23
2021

Ovo su najbolje pjesme 2021. godine

Najbolje pjesme 2021. godine

Najbolje pjesme 2021. godine /Ilustracija: Igor Jurilj

Godina 2021. je pred smjenom. Njezinih je 365 dana u Hrvatskoj urodilo s preko 1300 registriranih pjesama. Srećom, naš velik i šarolik tim refleksno sluša novitete od kojih su se neki morali istaknuti. Zadatak je nemio i nezahvalan: filtrirati i eliminirati, a onda još slijede polemike nakon kojih – s puno grašaka znoja na čelu, ali i dobrih nota i tekstova u uhu – ulazimo u 2022. Pjesme koje su redakciji portala Glazba.hr obilježile godinu poredali smo abecednim redom, kao i albume godine, bez favoriziranja onoga što smo čuli kao najbolje od hrvatske glazbe.

Albina: “Tick Tock” (B. Mihaljević, M. Cinnamon/T. Buklijaš Bakić)
Albina je novo ime na sceni koju je osvojila prije svega vokalima u popularnom talent showu The Voice, da bi ubrzo brzopotezno zaraznim singlom “Tick Tock” osvojila naciju. Formulaična i kalkulirana, ali svejedno svježa i zarazna pjesma suvremene produkcije i realizacije. Pjesma koja bi mogla stvoriti hrvatsku princezu popa.

Bad Daughter: “Thick” (D. Ercegović/L. Klaić)
Bad Daughter kao nova inkarnacija zaokružila je ljeto drugim najavnim singlom svog debitantskog albuma Let Me Panic. Na prvijencu koji je ironično preduhitrio stariju sestru njezina se indie-pop persona prije svega ne priklanja pucketavo-energičnom zvuku generičkoga popa, nego se šepuri protiv konvencija čujnim prizvucima alt-rocka i post-punka. Upravo je takva u singlu “Thick” sanjivih falseta suprotstavljenih suptilnoj, ali hipnotičnoj i ambijentalnoj elektronici. Iako snažan zaokret od persone Lovely Quinces, Dunja je sada samo zakucala i zacementirala status trenutačno najveće rock persone u Hrvatskoj, pa čak i kad ne rastura na gitari.

Damir Urban: ”Ludi Škarpa” (D. Urban/D. Urban)
Damir Urban objavio je dvostruki album Lipanj, srpanj, kolovoz na dva CD-a. Dok je prvi CD, napravljen s pratećim mu bandom 4 vrlo dobar i vrlo predvidljiv, drugi s podnaslovom Zapisi predstavlja najdalji njegov doseg još od albuma Žena dijete. Očito neopterećen bandovskim pristupom i samozadanim dometima, Urban je složio snažnu kolekciju od devet pjesama. Dvije pripadaju samom vrhu njegova stvaralaštva: haustorovska ”Susjed” (jedino umjesto fragmentarnih slika, Urban tu efektno nudi storyline) te razorna ”Ludi Škarpa”, očito namijenjena nekoj kazališnoj predstavi, no umnogome nadrasta teatarske okvire. Pritom funkcionira i kao drugi dio izvanvremenskog mu hita ”Priđi mi bliže”.

Grše: ”Highlife” (G. Šipek/M. Šoštarić)
Odmah po izlasku albuma Platinum bilo je jasno da će upravo ova pjesma postati veliki hit. Definitivno je obilježila ljeto 2021. te postala nezaobilazan dio klupske playliste. Na Spotifyu bilježi preko milijun preslušavanja, dok je spot na YouTubeu pregledan preko 2,2 milijuna puta. ”Ništa sporo, samo gas daj”, uz ”Dalmacija lifestyle” dobitna je kombinacija koja nikoga ne može ostaviti ravnodušnim. Pjesma koja je postala najveći Gršin hit do sada, odmah nakon ”Badr Harija”.

Matija Cvek: “Ptice” (M. Cvek/A. Dović)
Pobjednička pjesma ovogodišnjeg Zagrebačkog festivala postala je sastavni dio radijskog etera i jedna od najpopularnijih domaćih pop ostvarenja ove godine. Matija Cvek bilježi veliki uspjeh objavom debitantskog albuma Izbirljivo i slučajno, a ova baladična ljubavna pjesma svakako je jedno od njegovih najljepših i najboljih autorskih ostvarenja.

Podočnjaci: ”Proklet” (D. Šalković, K. Rukavina, N. Klemić)
”Proklet” je pjesma koja bi trebala vladati hrvatskim top ljestvicama bez obzira na žanrovske preference. Dovitljivim tekstom razloženim na različite vokale u kutinskoj trojci nepobitno dominira mladi Sinista Ruky sa svojim zrelim i nevjerojatno glatkim glasom dok pjeva o klasičnoj nesretnoj ljubavi. No, svježina vokala, nostalgična jeka hrvatskih dance devedesetih i dupla MC poslastica ovu singlicu čine zaraznom trakom koju ćete rado imati na loopu bilo kojeg nosača zvuka, pa makar to bio i onaj mentalni iz koje se tjednima neće dati istjerati.

Porto Morto: Čekam ih” (R. Crnić, H. Klemenčić)
Samo Tyleru The Creatoru i Childishu Gambinu u stranom mainstreamu uspijeva imati raskorak između akorda i beata, a da to zvuči skladno i ukusno. Kod nas su ti avanfardisti Porto Morto čija je treća avangadistička etapa najavljena singlom ”Čekam ih”. Porto Mortova produkcija ima jedan jedini zadatak – hipnotizirati. Svaki je glazbeni element u funkciji hipnoze i nadrealističke psihodelije: od naslovne mantre kroz refren, kroz distorzije elektroničkih začina, pa do samoga minimalističkog muziciranja pojedinim instrumentima.

Šimun Matišić: ”In Grožnjan, After All These Years” (Š. Matišić)
Balada u kojoj Matišić iskazuje poštovanje prema svom mentoru Bošku Petroviću i Grožnjanu gdje je pohađao njegove seminare. Tema, ali i logične improvizacije koje slijede, imaju jasnu zamisao, kao da Matišić priča priču o dolasku u Grožnjan, šetnju gradićem koji je odigrao veliku ulogu u njegovu glazbenom obrazovanju, ali više nije isti… Meditativnog je karaktera, odiše mirnoćom, ali i nekom posebnom dramatikom. Osobnost i estetika usporedive su s onima Arsena Dedića, a možda je upravo zato tu skladbu za svoj novi album snimio samo u duetu sa svojim dugogodišnjim suradnikom Matijom Dedićem koji je dao važan doprinos u njezinu oblikovanju. Nemojte odustati nakon prvog slušanja jer svako sljedeće otkriva nove detalje i donosi sve veći užitak slušanja.

The Gentleman:  “Body or Soul” (M. L. Hraščanec/I. Bodrožić/L. Janjanin)
Nevjerojatno ostvarenje koje otvara fantastičan drugi studijski album The Gentlemana Hide & Seek. „Uživanje u slobodi fizičkog bića”, rekao nam je umjetnik, glavna je misao vodilja ove pjesme koja je isprva bila zamišljena u blueserskom obliku, no udahnuta joj je dinamika zbog čega osvaja na prvo slušanje.