24
svi
2023
Intervju

Član obitelji Fallo da Solo

Peki: „Želim potvrditi ekipi da sam tu s razlogom“

Peki

Peki /Matej Grgić

share

Peki, punim imenom Josip Pekas, mladi je dvadesetogodišnji izvođač iz Drniša koji trenutno studira i živi u Zagrebu.

Još 2019. godine izbacio je prvu pjesmu, a u ozbiljnijem svjetlu publici se predstavio početkom prošle godine kada je izašao EP Radne navike (Yung Bude i Tajo), na kojem je Peki odradio kompletnu produkciju, te singlom ”Familia” koji je izbacio za label Fallo Da Solo. Time je postao ujedno i prvi izvođač kojeg je Bore Balboa predstavio na svom labelu.

Ubrzo je uslijedio i EP Druga strana lica, da bi 3. ožujka ove godine Peki i Bore izbacili odličan EP pod nazivom D33. Premda iza sebe ima tek nekoliko glazbenih projekata, ovaj mladi izvođač i producent itekako obećava te se nameće kao jedan od predvodnika novog vala trap izvođača, zbog čega je početkom ove godine proglašen najboljim novim izvođačem godine po izboru redakcije portala Glazba.hr.

„Želim da publika kroz Pekija upozna djelić Josipa, ali da ne znaju sve o njemu“

Kako bi Peki opisao sâm sebe? „Peki je običan momak koji uživa u onome što radi, koji se trudi i koji je ponosan na mjesto iz kojega dolazi i kako ga predstavlja“, započinje skromno Josip te pojašnjava razliku između sebe kao Josipa i Pekija kao svog alter ega:

„Josip je korijen, a Peki samo jedna stijenka koju trenutno nešto oblikuje. Nije da se Josip krije iza Pekija nego mi je jednostavnije sve svoje osjećaje predstaviti drugima kroz alter ego. Mislim da Josip tu malo koči i da je povučeniji što se toga tiče. Ono što Josip i Peki imaju zajedničko jest to što će uvijek davati sve od sebe u onome što rade. Želim da publika kroz Pekija upozna djelić Josipa, ali da ne znaju sve o njemu.“

Kao što to biva slučaj s nekolicinom glazbenika, Peki je ljubav prema glazbi stekao kroz obitelj i odrastanje. Otac mu je basist manje poznatog benda iz Drniša, brat mu pohađa Muzičku akademiju, a i sâm je Peki inicijalno krenuo putem formalne glazbene edukacije:

„Pohađao sam saksofon u osnovnoj glazbenoj školi i ostala mi je još jedna godina do kraja. Kao mali sam uvijek svirao bubnjeve, kad god bi stigao, udarao bih u sebe i tražio neki ritam. U glazbu sam uvijek bio zaljubljen.“

Peki

Peki/Matej Grgić

Ono što mi je odmah zapelo za oko kada sam prvi puta čuo Pekija na Fallo Da Solu jest činjenica da je sav posao oko pjesme napravio potpuno samostalno. Na većini svojih stvari zaslužan je za instrumentale, tekstove te miks i master. Ipak, navodi kako mu je izrada samih instrumentala zanimljiviji proces od pisanja tekstova:

Beatove sam krenuo raditi tjedan dana prije nego što sam napravio prvu pjesmu. Praktički sam u isto vrijeme počeo s izradom beatova i pisanjem, ali uvijek sam više pažnje davao produciranju jer mi je to bilo zanimljivije. To mi je i dalje primarno i zanimljivije, osjećam se kao da imam veći spektar kreativnosti i nekako mi je prirodnije. Volim ja i pisati, pogotovo snimati melodije i vokale, ali s obzirom na to da je klavir moj instrument, najljepši osjećaj mi je kad dođem za klavir i kad imam svu moguću kontrolu nad svime što želim napraviti.“

Ljeto 2021. godine za njega je bilo prijelazno razdoblje s četvrtog razreda srednje škole na prvu godinu fakulteta, a Peki je upravo tada pokušao raditi prve instrumentale. Nakon nekoliko napravljenih glazbenih podloga, Peki se odlučio odvažiti i poslati jedan od instrumentala Galašu iz 30zone, a u nastavku navodi kako se odlučio baš njemu prvome pristupiti i predstaviti svoje matrice:

„Tu godinu mi je pjesma ”Geto” od 30zone bila najslušanija na Spotifyu. Odličan mi je taj beat i cijeli vibe pjesme. Želio sam probati napraviti nešto slično. U biti, 30zoni sam se javio jer su mi predobri kao artisti“. Taj instrumental na kraju je poslužio kao podloga za stvar ”Ponor” koja se našla na albumu 300 30zone. Na sličan način Peki je isto ljeto pristupio i Yung Budeu:

