17
stu
2023
Izvještaj

Promocija Vesne

Pipsi pet dana u Saxu: prvi i zadnji

Pips, Chips & Videoclips

Pips, Chips & Videoclips

share

Većina fanova Pipsa ne može izdržati pet dana koncerata u Saxu.

Srećom, Pipsi mogu. Pokazali su to proteklog tjedna kad su od utorka do subote napunili kultni zagrebački klub kultnim zagrebačkim hitovima. Autorica je izabrala prvi i zadnji kako bi vam prenijela svoje dojmove.

 

Promocija novog studijskog albuma Vesna mogla se održati, recimo, u Tvornici, gdje bi sigurno rasprodali barem dva dana, Boogaloou, ili nekom većem prostoru (nema ih beskonačno mnogo, ali ipak), pa bi se bend možda nešto malo iscrpio, ali to onda ne bi bila ova intimna atmosfera kakvu smo imali prilike doživjeti u Saxu.

U razgovoru prije nekoliko tjedana, Dubravko Ivaniš Ripper najavio nam je da će sve pjesme s Vesne izvoditi u potpunosti uživo, uključujući i autotune dijelove, a tako je i bilo. Na trenutke je, dakako, bilo nezgodno, zvuk je nesumnjivo bio bolji u subotu, na posljednjem nastupu, nego na premijeri, ali sve skupa, Pipsi su još jednom pokazali da su jedan od najuigranijih i najboljih live bendova na domaćoj sceni i taj standard održavaju već nekoliko desetljeća, nerijetko se natječući tek sami sa sobom.

Ovih pet nastupa bila je jedinstvena prilika da se Vesna čuje u cijelosti, jer svaki su nastup započinjali novim pjesmama. Ponovno su se tu izdvojile “Većinom“ i “Pariz“, dosad objavljeni singlovi koji su već uspostavljeni kao hitovi među publikom i koji su zaslužili ući u sve buduće set liste. Mjesta će se naći i za “Klijente“, plesnu himnu svih razočaranih girlbossica, kao i za dirljive posvete kompleksne sredovječnosti u “Netko“ i “Glas za bluz“.

U utorak, na prvom koncertu, jedno od sjajnih iznenađenja bilo je gostovanje Ede Maajke, koji je s Lucijom Ivaniš izveo “Ljubav 21“, što su ponovili i dan poslije. Edo je u četvrtak odradio svoj Vintage, a Lucija je ostatak tjedna odradila “Ljubav“ sama, odnosno uz klavijaturista Zdeslava Klarića.

Energična i snažna, Lucija na sceni izgleda prirodno, kao da tamo pripada pa svi već danima pričaju o tome kad će objaviti neku svoju stvar. Bez pritiska, ali svi jedva čekaju. Jadranka Ivaniš Yaya u utorak je s bendom otpjevala “Trubača“, a u subotu “Rositu Perdingo“.

Kad kažemo da je nešto „obiteljska stvar“, čovjek bi mogao pomisliti da je nezasluženo. U ovom slučaju, nitko od članova obitelji Ivaniš nije nezasluženo bio na pozornici i svatko je svoj pljesak pošteno zaradio. Ukratko, dajte nam još obitelji Ivaniš na ovoj našoj sceni, unaprijed hvala u ime svih glazbenih novinara.

Uz neke malene izmjene u setlisti, obje večeri čuli smo cijelu Vesnu i brojne hitove iz gotovo tri desetljeća postojanja benda. Bili su tu klasici poput “Boga“, “Narka“, “Gume na kotačima“, “Bi li ili ne bi“, “Poštar lakog sna“, “Zdenka i vanzemaljci“, koje smo čuli obje večeri. “Kratka povijest“, “K1“ i “Mala fufica“ svirale su se samo u utorak, a u subotu su ih „zamijenile“ “Dan mrak“, “2×2“ i “Pjevač Beatlesa i Stonesa“. U subotu smo čuli i Haustorov “Neobičan dan“, uz Ripperovu posvetu „bendu bez kojeg ne bi bilo ni Pipsa“.

Oba su koncerta završila apsolutnim klasikom Pipsa, “Nogomet“, koji je otpjevao klavijaturist Zdeslav Klarić, i za koju mnogi još uvijek misle da je pjesma o – sportu. Momci su skakali i skandirali: „Dinamo“ obje, a usudit ću se reći i svih pet večeri, no neslužbene himne zagrebačkog kluba nije bilo jer, kako je Ivaniš napomenuo: „Kao što znate, ja sviram ono što ja hoću.“

Najavio nam je Ripper u onom razgovoru, usput, „da ćemo se lijepo masakrirati tih dana“, a tako je i bilo. Sve su Vesne besplatno pile na šanku, prema Ripperovim uputama, ali je masakr ipak bio više emocionalan nego alkoholni. U Saxu je ovih pet večeri – ja sam vidjela samo dvije, ali pretpostavljam da se radi o uzorku – bilo moguće vidjeti velik broj muškaraca koji se zalijeću jedni drugima u zagrljaj, uz nezaobilazno i pomalo nedorečeno: „Buraz…“

Možda se čini banalno, ali zapravo je vrlo dirljivo. Bilo je među njima najboljih prijatelja, poznanika, potpunih neznanaca, braće, pa i očeva i sinova. Svi ujedinjeni u stihovima Pipsa, koji na idealno suptilan način, kroz pjesme o „nogometu“ progovaraju o svim osjećajima koji se skrivaju negdje unutra, i koje je u takvim, kontroliranim uvjetima prihvatljivo izraziti.

PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS položili su s čistom peticom, a Vesna ide na turneju Hrvatskom. Sve do neke nove Šalate, nadamo se.

Moglo bi Vas zanimati