26
lis
Čitaj

Priče iza hitova: Luka Nižetić

Luka Nižetić

Luka Nižetić / press

share

Kada je 2005. godine na Dori otpjevao „Proljeće“ nije osvojio samo tu pozornicu, već i srca publike u cijeloj Hrvatskoj. Od tada je šarmantni Splićo postao miljenik hrvatske scene, no njegov je glazbeni put počeo i mnogo prije.

Luka Nižetić ove godine slavi 20 godina karijere. Osjećate li se sada staro? On će pjesmom reći da nema potrebe za time, što je naglasio u svom hit singlu „Ostani dite“. O tom, još nekim novim, ali i nekim starim hitovima popričali smo s Lukom uoči velikog koncerta koji se 28. listopada sprema u zagrebačkoj Tvornici Kulture.

Jedna u nizu nagrada koje je Luka osvojio tijekom bogate karijere je Grand Prix, prvo mjesto na ovogodišnjem Splitskom festivalu, gdje se predstavio pjesmom „Kad se rodiš usred Splita“, a to je ujedno bila i najava njegovog novog albuma. Stoga nam se učinilo prikladnim da razgovor o njegovim najvećim hitovima počnemo upravo odavde, a osim pjesme, zanimljiv je i spot koji je u hrvatsku glazbenu produkciju uveo svojevrsni presedan.

Prvi u Hrvatskoj

Na pitanje kako je reagirao kada je prvi puta čuo taj tekst, Luka brzo odgovara: „Netko tko je iz Splita na taj tekst može samo past’ u nesvijest. Mi smo prije Splitskog festivala imali tu pjesmu negdje godinu i pol dana i zapravo smo čekali pravi trenutak da ju izbacimo, a Splitski festival nam se nekako činio kao najbolja platforma za to. Zasebno, singl ‘Kad se rodiš usred Splita’ možda i ne bi imao smisla kao takav, ali Splitski festival bila je genijalna prilika i otišao sam s pobjedom, tako da je to ispala jedna lijepo zaokružena priča i najava za sami koncert. Mario Mihaljević je tip koji piše takve tekstove da se smrzneš. Sam Bog mi ga je poslao, ja kažem da mi kopa po glavi koliko dobro pogađa moju emociju, moje trenutno stanje i to pretoči u riječi. To je stvarno fenomenalno i teško je danas naći autore koji će pisati pjesme kao da si ih ti sam napisao“, priča nam Luka.

Posebnost spota jest da je rađen tehnikom kakvom se danas rade videoigre. Animirani Luka trči, skače i pleše po animiranom Splitu, kao da prelazi razine u igrici, što je publika po prvi puta imala prilike vidjeti u sklopu domaće glazbene produkcije.

„Kada sam razmišljao o spotu te pjesme, odmah sam je vidio animiranu. Na kraju, kako to uvijek bude, sve sam krenuo dogovarati u 5 do 12, znači prekasno. Nazvao sam Dinka Šimca, iznio mu svoju ideju i on mi je objasnio da sam zakasnio, da teško može išta napraviti u tako kratkom roku, a bilo je mjesec i pol do festivala. No, ubrzo me zvao nazad, ispričao mi da postoji jedna nova tehnika u kojoj se želi okušati i nakon mjesec dana danonoćnog rada, a nije jeo niti spavao, uspio je to napraviti! I svaka mu čast na tome, nisam dobio ono što sam zamišljao, nego puno više. Takvih spotova kod nas nema uopće, mi smo nekako prvi po tom pitanju, nitko nije to očekivao”, kaže Luka.

„Zbog Lukinih pjesama ljudi su davali otkaze“

“’Kad se rodiš usred Splita“ jedna je od deset pjesama s albuma Ludilo brale čiji je zvuk, kako sam kaže, čisti mediteranski pop, a mi smo još izdvojili „Ostani dite“. Osim što ju je publika prihvatila odlično, spot je također jako zanimljiv jer je Luka na njemu radio s djecom, malim plesačima iz plesnog centra Tala.