„Javio sam mu se s upitom mogu li mu poslati par beatova, odnosno beat pack. Rekao mi je da slobodno pošaljem, ali i da rade na novom BUNTAI albumu pa da nije siguran hoće li stići uopće išta poslušati. Nakon toga mi se cijelo ljeto do rujna nije povratno javio, a ja sam u međuvremenu od sedmog do devetog mjeseca njega samo zatrpavao beatovima, valjda sam mu poslao sto beatova. Bilo je ljeto, vani četrdeset stupnjeva i nisam imao što za raditi pa sam se zatvorio u sobu i samo radio beatove. Bude mi se javio u devetom mjesecu i rekao da su on i Tajo snimili kompletni EP na moje beatove. Bio sam iznenađen, nisam mogao vjerovati.“

Peki

Peki/Matej Grgić

„Bore i Fallo da Solo su mi dali vjetar u leđa, smatram ga familijom“

Upravo zahvaljujući tome što su njegovi instrumentali završili na stvarima 30zone te Yung Bude i Taje, Pekijevu su produkciju sve više počeli zapažati brojni fanovi trap glazbe. No Pekijev lirički i vokalni potencijal još je uvijek bio neotkriven. Njegov trenutni suradnik i mentor, Bore Balboa, krajem 2021. izbacio je album I V A N, da bi nekoliko mjeseci kasnije, neposredno prije prošlogodišnjeg izdanja festivala Drito iz Boćarskog, Bore fanovima predstavio zanimljivo natjecanje. Svim zainteresiranima je na raspolaganje stavio vokale pjesama s albuma te se nekolicina mladih producenata natjecala tko će napraviti bolje remiks verzije njegovih stvari.

Bore je u svibnju prošle godine izbacio remiksiranu verziju albuma, a čak tri Pekijeva remiksa našla su se na albumu.

„Bore je objavio contest za remiks albuma I V A N. Slušao sam tad Boru i na neku pjesmu sam plakao od smijeha, Borin humor je next level. Ja sam mu se javio da bih sudjelovao, poslao mi je svoje a capelle, a pošto sam već bio dobar s Budeom odlučio sam napraviti prvo remiks za pjesmu ”Klonovi” jer je Bude na njoj. Poslao sam je Bori i njemu se svidjelo pa sam ga pitao mogu li napraviti više remikseva.

Na kraju sam napravio remikseve za sve stvari s albuma, a ”Klonovi”, ”Trap cajka” i ”Soma eura” su na kraju završile na remiks verziji albuma. Na stvari ”Mixtape Weezy”, koja na kraju nije završila na albumu, maknuo sam Borin drugi vers i snimio svoj vers, to mi je i dalje možda jedan od najboljih versova koje sam bacio. Kad sam mu to poslao, on je bio začuđen što znam i repat, a ne samo raditi beatove“, prisjeća se Peki prvih interakcija s današnjim suradnikom.

Peki

Peki/Matej Grgić

Vrlo brzo došlo je i do prve pjesme izbačene pod okriljem Fallo Da Sola. Peki je kuhao stvar ”Antisocijalan” te zaključio kako bi najlogičniji korak bio da stvar izađe na tada novoosnovanom labelu: „Nakon što sam napravio remikseve, zaključio sam da bi za mene najbolje bilo da sam pod FDS-om, odnosno pod nekim tko je dugo na sceni i predobar je lik. Uz to, Bore je iz Brodarice, ja iz Drniša, iz iste smo županije. Plus, njegov humor mi je bio savršen. Nisam to ciljano napravio u smislu da postanem poznatiji preko Bore, ali je super ispalo jer su mi Bore i Fallo Da Solo dali vjetar u leđa i sad smo došli do toga da ga smatram familijom.“

Peki

Peki/Matej Grgić

Nakon prvog singla pod okriljem FDS-a, ubrzo je izašao i EP Druga strana lica predvođen singlom ”Familia”. U nastavku nam je Peki otkrio kako danas gleda na taj projekt, a kako je gledao na njega netom nakon izlaska:

„Nisam bio opterećen brojkama prije izlaska EP-ja niti sam ulazio u njega s očekivanjima. Sama pomisao da je deset tisuća ljudi poslušalo moju pjesmu bila mi je nestvarna. Tada je meni i ekipi projekt bio dobar, a sad mi više nije dobar, što je normalno jer sam počeo neke stvari raditi ozbiljnije“.

