27
2024

DRUGI ALBUM

Dementronomes - Sakati paun

Dementronomes

Zagrebački funky bend Dementronomes objavio je svoj novi album Sakati paun. Za razliku od prethodnika Žurkadelik iz 2016., albuma koji je objavljen samostalno, ovaj izlazi pod etiketom Croatia Recordsa. Bend koji se gradio mahom po klupskim svirkama tako je i studijski ponovno došao s novim materijalom i manje-više uspješno prenio svu plesnu energiju s koncertnih pozornica u studio

Dementronomes

I ovoga puta Dementronomes su rasplesali publiku / Foto: Filip Kovačević

Drugi album grupe Dementronomes u odnosu na prethodni zvuči puno sadržajnije, a pritom nije izgubio ništa od bendovske prepoznatljivosti, odnosno plesnih ritmova i zabavnog štiha koji krasi ovu zagrebačku sedmeročlanu ekipu. Na Sakatom paunu karizmatičan i snažan vokal frontwoman Nikoline Kovačević u prvom je planu i diktira dinamiku čitavog albuma svojim besprijekornim izvedbama.

Otvaranje pripada zanimljivom instrumentalu, ”Himna”, obradi državne himne. Slušajući nisam mogao, a da ne pomislim na to kakve bi bile reakcije okupljenog mnoštva u nekoj prigodi gdje bi se intonirala baš ova verzija Dementronomesa. Na ”Staroj Lišici” prvi put čujemo Nikolinu, a stvar odiše soul ozračjem.

”Bobi” donosi najplesniju atmosferu do sad, dok je ”Inkasator” s punim pravom odabrana kao prvi singl. Odlična je to stvar s punim radijskim potencijalom, nažalost neiskorištenim; ni približno u onoj mjeri u kojoj to zaslužuje. Ah, radijske postaje i njihov format…

Dementronomes

”Ćorava posla” i ”Chinke” su ritmom i ugođajem prilično bliske i praktički se atmosferom preliju jedna u drugu, dok je naslovna minijatura ”Sakati paun” dobrodošao predah i svojevrsni prijelaz s prve polovice albuma na drugu. Plesni, hitoidni i već spomenuti radijski potencijal zasigurno ima i ”Lastavica”, uz ”Inkasatora” najupečatljivija pjesma na albumu. Stvar u kojoj gotovo svi članovi benda svojim izvedbama plijene pažnju slušatelja. ”Ludi Rudi” je kao predzadnja stvar i svojevrsni vrhunac plesnog ugođaja na albumu, baš onog ugođaja po kojem su Dementronomes prepoznatljivi. Dok u blues soul odlazi ”Jiggi migi” i u sporijem ritmu dovodi priču do kraja.

Ono što Sakatom paunu donekle otežava ples i kretanje je relativno jednolična i monotona produkcija koja u nekim momentima odvlači pažnju pa se može zaključiti da možda za nijansu bolje Sakati paun diše uživo nego studijski. To je pokazala i nedavna koncertna promocija novog albuma.

U odnosu na Žurkadelik, u svakom slučaju je Sakati paun korak prema naprijed pa ćemo vidjeti kako će u budućnosti koncertno i studijski koračati dalje.

Singl: “Inkasator”

Format: online