„Ja iskreno jako volim raditi s djecom jer su vrlo jednostavna, nema kod njih muljanja. Sve što sam u životu radio s djecom ispalo je fenomenalno. To je bilo jedno od zabavnijih snimanja na ovom albumu, Filip Gržinčić radio je spot. S djecom je uvijek takvo olakšanje raditi da bih cijeli život radio samo s njima da mogu. To je jedan od rijetkih spotova na kojem se nije ništa dogodilo: niti sam se smrznuo, niti sam se previše znojio, niti mi je išta padalo po glavi, niti sam uganuo nogu, ovo je bilo nešto na što nisam navikao, jer je inače uvijek nešto pa na primjer, odaberemo najveću zimu za snimanje, a ja moram polugol ući u kadu na sred livade i vani je 0. No uvijek kažem, bez malo prolivene krvi, znoja i suza, nema dobre umjetnosti. Tako da, dapače, ako se malo neočekivanije stvari dogode i ako ne ide sve po planu, to je dobro”, smije se Luka.

Za 20 godina karijere, osim s Lukom, jednostavno smo morali popričati i s Branimirom Mihaljevićem koji je uglazbio dobar dio Lukinih pjesama, a razgovor se isplatio jer nam je odmah ispričao veliku zanimljivost vezanu uz singl „Ostani dite“.

Branimir Mihaljević / Matej Grgić

Branimir Mihaljević / Matej Grgić

„To je jedna trilogija pjesama, ‘Ludilo brale’, ‘Ae’ i ‘Ostani dite’. One su karakterno slične i dobro se nastavljaju jedna na drugu. Na taj smo način stvorili svojevrsni novi glazbeni izričaj koji je jako dobro prihvaćen kod publike i jako mi je drago da smo uspjeli svaki put postići sve što smo htjeli, a to je ta njegova lepršavost, tekst koji nije klasični ljubavni, nego govori o nekim stavovima u životu. Dobili smo puno odličnog feedbacka, ljudi su nam pričali da su im te pjesme pomogle u životu na razne načine. Bila je situacija da je žena koja je slušala te pjesme na radiju dala otkaz, rekla je – ja više ovo ne želim raditi. Uglavnom, promijenili su život nabolje. I to je nevjerojatno, kako pjesme mogu utjecati na ljude”, priča Branimir.

„Ima još jedna pjesma na albumu koja je nova, a jako mi je draga, zove se ‘Ciao ragazzi’. To je jedna prekrasna priča, kao da gledate film Malena, nikada ispričana priča na pjesmama i atmosferski glazba i produkcija imaju vještu koheziju”, dodaje.

Luka Mihaljević?

Pomalo je nevjerojatno, priča dalje Branimir, koliko puta prezime Mihaljević piše na omotu Lukinog novog albuma, a to nam je objasnio Luka. Osim što je većinu tekstova napisao Branimirov otac Mario, a većinu glazbe napravio Branimir, u mnoge je aspekte uključen i ostatak obitelji.

„Neke aranžmane i produkciju mi je napravio stariji Branimirov sin, Marko Mihaljević, a neke spotove mi je radila njegova supruga, Sandra Mihaljević. Mlađi sin, Matej, će mi svirati violinu na koncertu. Tako da – stavio sam šapu na cijelu familiju. Oni su jedna iznimno talentirana i topla obitelj, širokog srca, emotivna, u sve se daju sto posto. Stvarno je veliki gušt raditi s njima i nadam se da će naša suradnja tako lijepo teći i dalje. Pronašli smo se prvenstveno kao ljudi, a onda i kao umjetnici. Razmišljamo slično ili isto o muzici, imamo neke slične poglede na nju i na moju karijeru. Pričamo istim jezikom“, kaže Luka.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Luka Nižetić (@lukanizetic)

„Ja sam i producent koncerta, dopunili smo njegov bend violinom, harmonikom, čelom, tapanom, tarabukom, trubama, pratećim vokalima, mandolinom… Bit će sigurno odličan koncert i zabava! Kao što Luki priliči, nije klasičan koncert gdje on dođe pa pjeva, nego to ima nekakav početak zaplet i kraj što se ustvari od Luke očekuje“, dodao je Branimir.

A s Lukom smo se dotakli još dva velika hita, “Proljeće” koje je, kako kaže, njegova životna karta, i “Amsterdam”, za koji smo slutili da krije jednu zanimljivu priču.

