UZ OBLJETNICU ZIMSKIH OLIMPIJSKIH IGARA U SARAJEVU
Neobjavljene snimke Kornelija Kovača na vinilu
Do danas neobjavljene glazbene teme Kornelija Kovača za Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine otisnute su na vinilu za izdavačku kuću Fox & His Friends Records
Objavljivanje vinila s glazbenom temama Kornelija Kovača nadovezuje se na proslavu obljetnice jedne od najuspješnijih sportskih igara u svojoj povijesti – Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu 1984. Izvorno skladane za dokumentarni i reklamni film Raport iz Sarajeva u režiji Miodraga Zdravkovića 1982. godine, ove su glazbene teme prve studijske kompozicije Kornelija Kovača koje prethode službenim pjesmama i audio logotipima koje je skladao za ceremoniju otvaranja XIV. Zimskih olimpijskih igara.
Snimanja su na službeni poziv tadašnjeg organizacijskog Olimpijskog komiteta započela 1982. i trajala sve do 1984. kada je Kornelije Kovač u studiju u Beogradu stvorio pjesme koje su isprva zvučno pratile pripreme Sarajeva za Igre, polako pretvarajući grad u međunarodno okupljalište, sve do kraja Igara sa završnom hit pjesmom “Lijepo je bilo u Sarajevu, vidimo se u Calgaryju”. U međuvremenu je nastala i kod publike omiljena pjesma “Ne zaboravi Sarajevo”, što je samo dio ukupne namjenske produkcije Kornelija Kovača za potrebe ZOI ’84.
XIV. Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine imale su nemjerljiv status u povijesti Jugoslavije, a svjetski Olimpijski organizacijski odbor ih je ocijenio kao najbolje u novijoj povijesti Igara. Osim sporta, one su bile i pop-kulturni fenomen vremena, s plakatima Andyja Warhola i poznatih domaćih dizajnera, kulturnim priredbama i izložbama. Glazba Kornelija Kovača predvodila je najbolje skladatelja vremena – među angažiranim autorima bili su i Zoran Hristić, Nikica Kalogjera, Frano Parać i Slobodan A. Kovačević.
Snimke na izdanju Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984.) dijele isti glazbeni pristup melodiji i strukturi Kornelija Kovača početkom i sredinom 1980-ih: istraživao je mogućnosti sintisajzera, svjež od suradnje u Londonu sa slavnim skladateljem Hansom Zimmerom, te gotovo desetljeće otkako je sa svojom Korni grupom dijelio pozornicu Eurosonga s ABBA-om u Brightonu. Također je surađivao s Berniejem Marsdenom (Whitesnake), Paulom Jonesom (Manfred Mann) i Andyjem Paskom (Landscape), između ostalih. Kornelije Kovač i ovdje je inzistirao na svježini harmonijskih slojeva u kombinaciji s plesnim, gotovo klupskim ritmom.
Za izdanje Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984.) odabran je format analognog maxi-singla koji se posebno ističe u današnjem digitalnom svijetu: njegov duboki vinilni “rez” sjećanje je na sve izgubljene i postojeće diskoteke u Sarajevu i u cijelom svijetu, dok je sam Kornelije bio i pionir takvih formata u Jugoslaviji. Njegove produkcije bile su među prvim 12’’ singlovima u bivšoj državi, jednom od, za razliku od svijeta 1980-tih, najmanje zastupljenih formata u tadašnjoj diskografskoj industriji.
Raport iz Sarajeva (XIV. Zimske olimpijske igre 1984.) nastao je s izvornih master vrpci Kornelija Kovača, uključuje omot i ilustracije američkog dizajnera Erica Adriana Leeja, te poseban umetak s fotografijama iz privatne zbirke Kornelija Kovača i uvodne bilješke Željka Luketića.