VINILNO REIZDANJE
Tony Cetinski - Ljubav i bol

Nedavno je Scardona na vinilu reizdala treći i najuspješniji album Tonyja Cetinskog Ljubav i bol iz 1995. godine. Vinilna inačica više će zadovoljiti nove generacije nego nostalgičare

Tony Cetinski je naredao pamtljiv niz hitova 1995. godine / Foto: Boris Poljičanin
Bogata diskografska karijera Tonyja Cetinskog koja sadrži 12 albuma omeđena je vinilima: dosad su u realnom vremenu objavljeni njegov prvi i posljednji studijski album. Na nastupnome Srce nikad ne laže objavljenome za Suzy 1990. glazbu su mu radili Đorđe Novković i Zrinko Tutić, a prateće vokale debitantu pjevali su Maja Blagdan i Tedi Spalato, no album je više ostao upamćen po ovitku s fotografijom mladog Tonyja koji uzgaja novoromantičarske lokne, negoli po nesuđenim hitovima. Potpuno je drukčija situacija s vrlo dobrim albumom Kao u snu iz 2018. godine. Zreo i precizno definiran album pokazao je svu snagu glasa Tonyja Cetinskog s radiofoničnim repertoarom koji se efikasno nadgrađuje na koncertima.
Nedavno je Scardona na vinilu reizdala njegov treći i najuspješniji album Ljubav i bol iz 1995. godine. Originalno je album objavio ZG ZOE MUSIC, propulzivni diskografski projekt Zorana Škugora koji je na tržište plasirao neke od najpopularnijih dance izvođača tog doba. U to doba je Tony Cetinski napravio uspješnu transformaciju od zabavnoglazbene nade kojoj sada Boris Novković piše glavninu repertoara i u repertoaru ima tri hita, uključujući skladbu s kojom se plasirao na Eurosong “Nek ti bude ljubav sva” 1994. u provorazrednu dance senzaciju.
Potpuno osuvremenivši zvuk, uz produkcijsku potporu Zorana Škugora nanizao je hit-singlove “23. prosinac”, “Zauvijek tvoj”, “Tvoje tijelo”, “Ja sam zaljubljen”, “Ljubavi mi trebamo” te “Ljubav i bol”. Nositelj toga niza svakako je bila skladba “Ja sam zaljubljen” koja se našla i na dva singla, jednome CD split-singlu sa Sandijem i drugome kasetnome, a u oba je upakiran prepjev disco hita Patricka Hernandeza “Born To Be Alive” koji je Toni izvodio s Electro Teamom kao “Totalno sam lud”.
Indikativno, toga prepjeva nema na albumu, možda stoga da se ne remeti autorski touch Guida Minea koji glazbeno potpisuje cijeli album. Mineo se u devedesetima etablirao kao producent i skladatelj ponajviše u suradnji s Tonyjem Cetinskim, a imao je i nekoliko hitova koji su prozujali dance-scenom.
Na ovom albumu najviše je, pak, profitirao Tony Cetinski. U pet-šest godina karijere izbrusio je glas, stekao renome, imao je hitove u portfelju i napokon je snimio album koji nije repertoarno skladište nego zaokružena cjelina s vrlo dobrim pjesmama. Glazbenu potporu napravili su Songkillersi, a u jednoj od verzija pjesme “Ljubavi mi trebamo” participirali su glasovno Vanna, Vlatka Pokos, Sandi i Guido Mineo.
Za razliku od drugih dance albuma tog doba koji su slagani kao kolekcija hitova, Ljubav i bol ambicioznije je zamišljen, kao što je to slučaj i s prva tri albuma Electro Teama (odnosno ET-ja). Na ovom albumu uspješno su ujedinjeni hitovi, Tonyjev vokal i bogata pop-produkcija Guida Minea. Riječ je, zapravo, o ključnom Tonyjevom albumu i kasnija ostvarenja nisu na taj način uspjela pomiriti rasan vokal s hitoidnošću i kvalitativnim potencijalom pjesama.
Vinil je 180-gramski i sadrži posebnu knjižicu s intervjuom Zlatka Turkalja s Tonyjem i Guidom Mineom. Prilično ambiciozno s obzirom da je originalna verzija realizirana na CD-u i ima digitalno snimljen zvuk. Kad je posrijedi pop-glazba, onda u rijetko kojem slučaju vinil reminiscira CD original, češće je slučaj da je posrijedi samo zvučna prilagodba namijenjena nostalgičarima. Pa ipak, Scardona koja je prije dvadesetak godina reizdala album na CD-u nije pogriješila u procjeni. Evo, i Pet Shop Boysi upravo reizdaju kompilaciju Discography iz 1991. godine koja je samo na nekim tržištima bila objavljena na vinilu. Na jugoslavenskom, odnosno hrvatskom tržištu taj album objavljen je samo na CD-u; posljednji licencni album na vinilu Pet Shop Boysa bio je Behaviour koji je 1990. plasirao Jugoton.
Ljubav i bol ipak nije namijenjen vinilnim nostalgičarima, nego novoj publici koja više nema CD player, a ako ima gramofon zacijelo će više uživati u zvuku s 30-godišnjom patinom, negoli na aktualnim streaming servisima.