24
2022

Tibor & Flowdeep – Pacino 6

Tibor Flowdeep - Pacino 6

Tibor & Flowdeep - Pacino 6

„Ak’ nisam najbolji reper, bit ću najuporniji.”

Još od 1972. godine s izlaskom legendarnog filma The Godfather, Al Pacino slovi za jednog od najbitnijih hollywoodskih glumaca te se smatra da bi lista method acting glumaca bila nepotpuna bez spomena njegovog imena. Predanost i upornost neke su od odlika takvih umjetnika, baš kao i u glazbi, čime dolazimo do Tibora i Flowdeepa; liričko-instrumentalnog dua koji već općepoznatom metodom hiperprodukcije iznova dokazuje da kvantiteta ne mora isključivati kvalitetu i vice versa.

Naravno, tu je riječ o albumskoj franšizi Pacino koja od 2015. godine vrši veliki utjecaj na hrvatsku hip-hop scenu i, na neki način, smjer u kojem ide. Prošlo je točno godinu dana od posljednjeg Pacino 5 albuma, vjerojatno najzrelijeg u dotadašnjoj karijeri, te s mnogo projekata u međuvremenu konačno je došlo i vrijeme za šesto izdanje.
Samouvjerenost u rimama, neopterećenost u stilu i opuštenost u flowu zamijećeni su već na prvu u prethodnom izdanju te, što se tiče Pacino šestice, definitivno vrijedi ona koju sam izjavio prije godinu dana – Tibor stari kao vino, baš kao i Flowdeep.

Jedan od YouTube komentara govori da je Pacino 6 konsolidacija svih prethodnih Pacino albuma, pa i drugih projekata, čime dokazuju korak naprijed u karijeri. U potpunosti se slažem s time jer ovdje nema bijega od uličnih priča i filozofija ni ‘izmišljanja tople vode’, već se sumiraju iskustva u širi svjetonazor kojim Tibor u hip-hop igri poentira iz svakog ugla, Julius Erving style. Njegov suigrač Flowdeep prati ga istim tempom i nadovezuje se na Pacino 5 sličnim produkcijskim stilom, ovaj put s nešto manje noir atmosfere i više nostalgičnih momenata u produkciji. Perfekcionizam je očit, kao i čistoća zvuka i na najprljavijim snareovima, dok je nedostatak prevelikih oscilacija u razlikama među pjesmama, baš kao i na prethodnom albumu, zbilja za pohvalu.

Posebno ću izdvojiti traku „Misli Na Mene” čiju prvu polovinu bilježi instrumental bez ritam sekcije, koji se glatkom tranzicijom prelazi na izvrstan head bangin’ beat u drugom dijelu, dok su piano, sample pozadinskog ženskog vokala, i kasnije flauta savršen recept za zamišljene poglede na horizont.

Od osobnih favorita također ću spomenuti pjesmu „Alibi” koja kao druga pjesma na albumu nagovještava sve osim dosade u slušanju. Tibor kompletno mijenja flow i pokazuje zbilja širok spektar vlastitih rap tehnika – „ flow mi je bolest i kažem na repeat”. U istu listu omiljenih traka upisujem pjesmu nostalgične prirode, „Svijet Se Vrti”, kao uvertira za još sentimentalniji mood prateće pjesme „Gende II”, na kojoj gostuje sjajna grupa ACC.

Gostujućih repera ima još, kao i tvrđih pjesama poput odlične „Na Mapi” s Burkyem i Khanom, „Glavni” s Juiceom i Rap Riberyem te „Fokus” na kojoj Tibor udružuje snage s Noti Limunom i Shinom. Heavy bangera nema mnogo, tako da je ostatak gostiju odradio svoj zadatak na ipak mnogo blaže instrumentale, kao što je slučaj na pjesmama „Sumnjam” sa Scriptorom i „Odvikla” s reperom Guzom na refrenu. Dakle, klupskih traka baš i nema, ali svakako njihov cilj generalno nije kreiranje komercijalno prihvatljivih izdanja, već raditi mjuzu kakvu oni žele slušati. Sam Tibor je to spomenuo u nekoliko navrata, kao i DJ BeroZmay u skorašnjem Khanovom podcastu, čiji isječak možete čuti na outrou pjesme „Na Mapi”. TDK glazba je primarno za TDK familiju pa tek onda za sve ostale. Bez obzira na nedostatak ‘klupskih bengera’, njihovi su nastupi prožeti sirovom energijom, što od izvođača, što od publike, a to upravo dokazuje nedavni TDK showcase u zagrebačkoj Močvari.

Bez obzira na učestalost novih izdanja, Tibor sve vrijeme pisanja iskoristi stopostotno, što znači da je nemoguće na prvu pohvatati sve rime, igre riječi, inteligentne stihove i ostale u hip-hopu bitne elemente. Isto vrijedi za Flowdeepa, čija radna etika, osjećaj za detalje i nepresušna inspiracija za beatmaking rađa prave instrumentalne dragulje. Drugim riječima, ovakav album iziskuje više slušanja, što zbog same analize, što zbog vlastite satisfakcije. Karakterizira ga originalnost, samouvjerenost i profesionalizam: Al Pacino metodologija u TDKM stilu.

Producent: Flowdeep

Format: streaming (Spotify, Apple Music, Deezer, Tidal, YouTube, Amazon Music, SoundCloud)

Izdavač: TDK