08
stu
2022
Izvještaj

Zagreb Jazz festival

Jazz/Takes u Tvornici: Može li bolje?

Jazz/Takes

Basist Rolling Stonesa oduševio je sviranjem basa s pet žica / Foto: Matej Grgić

share

U posljednjih mjesec dana tri su muška interpreta i jedan bend na pet koncerata skupili gotovo 80 tisuća ljudi u zagrebačkoj Areni. U ponedjeljak, 7. srpnja jedan je mali bend, bez ijednoga diskografskog izdanja u zagrebačkoj Tvornici skupio sto puta manje posjetitelja. Ne bi to bilo ništa čudno da nije riječ o bendu koji predstavlja sam vrh suvremene glazbe današnjice. Rabili bismo eufemizam kad bismo rekli da su Jazz/Takes oduševili

Jazz/Takes

Bill Evans jedan je od najcjenjenijih saksofonista današnjice / Foto: Matej Grgić

Jazz/Takes je supergrupa s ekskluzivnim membershipom, a oko 800 posjetitelja u Tvornici svjedočili su sviračkom vatrometu kakav se rijetko čuje i viđa. Izvrsno raspoloženi, pred zagrebačku publiku izašlia je reprezentacija u sastavu: Darryl Jones (bas, gotovo 30 godina u Rolling Stonesima, umjesto Billa Wymana, svirao s Milesom Davisom i Stingom), Bill Evans (saksofon, svirao s Milesom Davisom, Sonnyjem Rollinsom, Stanom Getzom…), Harvey Mason (bubnjevi, svirao s Dukeom Ellingtonom, Jamesom Brownom, Herbiejem Hancockom…) i Niels Lan Doky (piano, svirao s Patom MethenyjemJohnom McLaughlinom i drugima). To je samo dio njihovoga impresivnog glazbenog portfelja. Harvey Mason, na primjer, najproduktivniji je živući bubnjar, koji je snimio najveći broj albuma, od početka sedamdesetih i sudjelovanja na albumima Carole King i Hebieja Hancocka do danas. Stoga vrlo rijetko nastupa i vidjeti ga uživo uistinu je bila privilegija. Odnosno, kako je to zorno najavio Niels Lan Doky kad je najavio cover Sealove pjesme “Kiss From The Rose”, Harvey je svirao bubnjeve i na originalnoj snimci.

Jazz/Takes

Izvanserijski bubnjar Harvey Mason u jednom od rijetkih pojavljivanja na pozornici / Foto: Matej Grgić

Kako je i najavljeno ranije, repertoar se sastojao uglavnom od jazz covera manje ili više poznatih skladbi rock provenijencije. Nakon uvodne originalne skladbe Billa Evansa “Dixie Hop”, Jazz/Takes pokazao je superiornost u izvedbi Nirvaninog klasika “Smells Like Teen Spirit”.

Darryl Jones koji je senzacionalno meko prebirao po teškom basu s pet žica, Bill Evans koji je publiku zavodio sopran saksofonom i saksofonom, Harvey Mason sa stilom koji donekle podsjeća na Charlieja Wattsa, kao da slavi prijateljstvo s baterijom bubnjeva te nešto manji virtuoz, ali savršeno funkcionalan Niels Lan Doky u 95 minuta održali su deluxe glazbeno predavanje. Nije ni čudo što su u publici bili renomirani hrvatski glazbenici koji su uživali tijekom cijelog nastupa.

Jazz/Takes

Spiritus movens Jazz/Takesa Niels Van Doky / Foto: Matej Grgić

Razigrane izvedbe pjesama “Black Hole Sun” Soundgardena i “Dancing Barefoot” Patti Smith Groupa bile su pokazna vježba kako se užitak u jazzističkim improvizacijama može preliti i preko generacijskih himni.

Jazz/Takes je izveo dva bisa, a na drugome je publiku počastio obradom Stingove pjesme “Straight to my Heart”. Tako su posjetitelji koji su bili i na Stingovom koncertu i na nastupu Jazz/Takesa u Zagrebu u samo tjedan dana mogli doživjeti dvije izvrsne verzije te pjesme: originalnu Stingovu izvedbu i verziju u kojoj bas svira glazbenik kojeg je basist Sting odabrao da mu na albumu prvijencu svira bas-gitaru!

Zagreb Jazz festival priuštio je u svome 13. izdanju istinsku i rijetku glazbenu poslasticu u kojoj su se jazz i rock organski prepleli u istinskoj sviračkoj supremaciji.

Jazz/Takes

Istinski svirački spektakl / Foto: Matej Grgić

Moglo bi Vas zanimati