Peti kupe
Cycle u znaku opsesije perkusijama Aleqsa Notala
Cycle ide na idući level; 51. po redu izdanje ovog klupskog programa donosi konceptualni zaokret te u novoj sezoni osim domaćih i regionalnih DJ-a u goste dovodi i europska te svjetska imena.
Prvi u nizu je pariški DJ i producent Aleqs Notal koji, iako je prilično mlad, iza sebe ima već 20-ak godina iskustva za DJ pultom, ali i u hip hop bendovima, koji su na njega imali veliki utjecaj, pa je svojevremeno i DJ karijeru počeo graditi na scratching natjecanjima.
Aleqs nastupa 1. listopada u Petom kupeu, a uz njega su tu Matija Duić i Jan Kinčl, osnivači Cylclea, kao i Lovro Baletić.
View this post on Instagram
Notal za sebe kaže da je freak za perkusije, a u njegovom se zvuku podjednako osjete utjecaji i Chicaga i Detroita, kombinirani sa čudnovatim i kompleksnim melodijama i organskim zvukovima. Kao DJ dugo je držao rezidenciju na Rinse FM-u , a zadnjih godina ima redovne podcaste za razne platforme.
Ususret prvom zagrebačkom nastupu, govori nam o svojoj glazbenoj povijesti.
„Tranzicija iz moje hip hop pozadine u elektroniku je bila postepena. Nikada zapravo nisam napustio hip hop. Možda je to do lifestylea, možda do načina na koji produciram i sviram određene pjesme. Možda je najdublji dio underground techna još uvijek hip hop. To je moj osjećaj“, govori.
Notal je, zanimljivo je, izdao ploču imena The Paris-Lagos Soundscapes, na kojoj je surađivao s perkusionistom iz Lagosa.
„Iskustvo sessiona u Lagosu je imalo ekstra snažnu energiju! Išao sam tamo nekoliko puta i imao sam samo dva dana u studiju za snimiti perkusije koje sam trebao za pjesme koje sam počeo stvarati u Parizu. Perkusionist Wura Samba je jammao na congasu, ali i na svojem ‘sambabeu’, instrumentu kojeg je sam napravio. Iduće sam se godina vratio da bih svirao s njim na ‘The New Afrika Shrineu’. To mi je bilo iznimno važno, odali smo počast Fela Kutiju, a afro beatovi su me nastavili inspirirati i u ostatku moje produkcije“, kaže Aleqs o nastupu na festivalu kojeg vode Fela i Seun Kuti, a koji se godišnje održava kao hommage Fela Kutiju.
Ovaj Francuz govori kako u svaki glazbeni komad kojeg producira pokušava staviti dio sebe.
„Volim bubnjeve i hi-hatove. Prije no što sam počeo producirati, bavio sam se scratchingom, tako da sam se, kad sam čuo rane jacking house pjesme, zaljubio u to kako su u njima zvučale ritam mašine. Za mene je hi-hat ekvivalent scratchingu“, govori.
Na koncu nam objašnjava kako pristupa klupskom okruženju.
„Pokušavam ukrasti pažnju svih u prostoriji, pa čak i konobara. Shvatio sam da su oni iznimno važni; ako je osoblje sretno i zadovoljno atmosferom te pleše dok radi, to se širi i na publiku. Tako da, kad dođe do savršene kemije, moram samo dozvoliti sebi da me inspiracija vodi“, kaže Aleqs i poziva sve da u Petom kupeu i u praksi dožive o čemu govori.