaže da mu je ovo bio jedan od top tri koncerta ove godine, a ja apsolutno potpisujem. Pet plus.