28
ruj
2025
Čitaj

Jesensko izdanje JazzHR-a u Tvornici kulture 22. – 25. rujna 2025.

Iz perspektive dvostruke uloge

JazzHR / foto: Matej Grgić

share

Chui sad ovo, vjerujem da me niste očekivali u ovoj ulozi pisca, nisam ni ja, ali pozitivnih poticaja je bilo toliko da sam morao obećati da ću bar probati. Nije baš da volim pisati o svojim kolegama, više volim promovirati njihovu glazbu bilo kroz organizaciju koncerata (JazzIst festival), puštajući ih kroz radijsku emisiju (Chui ovu glazbu na 808) ili uvjeravati strane agente na Jazzaheadu da baš moraju poslušati taj i taj album, ali najveći mi je gušt svirati s njima.

Novi umjetnički direktor JazzHR-a Borna Šercar otvara svoje prvo izdanje Festivala / foto: Matej Grgić

Jedan divan gospodin s kojim sviram, evo, već sedam godina postao je novi umjetnički direktor JazzHR Festivala i upravo je u Tvornici kulture priredio svoje prvo jesensko izdanje i ujedn 35. izdanje Festivala.  Mislim da Bornu Šercara ne treba posebno predstavljati, poznaje ga cijela domaća glazbena scena i ne samo jazz scena, s obzirom da je Borna osim što je odličan glazbenik i kompozitor, otvoren i prema raznim žanrovima od rocka, klasike, elektronike i etna, pa ne sumnjam da je još jednom pravi čovjek na pravom mjestu kao i mnogo puta u karijeri – što potvrđuju i mnoge nagrade i priznanja koja je dobio.

Tri večeri JazzHR-a

Prvu večer smo slušali odličan Big Band Bjelovar pod voditeljstvom dirigenta i kompozitora Brune Bišćana koji su nam predstavili svoj najnoviji album Clowning around, a koji je te večeri službeno i objavljen na digitalnim servisima. Moram priznati da jedva čekam i vinilno izdanje! Novi materijal je zvučao nevjerojatno kreativno razigrano i vrlo inspirirano.

Večer nas je odvela u uzbudljive big band-funk-jazz vode, ostavljajući nam da maštamo kako bi možda zvučao Oliver Mandić uz pratnju big banda Buddyja Richa

Četiri priče ispričane kroz četiri jazz simfonije koje crpe podjednako iz povijesti big band glazbe (odmah mi padaju na pamet Mingusovi big bendovi i kasniji big band radovi Carle Bley) koliko „grabe“ i naprijed u budućnost. U drugom dijelu koncerta Big Bandu Bjelovar pridružio se i naš poznati vokalist Matija Cvek, s kojim su izveli nekoliko Matijinih pjesama s njihovog zajedničkog albuma Izbirljivo i slučajno što je večer odvelo u uzbudljive big band-funk-jazz vode, ostavljajući nam da maštamo kako bi možda zvučao Oliver Mandić uz pratnju big banda Buddyja Richa. Dvorana je bila puna obožavatelja i obožavateljica među kojima je vjerojatno i onih kojima je suradnja Matije Cveka i Big banda Bjelovar prvi susret s jazzom – nadam se da će do njih doći i informacija da postoji i Jazz orkestar HRT-a koji održava redovite koncerte svaki mjesec. Moram pohvaliti i Marina i Helenu Hrašćanec koji sa svojim Intek Music labelom jako brzo pune svoj katalog odličnim izdanjima.

Pokretačka snaga projekta BBB – Bruno Bišćan i njegov Big Band Bjelovar / foto: Matej Grgić

Drugu večer je otvorio odličan pijanist Ante Jeličić sa svojim Ante Jeličić Quintetom u kojem je apsolutno okupio vrhunsku ekipu. Tu su Adriano Bernobić, Miro Kadoić, Valdemar Kušan i Bojan Skočilić – momci s kojima možeš odsvirati što god ti srce poželi. Nakon koncerta upoznao sam Antu Jeličića, pohađali smo istu osnovnu glazbenu školu u Zadru, ali kako je Ante nešto stariji, nismo se nikad upoznali. U drugom dijelu koncerta na pozornici im se pridružila i vokalistica Elena Stella, i rekao bih da je tada pozornicom zavladao pravi zadarski đir. Odlične izvedbe svih okupljenih bile su najbolja poruka da se nikako ne smije preskočiti album Ante Jeličića Da-Du.

