10
srp
2023
Izvještaj

Deveti put u Valpovu

Reunited festival: fešta u dvorcu od koje se grofovi okreću u grobu

Reunited festival

Reunited festival / press

share

U dvorcu Prandau-Normann i na zelenim površinama koje ga omeđuju uopće mi nije teško zamisliti izmjenu generacija baruna i barunica, grofova i grofica kako dokolicom kradu ljetu teške dane, čitaju u debelom hladu perivoja dok pristižu zaprege. No njima bi se sigurno znanstvenom fantastikom činio pokušaj predočavanja situacije u dvorcu ovoga vikenda.

Reunited festival / press

Devetu godinu zaredom na ovim se povijesnim temeljima udomaćio Reunited festival, valpovački vjesnik ljeta i prevažna manifestacija bass kulture za slavonski kraj iza koje stoji udruga Revolution. Ovogodišnji rezervirani vikend za njegovo održavanje nezavidno je gustog rasporeda, s obzirom na to da termin dijeli s Exitom i Ultrom, međutim, ova kolizija nije spriječila poklonike soundsystema da odrade svoje tradicionalno hodočašće.

Reunited festival u svojih je devet godina postao puno više od festivala – tu je riječ o proširenoj obitelji koju ne zanimaju brojke niti statistike, već isključivo njegovanje zajednice i kulture. Članovi okupljeni oko udruge Revolution odrasli su uz Reunited festival, i kao što su oni odgajali njega, odgajao je on i njih.

Reunited festival / press

Headliner: soundsystem

Uvijek izuzetno bogatog programa, ovo izdanje Reuniteda ponudilo je razne radionice – yoge, crtanja grafita, DJ-inga, oslikavanja limenki sprejeva, cirkuskih vještina, predstavu u izvedbi kolektiva Bunike, a osiguran je i kreativni kutak za bass mališane. Dnevni glazbeni program protezao se od primordijalnih dub zvukova do hip-hopa, funka i svega između.

Ovo se izdanje, kao i prošlo, također može pohvaliti trima soundsystemima: Saso Mange, Barabadub Sound u unutrašnjosti dvorca te domaći Limiter Soundsystem. Novina ovog izdanja bile su svjetlosne projekcije u izvedbi LuMenArtista, koje su zidine dvorca presvukle u tribalne motive. Večernji dio prvog dana festivala bio je posvećen pravcu techna, dok su unutrašnjost dvorca punile devijacije bassa i duba.

O subotnjoj večeri možemo detaljnije.

Ispod krošnje stoljetnog ginka nalazi se chill stage na kojemu Limiter Soundsystem štampa vibracijsku frekvenciju festivala. O ljubavi i predanosti soundsystem kulturi kao primjer svjedoči dvojac iza ovog sounda, koji ga smatra živim organizmom te se prema njemu na isti način i odnosi. Na licu mjesta prilagođavaju potrebno, izrađuju kablove i kalibriraju zvuk do ekvilibrija.

Samo opušteno

Open air stageu sjelo je kašnjenje programa od sat vremena – festival je po svojem karakteru iznimno opušten i neopterećen, a takvi su bili i valovi koji su publiku usporeno nasukavali na glavnu pozornicu, jer od opuštenosti vanjskog stejdža zbilja otežaju udovi, a ritam duba hipnotizira tijelo u trans ljuljanja iz kojeg se teško budi. Ljuljala sam se i ja do trenutka dok nogama nisam zapovjedila drugačije. Rupu nastalu kašnjenjem popunio je Armando, voditelj radionice crtanja grafita, valjda najsveobuhvatnijim presjekom žanra rapa, u kojem smo čuli sve od najsvježijih trap hitova do old skula, što stranog, što domaćeg.

Reunited festival / press

Prvi vokalni izvođač subotnjeg open aira bio je Manda, osječki reper iz Donjeg grada u čije sam se izvedbene sposobnosti već imala prilike uvjeriti. Zabetoniran u tvrdim temeljima, oštrim vokalom i osloncem u old skulu, Manda trenutno djeluje kao predstavnik osječkog podzemlja, jedini i izuzetno vrijedan stup onoga suštinskog značenja uličnog repa – sirovog, realističnog i iskrenog karaktera koji ovaj žanr čini takvim. Za plejerima mu leđa čuva Armando, a svoje versove izvodi bez i same pomisli na vokalna pomagala.

