13
2022

Zvijezda underground hip hop scene

Bobsi: Priče za malu djecu

Bobsi - Priče za malu djecu

Bobsi - Priče za malu djecu

Član splitskog hip hop kolektiva Ruganje izbacio je novi album naziva Priče za malu djecu koji je svoje mjesto našao na Blockstar Digital etiketi. Iako je aktivan na sceni već desetak godina, od svojih početaka Bobsi predstavlja tvrdi underground hip hop zvuk.

Nije Bobsi underground zato što nema kvalitete potrebne za iskorak k većim brojkama, posjećenijim koncertima i ostalim kvantitativnim kriterijima koji su postali bitni faktori u modernoj glazbi, nego zbog toga što njemu samome uspjeh u glazbi i zvjezdani status na sceni vjerojatno nisu cilj, što dokazuju i mnogi stihovi s albuma.

Album se sastoji od deset stvari u trajanju nešto kraćem od trideset minuta, a kompletan miks i mastering potpisuje Blockstarov wonderkid Lockroom. Album započinje u laganijem ritmu pjesmom ”Daleka obala”. Preko sjetnijeg i pomalo nihilističkog instrumentala Bobsi secira okruženje u kojem se nalazi, a stihovima poput Nisan stiga uspit jer san zadržava poslove / pojam uspjeha varira od osobe do osobe / imam nasljednika, firmu, studio je ured djelomično potvrđuju moju tezu iz uvoda.

Splitski reper jasno daje do znanja da ima drugačiji pogled poimanja uspjeha, a nadolazećim stihovima mirno ću spavat’ ako me s underground oslove, jer kad sam ‘vata slavu samo sjeba sam si ugled vrlo jasno potkrepljuje sve navedeno. Osim što stvar nosi naziv legendarnoga splitskog rock sastava, ponavljajućim stihom noć je prekrasna odaje svojevrsnu počast Banu i ekipi.

Nakon laganijeg uvoda, slijedi stvar na kojoj gostuje još jedan član Blockstar ekipe, Bogo iz TTM-a. ”RIP brate” karakterizira nešto tvrđa hip hop matrica koja na prve taktove tjera na klimanje glavom. Cijela stvar je svojevrsni self represent u kojoj Bobsi i Bogo pokazuju liričke kvalitete kojima bi posramili brojne kolege sa scene.

Kroz cijelu stvar se povlače razne kritike, što same hip hop scene (mrzite boom bap, ali boom bap mrzi vas / imaš ženskast stas, doma vježbaš mekan glas), a što društva koje ih okružuje (veća, manja, aparati, vikendi, plakati / kad si zadnje ču’a mater? / pratiš krive rezultate). Bogin posljednji stih jednom kada umrem ja odlazim u Had / zato mi je cili život bia debel lad odlično zaokružuje ovu mračnu numeru.

”Bobsi.com” je pjesma u kojoj Bobsi uz pomoć niza metafora i snažnih puncheva preko zarazne matrice ponovno kritizira svoju okolinu stihovima poput beta tipovi u Alfa jaketama i krivo ste shvatili kad ste gledali Narcos / triba postat’ ka Pablo, a vi ste postali narcos. Stihom jeba’ bi ti curu da ne izgleda ka’ General Woo nije se libio našaliti na račun iskusnijeg kolege iz grupe Tram 11, koji je u posljednje vrijeme u fokusu javnosti zbog svega osim glazbenog stvaralaštva.

Nazivom sljedeće stvari ”More vrati” Bobsi ponovno odaje počast jednome od najvećih splitskih glazbenika, legendarnom Oliveru. U njoj se Bobsi na primjeru popularnog Zlatana Ibrahimovića ponovno referira na vlastiti status na hip hop sceni: u igri dugo ka’ Ibra, al’ bez Lige prvaka. Ovdje skromno daje do znanja kako je svjestan da posjeduje kvalitete za sâm vrh trenutne hip hop scene, no također osvještava kako unatoč kvaliteti još uvijek nije dosegao taj vrh: čekam taj trofej ka’ i Bili.

