04
tra
2024
Vijesti

IM INFINITE MUSIC I PIANO POOLA

Madžar, Kern, Gamba i Niković za prvi istarski pijanistički festival

Piano PoolA

share

IM Infinite Music umjetnička je organizacija koju su 2023. godine u Puli osnovali pijanisti Marijan Đuzel i Vesna Ivanović Ocwirk koristeći vlastita iskustva u cilju unaprjeđenja kulturne ponude u sredini u kojoj djeluju, a kroz koncertne cikluse i festivale klasične glazbe. Oboje su pijanisti i klavirski pedagozi pri Muzičkoj akademiji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli.

Ivanović Ocwirk pritom kroz svoj rad bilježi i višegodišnju organizaciju nekoliko festivala komorne glazbe i ciklusa, a puno se posvećivala i promoviranju mladih talenata. Ona je programska ravnateljica Umjetničke organizacije IM Infinite Music, dok je Đuzel – glazbenik s bogatim koncertnim iskustvom u zemlji i u inozemstvu – umjetnički ravnatelj organizacije.

IM Infinite Music već 5. travnja kreće sa svojim prvim programom – pijanističkim festivalom Piano poolA. Otvara ga Aleksandar Madžar (Belgija/Srbija) u Domu hrvatskih branitelja, a izuzev u tom prostoru, koncerti će se održavati i u Istarskome narodnom kazalištu u Puli te u Eufrazijevoj bazilici u Poreču. Najavljena su gostovanja Olivera Kerna (Njemačka) 9. svibnja, Filippa Gambe (Italija) 7. lipnja i Jana Nikovića (Hrvatska) 9. srpnja, čijim se recitalom festival i zatvara.

Razgovarali smo s organizatorima o njihovim početnim i budućim inicijativama, perspektivama i motivima za djelovanje kroz programe i aktivnosti IM Infinite Music organizacije.

Koji je bio temeljni poticaj za pokretanje organizacije IM Infinite Music? Koja je bila početna ideja i ciljana publika? Kome se organizacija svojim produkcijama obraća i u kojem se smjeru priželjkuje razvijati? 

„U stvaralačkom nemiru i neprestanom istraživanju koncertnih mogućnosti u sredini u kojoj djelujemo, odlučili smo pokrenuti pijanistički festival te sve formalizirati osnivanjem umjetničke organizacije. Ona je zamišljena kao platforma s pomoću koje možemo organizirati festival, majstorske radionice i ostala događanja vezana uz klasičnu glazbu“, veli Ivanović Ocwirk, a Đuzel dodaje da pritom smatraju da Pula i Istra imaju potrebu za pijanističkim festivalom na koji se pozivaju ugledni umjetnici koji redovito nastupaju u značajnim dvoranama svijeta.

Prvi koncertni ciklus koji najavljujete jest festival Piano PoolA, koji otvara recital Aleksandra Madžara. Na koji način oblikujete festivalski program, kakve repertoare donosi te sadrže li oni i djela hrvatskih skladatelja? 

Pijanizam, kao naša struka, vodilja je festivala Piano poolA. To je ozbiljan festival s ozbiljnim umjetnicima, koji izvode najveća djela klavirske literature. Umjetnicima smo prepustili odabir programa, a oni će slušateljima podariti izvedbe Schumannove Humoreske, Brahmsovih op. 116 i 118, Ravelova Couperinovog groba, Chopinove Druge sonate“, kaže Ivanović Ocwirk.

Marijan Đuzel pojasnio je kako je prvi koncert festivala, koji će se održati u Puli u Domu hrvatskih branitelja, pripao Aleksandru Madžaru, proslavljenome srpskom pijanistu, koji je stalan gost najvećih svjetskih koncertnih dvorana, ali rijetko nastupa u Hrvatskoj. Podsjeća i na ti da je Madžar osvojio nagrade na najvećim pijanističkim natjecanjima, poput onih u Ženevi, Leedsu i Bolzanu te da je debitirao 1990. godine s Berlinskom filharmonijom pod ravnanjem Ivána Fischera.

„Otada redovito koncertira diljem Europe, uživajući u bogatoj karijeri solističkih i komornih recitala, kao i u izvođenju koncerata s dirigentima Andréom Previnom, Marcellom Viottijem, Paavom Järvijem i Andrisom Nelsonsom, a predaje na Kraljevskome flamanskom konzervatoriju u Bruxellesu i na Hochschule für Musik und Theater u Hamburgu“.

Najavio je, nadalje, koncert Olivera Kerna u Eufrazijevoj Bazilici u Poreču, njemačkog pijanista čiji je talent prepoznat već u ranoj mladosti, izdvojivši posebno njegova postignuća koja uključuju osvajanje nagrada ARD-a i Nagrada Beethoven, a time i njegovo provjereno majstorstvo izvođenja Beethovenova i Brahmsova repertoara. Kernovi su nastupi krasili prestižne dvorane diljem svijeta te je surađivao s renomiranim orkestrima i dirigentima, a radi kao profesor klavira na Hochschule für Musik und Darstellende Kunst u Frankfurtu, gdje ambiciozni glazbenici imaju prilike od njega usvajati tehničku virtuoznost i osebujno umijeće interpretacije.

Na vrijednost i renome talijanskog pijanista Filippa Gambe, koji nastupa 7. lipnja u Domu hrvatskih branitelja u Puli, skrenula je pozornost Ivanović Ocwirk navevši da je riječ o traženom umjetniku zbog čijeg su dolaska jako zadovoljni. Podsjetila je i na njegove nagrade na međunarodnim pijanističkim natjecanjima Leeds i Van Cliburn, zatim Geza Anda u Zürichu, Rubinstein u Tel Avivu i Beethoven u Beču, kao i njegov nedavni pothvat sveobuhvatne izvedbe 32 Beethovenove sonate u nekoliko gradova Italije. Uz bogatu koncertnu karijeru, profesor je na Muzičkoj akademiji u Baselu.

Foto © Giulio Fornasar

Četvrti i posljednji koncert održat će se 9. srpnja u Puli u Istarskome narodnom kazalištu i pripada mladom hrvatskom pijanistu Janu Nikoviću, koji već gradi zavidnu pijanističku karijeru. Niković se školuje u klasama značajnih klavirskih pedagoga, pobjeđuje na pijanističkim natjecanjima u Hrvatskoj i inozemstvu te je redovit gost prestižnih festivala.

Zaključno o festivalu Đuzel poručuje da imaju razrađene sljedeće sezone, budući da sve mora biti pomno planirano, sagledano dugoročno i u kontekstu te da se na ostvarenju Festivala pozorno radi godinu dana unaprijed.

Uz taj prvi ciklus/festival, što planirate u narednim mjesecima? S obzirom na to da ste i sami pedagozi, jeste li razmišljali provoditi i edukativne programe? 

„Neki od gostujućih pijanista nakon koncerta održat će masterclass“, veli Ivanović Ocwirk i dodaje da zbog zahtjevne organizacije ove godine nisu na tome ustrajali. „Koncertni kalendari naših umjetnika prepuni su, no svi oni inače rade kao profesori na prestižnim europskim akademijama, stoga su uvijek nesebično spremni podijeliti svoje umijeće s mladima. Ovakav koncept jest u planu, kao i mogućnosti međunarodnog umrežavanja, ali zasad je potrebno što bolje organizirati prvo izdanje festivala, uz naš slogan kvaliteta, vrijednost, čast“, zaključuje.

 

Moglo bi Vas zanimati