Mali i veliki glazbenici oduševili u francuski obojenom početku sezone ciklusa Kanconijer
Kanconijer, zajednički ciklus Zbora i Simfonijskog orkestra HRT-a rezerviran za velebna djela vokalno-instrumentalnog repertoara, počeo je novu sezonu sinoć pred brojnom publikom, programom posvećenim dvojici velikana francuske glazbe s kraja 19. i prve polovice 20. stoljeća: Gabrielu Fauréu i Francisu Poulencu. Između dvaju danas najpoznatijih djela Gabriela Fauréa, Pavane i Requiema, smjestio se Koncert za orgulje, gudače i timpane Francisa Poulenca sa solistom Pavlom Mašićem. Komorni dječji zbor Glazbene škole Pavla Markovca, dječački sopran Ivan Bulić te bariton Grga Peroš pridružili su se Zboru i Simfonijskom orkestru HRT-a u Fauréovu Requiemu, a sve je predvodio maestro Tomislav Fačini.
Nakon svojevrsnog uvoda, Fauréove Pavane za orkestar, slijedio je jedan od najizvođenijih i najljepših orguljskih koncerata, onaj Francisa Poulenca zahvaljujući kojemu smo sinoć doživjeli grandioznost orgulja Dvorane Lisinski. Solist je bio Pavao Mašić, uvijek dragi gost ansambala HRT-a, dobitnik niza nagrada, profesor na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, glavni orguljaš crkve sv. Marka i promotor hrvatske glazbe za orgulje. U izravnom prijenosu na Trećem programu Hrvatskoga radija (u razgovoru s urednicom Zrinkom Matić) pojasnio je kako je „u ovom slučaju orkestar zapravo minimalan, riječ je samo o gudačima, ali Poulenc ih koristi sjajno.
Zapravo je nevjerojatno koliko zvukova može iskoristiti u tih četiri do pet zadanih gudačkih instrumenata. Naravno, tu su i timpani, oni daju impuls, ali možda su čak izražajniji onda kad ne rade ništa posebno, nego samo ocrtavaju taj procesionalni hod, samo udaraju ravnomjerni ritam koraka. Orgulje tu s jedne strane upotpunjavaju orkestar gdje vi povremeno čujete zvuk oboe, flaute, klarineta… svih onih instrumenata na koje smo naučili u orkestru da imaju solističke linije a orgulje ih u ovom slučaju preuzimaju, a s druge strane, početak i kraj koncerta su rezervirani za blještavilo orguljskog zvuka“.
Gudačima Simfonijskog orkestra HRT-a u ovom slučaju se pridružio timpanist Hrvoje Sekovanić.
Posebnost francuske tradicije, specifičnu francusku estetiku harmonije i melodije, potvrdilo je u drugome dijelu programa jedno od najpoznatijih i najljepših uglazbljenja mise za mrtve – Requiem Gabriela Fauréa u čijoj su izvedbi, osim udruženih Zbora i Simfonijskog orkestra HRT-a, na pozornicu izašli i solisti.
„Vrlo popularan, s razlogom obljubljeni Fauréov Requiem pisan je za zbor, dvoje solista i orkestar, s tim da je jedan od solista po volji, ili dječački sopran ili sopran. Ovaj put smo se odlučili da pokušamo naći dječačkog soprana koji bi to mogao otpjevati jer je to zbilja specijalan doživljaj boja, i dodaje jednu nesvakidašnju notu izvedbi“, rekao je maestro Fačini najavljujući koncert.
Dječački sopran Ivan Bulić, učenik je šestog razreda Osnovne škole Višnjevac i četvrtog razreda Glazbene škole Franje Kuhača Osijek, koji osim što svira violinu, od devete se godine, zahvaljujući profesorici Ivančici Hinek, pjevački usmjerava ka repertoaru za dječačke soprane i postiže zavidne uspjehe. Doista posebnu dimenziju cjelokupnoj izvedbi dao je njegov solo u stavku Pie Jesu, ali i sudjelovanje Komornog dječjeg zbora Glazbene škole Pavla Markovca (koji od osnutka predvodi Vinko Karmelić). Svakako treba istaknuti i solistički nastup Grge Peroša, baritona koji gradi karijeru kao član ansambla Gradskog kazališta u Geissenu.
Osim finog i eteričnog doprinosa Fauréovoj partituri, jedan od razloga izbora sastava je i upravo pokrenuto osnivanje Dječjeg zbora HRT-a pa se time stavio naglasak na obnavljanje tradicije njegovanja dječjeg zborskog muziciranja u okviru HRT-a. Djeca od 8 do 14 godina mogu se prijaviti do 30. listopada (više informacija na glazba.hrt.hr).
Snimka izravnog radijskog prijenosa dostupna je na platformi HRTi.