23
tra
2024
Vijesti

20. - 25. svibnja

Najavljen program 4. izdanja Gibanja

Gibanja

Gibanja

share

U svom novom proljetnom terminu, od 20. do 25. svibnja 2024., četvrto izdanje eksperimentalnog zvučnog događanja Gibanja održat će se u KONTEJNER-u (Odranska 1/1) i u klubu Močvara (Trnjanski nasip bb) u Zagrebu

Ovogodišnje izdanje eksperimentalnog zvučnog događanja Gibanja otvara strukturirana improvizacija najmlađeg sudionika ovogodišnjeg festivala, devetogodišnjeg Rija Sinkauza na ksilofonu i bubnjevima, u duetu s Nenadom Sinkauzom na gitari i elektronici.

Foto: Sanja Bistričić Srića/KONTEJNER

Prvi festivalski dan nastavlja se zanimljivim prostorno-zvučnim istraživanjem u kojem Stijn Demeulenaere (terenske snimke, objekti i živa elektronika), gitarist Primož Sukič i udaraljkaš Ruben Orio istražuju zvučni identitet KONTEJNER-a i njegova okruženja, koristeći sam prostor, unutarnji i vanjski, kao dio instrumentarija. Prvi festivalski dan zaključuju dvije švicarske saksofonistice, eventuell., koje svojim elektroakustičkim kompozicijama i audiovizualnim radovima predstavljaju istraživanje mnogostrane prirode tišine, te razlika između auditivne i vizualne percepcije.

Stijn Demeulenaere

Utorak je na Gibanjima rezerviran za višekanalni dan u KONTEJNER-u koji donosi dvije recentne narudžbe pariškog INA GRM-a: djelo za bubnjeve i višekanalnu snimku bubnjeva Alexandrea Babela te ambijentalno djelo za violončelo i višekanalnu vrpcu Judith Hamann. Višekanalnu elektroničku kompoziciju izvest će i predstavnica austrijske eksperimentalne scene Ursula Winterauer aka Gischt, nakon čega slijedi DJ set omiljenih pjesama Miodraga Gladovića, na rubu ambijentalnog zvuka i plesne ritmike, upmiksano u ambisonic formatu.

Ursula Winterauer aka Gischt / © Hannah Mayr

Treći dan donosi glazbu drugačijih instrumenata: koncert Jasne Veličković na Veliconu, instrumentu koji je sama osmislila i izgradila, elektroničkom sustavu koji se sastoji od magneta i metalnih predmeta koje pokreću zavojnice, te koncert dueta Blasco / Voutchkova, ili točnije, trija Blasco / Voutchkova i Annette. Radi se o jedinstvenom spoju instrumenata u kojem Biliana Voutchkova koristi glas i violinu, specifična načina izvođenja, a Marche Blasco svira na Annette, 3D pisaču koji je sama izgradila. Večer zatvara mlada eksperimentalna glazbenica u usponu, Abigail Toll, s ambijentalnim, elektroakustičnim drone nastupom.

Jasna Veličković

Program četvrtog dana Gibanja održava se u klubu Močvara, a počinje poetičnim dokumentarnim filmom, portretom francuske pionirke zvuka, elektroničarke Éliane Radigue. Slijedi audiovizualni performans Kassela Jaegera i Eléonore Huisse te koncert predstavnika hrvatske suvremene scene, The Anti-Teleological Rock Combo čije prvo diskografsko izdanje izlazi u svibnju ove godine, za jedinu specijaliziranu eksperimentalnu etiketu u Hrvatskoj, Kopaton Records.

The Anti-Teleological Rock Combo / Foto: Tina Ljubenkov © Ispod bine

Nakon četiri glavna festivalska dana te dana pauze, ovogodišnja Gibanja završavaju 25. svibnja zvučnom instalacijom Kathy Hinde koja istražuje zvučne složenosti i kombinacije staklenih posuda s promjenjivim razinama vode. Osim otvorenja zvučne instalacije, Hinde će na njoj izvesti i dva performansa uživo između kojih će rad predstaviti i u razgovoru s kustosicom i publikom.

Detaljnije o satnici programa, cijeni i načinu kupnje ulaznica pročitajte u kalendaru događanja.

Moglo bi Vas zanimati