Iako je pri početku njegova seta publika i dalje bila desetkovana, golim se okom moglo pratiti Mandino magnetno djelovanje kojim je u vrlo kratkom roku za sebe lijepio sve više prisutnih glava i zainteresiranih ušiju.  Među izvedenim stvarima našle su se ”Ono šta slušaš”, ”Proklet rođen”, originalno suradnja s Đijem iz Retfatlante, a sâm je Manda priznao da se pomučio s hvatanjem Đijeva flowa, no mislim da bi se ostatak publike složio sa mnom kada kažem da se s njim vrlo dobro snašao. Uz nekoliko njegovih klasika poput ”Šta ti nije jasno”, ”Skandal” i ”Ide gas” te prije par dana izbačenu ”112”, titulu najjače stvari uvjerljivo odnosi njegova najuspješnija ”Šta ćeš kada padne mrak”, čiji instrumental sa semplom iz ”Moj Osijek pun je sunca” potpisuje z++.

Letjeli su grudnjaci

Nakon njega publiku preuzimaju Švesteri koje uživo slušam treći puta u mjesec dana, a ovo ističem samo kako bih naglasila koliko je njihov svaki nastup jedinstvena cjelina personalizirana publici. Njihovi performansi, karizma na pozornici i energija nenadmašeni su, te pored titule izvođačâ punopravno nose i onu zabavljačâ, a svakim nastupom opravdavaju svoj novopečeni status koji su oduvijek zavrjeđivali. Posebni su decibeli u kojima cure vrište na Švesterovim nastupima, a nije dugo trebalo da na pozornicu doleti i grudnjak, koji je potom 3ki objesio oko vrata i – nastavio izvedbu.

Reunited festival / press

Za setlistu možemo reći da bi odgovarala kompilaciji grejtest hitova Krankšvestera – slušali smo starija izdanja poput ”Ružne ribe jebu se ko zmajevi”, ”Liz Taylor” i ”Za bembare i saundsisteme”, nezaobilaznu romantiku od ”Kru’tog” te repertoar novijih hitova. Kada sve ovo stavim u perspektivu, fascinantna je količina hitova koju su u svojoj dugoj karijeri izbacili te koliko je generacija koje po njihovim stvarima pamte najluđe provode.

Reunited festival / press

Napomena: iznimno me zabavlja pokušaj zamišljanja reakcije onih istih grofova i baruna kada bi doživjeli Krankšvesterov nastup na tlu povijesnog dvorca i kojom se zgroženošću okreću u grobu.

Nakon njih, publika ostaje u iskusnim rukama Semitonea, Švesterova DJ-a i mnogo više od toga. Riječ je o jednom od najznačajnijih i najdugovječnijih ljudi slavonske scene, suvereno barata valjda svim mogućim žanrovima i stilovima, no ovog smo ga puta slušali u bass i tech house izdanju.

Niz sjajnih predstavnika scene

Revolution stage u unutrašnjosti dvorca u subotu je bio potpuno posvećen drambi. Njegovu DJ postavu mogu zamisliti kao različite nivoe final bosseva svojih podžanrovskih usmjerenja. S remontom unutrašnjosti dvorca započeli su DMT & Ela u b2b kombinaciji, predstavnici Drop kolektiva koji je nedavno organizirao DnB United, događaj najvećih razmjera domaće scene dramba sekcije. Da je riječ o uigranom tandemu jasno je na prvi pogled, a publiku su zagrijali svestranim drum’n’bassom.

Reunited festival / press

Nakon njih komandu preuzima Killan, koji je u Valpovu kod kuće. Set otvara melodijama razloženih bubnjeva, jungle melos je itekako prisutan, kao i osjetna preferencija dubokih i rolajućih bass linija. Slijedi Raul B, riječki DJ koji nije Slavonac, ali koji se u Slavoniji sigurno već osjeća kao kod kuće. Njegovim svestranim, tvrdim, prljavim i prepoznatljivim stilom započinje špica večeri, a gdje je špica, tu su i Koturaljke.

Minimalist i Shizzla drugi su b2b večeri i uvjerljivo najveće siledžije (u najboljem mogućem smislu te riječi) za plejerima. Apsolutno nemilosrdni i uvijek naoružani divljim bassevima, jump up i neuro zvukom, svojom su prisilno zaraznom energijom miljenici publike gdje god se pojave. Također, čekam dan kad će Minimalist poletjeti u zrak skupa s DJ pultom.

Zadnji u štafeti je Nobru, valpovački starosjedilac i važna glava festivala. Zaokružio je setom uvijek fine selekcije i izuzetnog ukusa u pokušaju umaranja neumornih.

Dogodine

I čiča miča, gotova je Reunited 2023. priča. Ovaj festival i ljudi okupljeni oko njega djeluju kao država u državi, a prijateljstvo, zajedništvo i glazbeni hedonizam njegove su premise. Bass ljeto službeno je počelo, a prigodniju uvertiru teško je zamisliti. Spremni čekamo iduće, deseto izdanje kada Reunited slavi dvoznamenkastost.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Reunited Festival (@reunitedfestival)

 

Moglo bi Vas zanimati