14
ruj
2022
Intervju

Hani Domazet: Neustrašiva autorica koja želi drag scenu predstaviti na Eurosongu

Hani Domazet

Hani Domazet /Sara B. Moritz

share

Hani Domazet jedna je od trenutno najzanimljivijih i najhrabrijih autorica hrvatske filmsko-video-glazbene scene. Neustrašivo autentična i mudro ambiciozna, Hani gradi autorsku i redateljsku karijeru od malih nogu, s njom obožavaju raditi hrvatski i regionalni bendovi i pjevači, iza sebe ima dugometražni film, a vjeruje i kako bi mogla predstaviti drag scenu na Eurosongu. I to s punim pokrićem.

Kako bi opisala svoj proces stvaranja nekog djela? U kojoj mjeri radiš poveznice s vlastitim zanimanjem prema psihologiji, seksualnosti i kulturi mladih?

Seksualnost, tjelesnost, životna energija su nešto što je integralni dio mog stvaranja. Za sve što radim polaznica je uvijek ona filmska, zatim povijest književnosti, filozofija i pop kultura. Film se svodi na ritam, na treptaje i na disanje, što je vrlo slično seksu ili poeziji. Imam prirodan osjećaj što će funkcionirati, a što ne. Što će biti univerzalno jako. Uvijek krenem od neke vrste sile ili energije koju osjećam i onda gradim narativ. Ali vizual je ono što uvijek ide prvo. Iz slika mi se gradi priča.

Hani Domazet

Hani Domazet/foto: Sara B Moritz

Možeš li izdvojiti neke najizazovnije projekte na kojima si radila?

Najizazovniji mi je bio moj dugometražni igrani film Prolog, Texas. Priča o ženi koja trudna odlazi u selo svoje babe u kojem se nitko nije rodio već trideset godina. Feministička drama s detektivskim, nadrealnim zapletom. To je vrlo osoban projekt, priča o mom identitetu. Budući da sam nedavno postala mama, taj projekt je sa mnom prošao sve faze u mome osobnom razvoju i propitkivanju te odluke. Stalno zamišljam kako ću 35 dana za redom na setu svog filma iz dana u dan biti samo u tom filmu. I kako ću koju scenu riješiti. Ne mogu prestati razmišljati o tome. Svakom svom filmu vrlo pedantno pristupam i to nisu projekti koje treba požurivati. Tu si dam vremena i promišljanja.

Što se tiče komercijalnih projekata, počela sam, osim na domaćim reklama – koje su mi uvijek velika radost – sada raditi i na inozemnim projektima. Jako mi je izazovno raditi reklame na engleskom ili njemačkom koji mi je drugi materinji jezik. I općenito obožavam biti uključena u proces s klijentima čim ranije. Što ranije upoznate nekoga, tim jasnije ćete iskomunicirati što želi.

Isto tako, obožavam surađivati s glazbenicima diljem regije (Buč Kesidi, Lorens, Bad Daughter, Porto Morto) jer je to posebna vrsta kolaboracije. Glazba i sve vezano uz nju me oduvijek pokreće.

Glazbene videe jako pomno biram jer su mi važni i zbilja se želim u svaki spot dati sto posto, ne štancati ih, nego svakom pristupiti kao art pieceu za sebe.

Izvrsno gradiš umjetnost u estetici namjernog kiča i campu. Koji su te umjetnici i djela inspirirali da stvaraš u tom smjeru?

Camp je odavno dio pop kulture, To je svjesna ironizacija, namjerno pretjerivanje u glumi, režiji, scenografiji. Umjetnici koji su mi bili važni u tom smislu su Martin Parr, Cindy Sherman, John Waters, Petra F. Collins, Nadia Lee Cohen, Pedro Almodóvar… U camp glazbenoj emisiji Gluha soba koju sam razvila s Davidom Morhanom, prvi gosti su nam bili Porto Morto i oni su kao glazbenici i kao gosti savršeno shvatili što je to camp.