Gošća Ante Jeličić Quinteta Elena Stella / foto: Matej Grgić

Balkan Zoo odličan je etno jazz bend koji je spreman i za svjetske world music pozornice

Na drugom koncertu festivalske druge večeri slušali smo Balkan Zoo s vokalisticom Ninom Ćorić. Balkan Zoo, bend mojeg prijatelja Maria Rašića pratim od samih početaka i vrhunskog prvijenca Balkan Zoo iz 2014. a Mariom sam snimio album Ede Maajke Put u plus i svirali smo skupa nekoliko godina tako da mogu reći da je Balkan Zoo zapravo Mario Rašić „jedan kroz jedan“. Na zadnjih nekoliko albuma, pa tako i ovaj koji su predstavljali na ovom koncertu – Muzika za ples – spoj modernog jazza i balkanskih etno motiva, dolaskom Nine Ćorić još je više okrenuo na balkansku stranu tako da su danas Balkan Zoo odličan etno jazz bend koji je spreman i za svjetske world music pozornice. Uz vrhunsko muziciranje svih uključenih moram reći da ključeve igre novog zvuka Balkan Zoo-a ipak drži vrlo uvjerljiva vokalistica Nina Ćorić.

Balkan Zoo feat. Nina Ćorić / foto: Matej Grgić

Treća večer bila je pravi vremeplov u fusion jazz s kraja osamdesetih i devedesetih. Slušajući Borna Pehar Quartet i Branimir Gazdik Quintet sjetio sam se Chick Corea electric banda, Michaela Breckera, Scotta Hendesona, bendova Tribal Tech i Joe Zawinul Syndicate, koje sam puno slušao prije nego sam otkrio novije fusion sastave poput Medeski Martin & Wood, E.S.T. i The Bad Plus.

Borna Pehar svira odlično i ima vrhunski bend uza sebe

Borna Pehar mladi je jazz klavijaturist iz Zadra, naravno i on je pohađao istu osnovnu glazbenu školu (evo, opet Zadarski đir). Slušao sam ga prvi put uživo na JazzIstu prije par godina i sad je još više napredovao, zbilja svira odlično i ima vrhunski bend uza sebe, svi su majstori svog instrumenta, a kompozicije s njegovog prvog albuma Timezone uvjerljivo demonstriraju da je Borna „magistrirao“ fusion devedesetih i jedva čekam čuti u kojem će smjeru dalje napredovati.

Borna Pehar / foto: Matej Grgić

Vidi se da momci stvarno uživaju dok sviraju i izgleda kao da sve to izvode s takvom lakoćom

Nakon mladog Borne nastupio je, sad već možemo reći i fusion veteran Branimir Gazdik sa zbilja moćnim bendom, predstavljajući album Free Fall. Svaki ton i zvuk je bio na svom pravom mjestu, vidi se da momci stvarno uživaju dok sviraju i izgleda kao da sve to izvode s takvom lakoćom, a moram reći da ima tu puno posla ne bi li se to sve posložilo, aranžiralo i navježbalo. To je glazba koja traži izrazitu tehničku preciznost, a opet, traži se i sloboda duha i emocija kad ti dođe spotlight da odsviraš solo.

Branimir Gazdik / foto: Matej Grgić

Novosti na JazzHR-u

Novost ovog izdanja JazzHR-a koja će se, nadam se, i nastaviti, jest da svake večeri umjesto jam sessiona kreće vinyl session – DJ koji svira probranu selekciju glazbe iz svoje vlastite kolekcije ploča. Prvu večer smo tako slušali rijetke snimke raznih ex. Jugoslavenskih big bendova koje nam je donio DJ D-GREE (Leo Hekman) inače pravi digger stare dobre glazbe. Nedavno je objavio odličnu ploču Jugoton Bossa nova – Brazilian Wave in Yugoslavia 1963-1983 koju svakako preporučam za slušanje!

DJ D-GREE zaslužan za fantastičan vinyl session poslije koncerta / foto: Matej Grgić

Drugu večer zapalo je mene da puštam ploče, pa sam pripremio jedan glazbeni krug od fusion-jazza preko jazz-funka, funka, latin-jazza, soul-jazza, do blues-rocka, progg-rocka i opet na kraju do space-jazz fusiona.

Dajte nam još ponuda, zovite nas na DJ gigove!

DJ Toniceletronic / foto: Matej Grgić

Treću večer je svojim vinilima zaokružio DJ DOC (Davor Hrvoj!) koji nam je pokazao mnoge dragulje iz svoje kolekcije jazza, bluesa, fusiona i progressive rocka. S obzirom da nam se glazbeni ukus jako poklapa po pitanju prog i jazz rocka, jako smo pazili da slučajno ne donesemo iste ploče. Oboje smo se prvi put našli u ovoj ulozi i baš smo uživali. Dajte nam još ponuda, zovite nas na DJ gigove!

DJ DOC na sjajnom viniyl sessionu_Davor Hrvoj u svojoj ulozi uživa jednako kao i njegova publika / foto: Matej Grgić

Slušajte jazz i idite na jazz koncerte, nema smisla propuštati ovakva iskustva koja se mogu doživjeti samo uživo!

 

_________________

Naručio i uredio: Odjel za komunikacije HDS-a

Moglo bi Vas zanimati