”Poleti” je prvi singl albuma, ujedno jedina stvar s albuma koja je dobila i pripadajući spot za koji je zaslužan Ivan Leontić. Moj osobni favorit, a vjerujem i nekolicine slušatelja. Iako je matrica pjesme ponovno lagana i sjetna, Bobsi stihovima poput osta’ san odan sebi, nikad se nisan proda’ trendu / al’ kad jednom poletim neće me ni dragi Bog prizemljit’ pokazuje da posjeduje snažne stavove i uvjerenja od kojih ne odstupa lako.

Stvar ”Baby mama drama” odiše veselijom atmosferom i nešto modernijim zvukom, ali zapravo govori o sponzorušama i pojedinim muško-ženskim odnosima. Iako je stvar koja je potencijalno poslužila kao filler, lirika i produkcija prate standard albuma i ostaju na visokom nivou.

Sljedeća numera ponovno je ozbiljnije tematike, ali se odlično nadovezuje na prethodnu. Tematski fokus pjesme ”Stranac” su ponovno složeni muško-ženski odnosi koji su na tankom ledu. Tvoji kompleksi nastaju ispred ekrana, moji nastaju kad nestane hrane savršeno sumira priču o odnosu dvoje ljudi s različitim pogledima na život, a stihovima ‘oćeš bit’ tu kad budu sranja, jer znaš da ću zastranit’, da često uđem u čudna stanja / jer nudim ti sve, osim mira i blagostanja, i gubiš za tren, ja sam samo žrtva ovih ludih dana koji se provlače kroz refren jasno problematizira pojedine odnose u društvu.

”Ima ima” je drill stvar na kojoj gostuje Bobsijev kolega iz Ruganja, Adam. Dečki su ovim putem pokazali da je drill samo jedan od podžanrova hip hopa u kojem plivaju poput riba u Jadranu, a upravo to Bobsi samopouzdano, ali opet skromno, tvrdi u djelu svog versa: nisan se nikad na nikoga fura’, nisan se nigdi na silu gura’ / daj mi drill beat ja ću rasturat’, daj mi trap beat ja ću rasturat’, daj mi boom bap ja ću rasturat’. Adam je na stvar uletio s jednostavnim i lako pamtljivim refrenom, a stihom imaš soundtrack dok ti gori smotuljak Bobsi odlično opisuje cijeli projekt koji je baš za poslušati uz smotuljak.

Bobsi

Bobsi

”Milwaukee” je još jedna drill stvar na kojoj je Bobsi ugostio mladi duo 2Late koji su prije nekoliko mjeseci debitirali na Blockstarovom kanalu. Pjesma se ni po čemu ne ističe previše. Iako mladići iz 2Latea imaju nekoliko solidnih linija, ipak su tekstualno i izvedbeno koju stepenicu ispod Bobsija.

Album zatvara pjesmom ”Empatija” čiji je refren otpjevao mladi kantautor Popka. Bobsi ovdje ponovno iskazuje kritiku društva oko sebe: Ovdje ako nisi Bili budeš plav i Tu empatija je umrla odavno. Iako metaforički ukazuje na niz svakodnevnih problema s kojima se njegova okolina susreće, posljednjim stihom Prika, ostavi tu bocu, od nje smrdiš i glup si / Stari, znan, nisi sam, glup sam i ja skromno priznaje kako se i sâm pronalazi u nekima od problema opisanih na albumu te hrabro osvještava vlastitu nesavršenost.

Bobsi je ovim albumom donio svježinu, a veoma dobro upakiranom mješavinom klasičnog i modernog hip hop zvuka pokazao je da definitivno može i zaslužuje više. Ujedno, pokazao je izrazitu liričku kvalitetu kojom je opisao brojne situacije oko sebe, ali i vlastiti karakter te pokazao određenu dozu samokritičnosti. Bobsi se možda nikada neće popeti na vrh scene, vrlo vjerojatno mu to nije ni cilj, ali ovim je albumom definitivno potvrdio svoj zvjezdani status na underground sceni.