15
tra
2021
Čitaj

Novi album djela Silvija Glojnarića - kompleksna djela konstruiranima na nesvakidašnji način

55.4_glojnaric_music_conversation

share

Glojnarićeve skladbe na ovom CD-u doista mnogo govore o njemu, njegovu karakteru, naslijeđu, iskustvu, obrazovanju, suradnjama i okolnostima u kojima je djelovao.

Osim djelovanja u Zagrebačkom jazz kvartetu te mnogobrojnih uspjeha na domaćem i inozemnom planu, karijeru proslavljenog bubnjara, skladatelja, aranžera i dirigenta Silvija Glojnarića obilježio je i rad s Jazz orkestrom HRT-a koji je vodio više od petnaest godina, do umirovljenja. Iako u mirovini, još uvijek povremeno surađuje s tim orkestrom, koji je idealan za ostvarivanje njegovih novih zamisli. Idealan ne samo zato što Glojnarić u dušu poznaje orkestar, njegove članove i njihove mogućnosti, nego i zato što se radi o iznimnim glazbenicima, sjajnim solistima, od kojih može očekivati da će ostvariti sve njegove, pa i one najekstravagantnije, zamisli.

Dokumentarni album
Primjerice, na ovom albumu to se, između ostalog, očituje u kolektivnim improvizacijama. Osim toga, Jazz orkestar HRT-a je kompaktna cjelina, s velikim iskustvom u izvođenju stilski različitih programa, a Glojnarićeva glazba nerijetko zahtijeva dubinsko poznavanje cjelokupne tradicije jazza, i ne samo jazza.
Glojnarić neprestano neumorno stvara, sklada nova djela i piše aranžmane pa je zaista važno da ima mogućnost svoje stvaralaštvo predstaviti javnosti. Novi iskaz njegove kreativnosti dokumentiran je na albumu Music Conversation koji je snimio uz Jazz orkestar HRT-a, a objavio ga je Croatia Records. Snimili su ga od 22. do 26. siječnja 2019. u Studiju Bajsić HRT-a. CD donosi jednosatni program s osam Glojnarićevih skladbi u njegovim aranžmanima. Autor kaže: “Na ovom albumu središnji narativ ili temu orkestar donosi u skladbi Log 4 Midnight Indigo koja se može definirati kao ‘ujednačena izvrsnost’ s otvorenim prostorom za tenor-saksofon; ujedno ima središnje mjesto na albumu s karakterističnim formalno-harmonijskim pristupom koji dijelim u dvije kategorije – tematski koncept, tj. ono za što slušatelji misle da se radi o djelu, i tematski iskaz o tome što djelo govori o temi.” A glazba na CD-u doista mnogo govori o njemu, njegovu karakteru, naslijeđu, iskustvu i o okolnostima u kojima je djelovao.
Radi se o izdanju s iznimnim, kompleksnim djelima koja sadrže elemente s raznih područja orkestralnog jazza, ali konstruiranima na nesvakidašnji način. To je skladan spoj tradicije i suvremenog, američkog jazza i Glojnarićeva klasičnog obrazovanja, iskustava koje je stjecao surađujući s velikanima jazza i hrvatskog, odnosno europskog naslijeđa. To izvođačima omogućuje uzbudljive, razigrane izvedbe, upravo u skladu s naslovom CD-a.

Spontane intervencije
Naime, Glojnarić je svjestan važnosti glazbenih razgovora, kao jednoga od neizostavnih načela jazz glazbe, jer se takvim oblicima može izraziti energija i strast. Upravo to načelo pridonosi uzbudljivijim izvedbama. Pitanje je koliko je autor sposoban ostvariti komunikaciju unutar izvedbi s jazz orkestrom koji je organizirana cjelina; često nisu poželjne spontane intervencije. Zato je Glojnarić glazbenicima iz orkestra, od kojih se mnogi predstavljaju kao sjajni solisti (primjerice trubač Davor Križić, kontrabasist Saša Borovec, gitarist Elvis Penava, saksofonisti Miro Kadoić, Mario Bočić i Vojkan Jocić te trombonist Luka Žužić), pridružio goste: pijanista Davida Gazarova i tenor-saksofonista Sašu Nestorovića, glazbenike koji su bliski njegovoj glazbenoj estetici, a također su zastupljeni kao solisti, izvanserijski solisti.

Izvor: Cantus 227

Moglo bi Vas zanimati