Razni izvođači - Superval Vol. 1

Superval

Premijerna kolekcija snimaka bendova sa Supervala

Kompilacija pjesama bendova s platforme Superval dokument je iznimne živosti srednjoškolskog rocka koji je dosad uglavnom tavorio na medijskim i društvenim marginama

Smrdljivi Martini

Smrdljivi Martini / Foto: Tomislav Sporiš

Projekt Superval, koji se od festivala školskih bendova transformirao u platformu za razvoj mladih perspektivnih glazbenika, dobio je svoj prvi dokument – kompilaciju Superval Vol. 1, sa snimkama deset bendova koji su upravo putem te platforme stekli afirmaciju.

Slow Cured, Željezne pilule, Smrdljivi Martini, Šteker, Gradske bitange, Dkd, Freaktion, Frequency, D. i Sunshine And Rainbows zastupljeni su s reprezentativnim pjesmama koje otkrivaju njihove potencijale. Produkcija Srđana Sekulovića Skansija primjereno je uobličila njihove autorske domete, tako da kompilacija zvukovno djeluje prilično zaokruženo, unatoč različitim stilskim zasadima.

Na ovim prostorima zabilježeni su slične kompilacije, od Artističke radne akcije sa snimkama beogradskih bendova preko tri kompilacije demo snimaka emitiranih u emisiji Ventilator 202 Demo Top 10 s Radija Beograd 202 i kompilacija riječkih i slovenskih bendova Metalka 35 i Ritam promjena do aktualnih kompilacija Zagreb Calling – generacija bez refrena i Zvučni zid. No sve te kompilacije plod su određenog izbora diskografskih ili radijskih urednika, dok je kompilacija Superval Vol. 1 logični upgrade platformskih inicijativa koje u prvi plan stavljaju stvaralaštvo juvenilnih posada koje obitavaju u srednjim školama. I upravo se iz svakog uratka osjeća ta tinejdžerska strast, koja se beskompromisno prelijeva do slušatelja.

Slow Cured

Slow Cured

Kao što je poznato, Superval je nastao kao plod entuzijazma dviju učiteljica zagrebačke Osnovne škole Grigora Viteza, Ane Bajo i Antonije Radoš, koje su svoje slobodno vrijeme posvetile kreativnom radu s djecom i u suradnji s poznatim glazbenim promotorom Matom Škugorom te znanstvenikom u području odgoja i obrazovanja Borisom Jokićem, kroz udrugu Superval proširile inicijativu o kreaciji platforme za srednjoškolske bendove.

Ostvareni cilj Supervala jest omogućiti školskim bendovima da nastupe kao pravi profesionalci u klupskoj atmosferi, uz tehničku podršku profesionalaca. Korak je dalje njihovo snalaženje u studijskim uvjetima. Kao i na koncertima koji su se iz Zagreba proširili cijelom Hrvatskom, i ovaj su ispit srednjoškolci položili s visokim ocjenama.

Dakako, gotovo kod svih osjete se izvođačka ograničenja, no to za ovu kompilaciju nije uopće bitno. Prije svega, svi bendovi iskazuju definirane autorske potencijale i time ostvaruju svoje odlične startne pozicije. U trenutcima kad budu snimali svoje prve albume (a svih deset izvođača definitivno ima predispozicije za to!), možda se pjesme s ove kompilacije ni neće naći na njima, jer proces njihova napredovanja i kaljenja na sceni može prouzročiti samo nove dosege.

Šest bendova izražava se na hrvatskom, a četiri na engleskom jeziku i sigurno je kako u školi ne bi trebali ići na dodatne instrukcije zbog interpretacije. Svi izvođači djeluju prilično uvjerljivo, no nekolicini njih bi upravo ova kompilacija poslužiti kao istinska odskočna daska.

Superval

Freaktion

Freaktion iz Pule ima već mnogo utakmica u nogama, postoji od 2018. i nastupao je na mnogim festivalima, od Ri Rocka do INmusica, a njihova kombinacija dream-popa i pozadinskoga noisy režanja daje im svježinu u pristupu i postavke za širu afirmaciju. Zagrebački Smrdljivi Martini djeluju prilično zrelo i uvjerljivo, a njihov izraz sadrži prilično mudro upotrijebljen novovalni eho, odnosno zvuče upravo kako bi bendovi iz razdoblja novog vala mogli zvučati da danas startaju na sceni. Jedini all-girls bend na kompilaciji – zagrebačke Željezne pilule – beskrajno su šarmantne, žestoke poput Runawaysa i punkerskom neposrednošću i vrsnim stihovima u pjesmi “Ženska histerija” svode postulate rocka na esencijalnu dimenziju te imaju vrsno ugođen zvučni output za klupske svirke.

Dakako, i svi ostali bendovi imaju svoje adute, svaki na svoj način. Svakome od njih ova kompilacija predstavlja odličan alat za izgradnju daljnjih koraka u karijeri. Možda će se neki od bendova raspasti kad članovi završe srednju školu, no oni koji se održe imaju velike izglede da ostave snažan trag na hrvatskoj rock sceni.

Singlovi: sve pjesme s kompilacije

Format: vinil, streaming

Izdavač: Superval