„’Proljeće’ mi je okrenulo život

„’Proljeće‘ je definitivno moj najveći hit u karijeri i pjesma koja je okrenula moj život. To smo pisali zajedno Dino Šaran i ja. Prijavili smo je za Doru, znali smo da imamo dobru pjesmu, ali nismo mogli ni zamisliti kakve će razmjere to poprimiti. Dan nakon toga je ‘Proljeće’ postalo apsolutni hit. Vrtjela se toliko sumanuto na radiju, imali smo puno koncerata, u to vrijeme i po dva dnevno! To je bio jedan ludi period i jedan krasan diskografski početak, san svakog izvođača”, prisjetio je Luka.

„I dandanas je na koncertima ljudi pjevaju u glas, ostavljam je za sami kraj. Tako da, baš sam jako sretan što je ‘Proljeće’ moja osobna karta. Ja sam u to doba bio jako mlad i buntovan i slušao sam više mol nego dur. I kada bih pisao, pisao bih više u molu nego u duru, jer to su bile ozbiljne pjesme. I onda kada dobiješ pečat veseljaka, klauna, zabavnog tipa, pomislio sam – joj, nisam ja baš to. Iz današnjeg aspekta, ja to jesam! To i je moja poanta bavljenja ovim poslom: da rasterećujem ljude, da ih vodim iz nekog sivila u šarenilo. ‘Proljeće’ je zapravo sami početak toga svega“, zaključio je.

„Baby Dooks mi je bacio cijelu pjesmu u smeće!“

Jedan od Lukinih najvećih hitova u karijeri postao je i „Amsterdam“, koji je nastao u suradnji s Davidom Vurdeljom, poznatijim kao Baby Dooks. S obzirom na tu suradnju, nekako smo naslutili da će se iza nastanka te pjesme kriti zanimljiva priča, a Luka je to potvrdio.

„Mi smo zapravo imali jednu drugu pjesmu za izlazak našeg prvog singla u suradnji s Baby Dooksom. Ona je već bila izmasterirana, to je bilo to. Već smo pričali kako će spot izgledati. Bili smo u studiju i Baby Dooks kaže odjednom: ‘Ma ne, ne, ne, ne, ne. Ovo je smeće'”, prisjetio se Luka.

„On je takav, jedan dan jedno, drugi drugo. Mi smo radili po pet aranžmana, ali to je super, ja volim kada su ljudi toliko predani, kada toliko studiozno prilaze svemu. On je taj dan dobio neku poruku s neba – to nije to, to je smeće – i on je doslovno cijeli file, cijelu pjesmu, bacio u smeće. Ja sam bio u šoku. I onda je rekao: ‘Nama treba…’ i krenuo pjevušiti tu melodiju koja mu je taj tren došla, počeo je urlati po studiju. Na brzinu smo je snimili da ju ne zaboravi i u sljedećih nekoliko dana napravili smo taj song koji nije bio očekivan”, priča kroz smijeh.

Koncert će biti ludilo, brale!

Na kraju smo se dotakli i koncerta, za koji nas je Luka uvjerio da neće biti običan koncert, već fuzija nekoliko vrsta umjesnosti.

„Bit će to presjek moje karijere, svi najveći hitovi plus neke pjesme koje ja jako volim. Lana Jurčević će biti gošća, kao i Chord Company s kojima sam snimio pjesmu ‘Ka more je život’. Bit će i možda nešto neobično, a to je Marko Bošnjak. Do te je suradnje došlo slučajno. Družili smo se nakon Splitskog festivala i on je zapjevao moju pjesmu ‘Ti si meni sve’, meni se to jako dopalo i rekao sam mu – ti ćeš biti gost na koncertu. On je rekao može i sve ostalo je povijest”, kaže Luka.

„Trenutno se bavimo scenografijom, svaki dan mi neke nove ideje padaju na pamet, a već je lagano i 5 do 12, ali nema veze. Jednostavno ne možeš utjecati na taj kreativni proces i stvari se događaju. Jedna prijateljica iz Splita, umjetnica, radi nešto jako neobično za scenu, ali neću još otkriti što, tako da će ovo stvarno biti čarolija. Ona počinje od trenutka kada se uđe u Tvornicu i prije nego je počeo koncert. Bit će spoj onoga što ja volim, a to je teatar i glazba. Moj idealni koncert.“

Moglo bi Vas zanimati