Volim ljude koji se ne boje izaći iz svojih svakodnevnih uloga i imati drugu, pomaknutu ili začudnu personu na sceni ili pred kamerom. Vjerujem da je to svaka osoba sposobna izvesti ako je dobro vodiš kroz proces. Voditeljica emisije je drag ikona Jovanka Broz Titutka i njezin proteže Ognjen Gliser, a producirala ju je Nika Valković i Udruga Unison na čelu s Davorom Drezgom uz potporu Ministarstva kulture. Jako volim te off projekte u kojima možeš raditi sulude stvari. Pogotovo kada ih još i Ministarstvo kulture podupire. To je ogromna stvar.

Kako bi opisala svoju suradnju s Jovankom Broz Titutkom koja je, možemo reći, već stasala u najistaknutije performerice na našoj drag, ali polako i glazbenoj sceni. Možeš li opisati vašu simbiozu na spotu za pjesmu ”Turbo puška”? S kakvim izazovima ste se oboje susretali, pogotovo s obzirom na činjenicu da Hrvatska u cjelini uglavnom ne poznaje drag kulturu.

S Jovankom Broz Titutkom surađujem na nekoliko različitih projekata, a spot za ”Turbo Pušku” je bio začetak i dokaz da sjajno funkcioniramo. Jovanka je sušta energija i potpuno ludilo, što meni savršeno odgovara. Isto tako, kao redateljica znam svaku energiju usmjeriti ka cilju i vizualno je zaokružiti. Na snimanjima se Jova i ja odlično nadopunjujemo i odlučile smo, osim spotova i glazbene emisije, prijaviti Jovanku Broz Titutku ove godine na Doru! Haha. A nadamo se i Eurosongu! Mislim da je Hrvatska napokon spremna za svoju camp kulturu i svoje drag kraljice. Pratite što će se dogoditi!

Bi li situaciju na hrvatskoj sceni generalno opisala kao kreativno motivirajuću? Jesi li pomišljala na odlazak u inozemstvo? Ako da, što bi time dobila?

Provela sam veliki dio života u Njemačkoj i vrlo se često vraćam u nju, tako da mi taj dio ne nedostaje. Svjesna sam da je Hrvatska vrlo troma i zatvorena u mnogim stvarima, i diže mi to tlak povremeno, ali ima ovdje kreativnih pojedinaca i malih kreativnih skupina. Umjetnicima i kreativcima u današnje je doba za motivaciju ionako puno korisniji internet nego nacionalna pripadnost. Na svakodnevnoj razini se čujem s ljudima iz različitih dijelova svijeta, tako da mi nije toliko bitno gdje sam fizički.

A za samo stvaranje, na kraju dana, važno je što imate za reći i za pokazati, a ne gdje vam je adresa. Danas zbilja i od doma možete surađivati s nekim iz Berlina ili Los Angelesa. Nešto revolucionarno što se događa zadnjih nekoliko godina na sceni je da surađujemo regionalno puno više, i ponovno se pokrenula neka vrsta ex-Yu vala novije generacije. Kolaboracije su definitivno najbolja stvar koju si možete napraviti i kao čovjek i kao umjetnik.

Hani Domazet

Hani Domazet/foto: Sara B Moritz

Kakve su ti ambicije i želje za daljnji razvoj karijere?

Imam toliko projekata koji mi gore pod nogama i dobili smo bebu prije par mjeseci, tako da je jako izazovno biti mama i raditi konstantno. Spavanje je ful precijenjeno! Idem za nekoliko tjedana na Linz Film Festival na pitching za postprodukciju za svoj film Rasulo, pripremam novu prijavu za HAVC, pripreme za Doru se bliže i smišljam hrpu novih stvari koje želim. Pokušavam i bebu polako uključiti u sve što radim. Vjerojatno će i glumiti u mom sljedećem filmu!

Ono što mi je cilj za budućnost jest imati svog agenta u inozemstvu. Želim prijeći s regionalnih na internacionalne spotove. Cilj je i dalje se razvijati u svakom smislu i svakoj formi – scenarističkoj, filmskoj, glazbenoj, reklamnoj. I, naravno, želim da Jovanka Broz Titutka pobjedi na Eurosongu!

 

*fotografije snimane u Hotelu Laguna Zagreb

Moglo bi Vas zanimati