Nakon prvog projekta krenuli su i pozivi na nastupe, a pred većom se publikom prvi put predstavio u rujnu 2022. na Lil Drito iz Tvornice. Nakon toga je uslijedilo još nekoliko nastupa po Zagrebu, Splitu i Beogradu, a u međuvremenu je izašao i EP D33, čijim su nazivom Peki i Bore simbolično predstavili Šibensko-kninsku županiju iz koje dolaze. Ono što su mnogi kritičari primijetili nakon izlaska D33 jest to da Peki i Bore izvrsno funkcioniraju zajedno te da jedan iz drugoga izvlače maksimum, a sâm Peki dijeli isto mišljenje:

„Bore i ja imamo takvu poveznicu gdje on izvlači tristo posto iz mene i ja iz njega, a na kraju dana smo ujac i netjak. Za taj EP nisam htio postaviti nikakve granice niti sam htio njega ograničavati. Htio sam da radimo ono što nam se radi. On je završio njemački, slušao Nijemce cijeli život, a ja zadnjih godinu dana slušam samo europske izvođače. RAF Camora, Bonez MC i Luciano bili su velika inspiracija za EP. Ja sam dosta vukao Boru za rukav da snimimo nešto što ekipa ne očekuje. S druge strane, on je meni puno više pomogao nego što sam ja njega izvlačio iz neke njegove komfor zone. Puno mi je pomogao oko energije, teksta i emocije.“

Peki

Peki/Matej Grgić

„Ekipu koja me sluša uvijek ću držati na prvom mjestu“

Od svog izlaska D33 je odlično prihvaćen, kako po brojkama na streaming servisima, tako i na nastupima. Kulminacija prašine koja se digla oko EP-ja bila je na ovogodišnjem Dritu iz Boćarskog kada su Peki i Bore imali priliku predstaviti projekt pred nekoliko tisuća fanova:

„Htjeli smo dati tristo posto od sebe na bini, a istovremeno uživati na pozornici i vidjeti kako će ekipa reagirati na nove stvari. Ja zbog svjetala uopće nisam skužio kako je ekipa reagirala, a i slabo sam ih čuo. Tek sam na tuđim storyjima vidio kako je bilo. Drito je bio nestvaran, prošlu godinu sam bio u publici, a sad sam ja stajao na bini ispred publike. Stvar ”Panama” je tako dobro prošla da uopće ne znam šta da kažem, ekipa ju je nazvala himnom Drita.“

Ako usporedimo Druga strana lica i D33, Pekijev napredak u tom kratkom vremenu je jasan; s flowovima i melodijama puno više eksperimentira, dok je instrumentalima postavio prilično visok standard. Iako se Pekiju dojmovi s Drita još uvijek sliježu, izrazito je fokusiran na budućnost i motiviran zbog solo albuma koji je počeo pripremati:

„Maksimalno sam fokusiran na nadolazeći album, počeo sam sve više raditi na njemu. Baksov Dopamin postavio je novu ljestvicu, u smislu da mi mlađi donosimo nov i kvalitetan zvuk na scenu. Želim da mi mlađi pokažemo da nema zajebancije s nama i da radimo najbolje stvari. To želim postići sa svojim albumom, dakle prvenstveno da je produkcija visoke kvalitete. Nakon toga, energija mora biti na razini. Najviše od svega, tekstovi ne smiju biti kao na D33, mora biti što manje generičkih tekstova.“

Peki i Petar Velhes

Peki i Petar Velhes/Matej Grgić

Dok slušam Pekija kako s entuzijazmom priča o glazbi i nadolazećem albumu, nestvarno mi je koliko je motiviran, samouvjeren i željan rada na novim projektima, a istovremeno veoma prizeman i skroman. S obzirom na to da je riječ o dečku od dvadeset godina koji je u svega nekoliko mjeseci razmaka izbacio dva projekta i pokazao velik napredak, nesumnjivo je kako će u nadolazećim godinama biti predvodnik svoje generacije trap izvođača.

„Želim potvrditi ekipi da sam tu s razlogom. Želim ekipi kroz album zahvaliti na svoj podršci jer da nema njih, ne bi bilo niti mene. Ekipu koja me sluša ću uvijek držati na prvom mjestu“, poručio je Peki za kraj razgovora.

Peki i Petar Velhes

Peki i Petar Velhes /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

Peki

Peki /Matej Grgić

01 - 02

Moglo bi Vas zanimati