Lil drito iz Tvornice - na mladima trap ostaje
Prvi nastup u životu pred Tvornicom kulture prepunom fanova? Zvuči nadrealno? Veoma je realno, jer, ipak je to Drito.
I dok se šira javnost tek upoznaje s najvećim junacima glazbenog đavla zvanog trap, mladi su, kao i uvijek, deset koraka ispred u undergroundu klupske scene. Drito je brend koji predstavlja, između ostalog, i festivale ovog glazbenog žanra, ili, možda bolje reći, kulturnog pokreta, a koji je sinoć dobio novu dimenziju nazvanu Lil drito iz Tvornice.
Program je bio koncipiran u dva dijela s kratkom pauzom za predah (slično koncertima klasične glazbe, zar ne?), u kojima su se u prvom dijelu predstavili novi izvođači koji su prvi put stali na scenu, a u drugom njihovi dobro poznati etablirani kolege i veliki uzori. Pa krenimo.
Što je i tko su Shtosmo već je poznato popriličnom broju lokalnih pratitelja trap glazbe koji su već u 19:45 došli u Tvornicu kulture kako bi podržali svoje nove junake na sceni. Njihove pjesme nemaju milijune, pa čak niti deset(ke) tisuća pregleda na streaming servisima. Radi se o glazbenim djelima objavljenim prije samo nekoliko mjeseci, a na entuzijazmu i prihvaćanju publike koju su dobili na svom prvom nastupu zavidjeli bi im mnogi etablirani izvođači čija se karijera broji deset(ke) godina.
Ime Vedran Istina već je odavno poznato vjernim pratiteljima trap scene kojima se predstavio upravo na festivalu Drito pjesmom “Pit stop” prije dvije godine. Sinoć je predstavio žešće EP izdanje Ja sam vi objavljeno prije mjesec dana te tako pripremio pozornicu za trenutno jedinu žensku predstavnicu trap scene u Hrvatskoj čija je pjesma “NLO” u posljednjih nekoliko dana apsolutni radijski hit.
S punim pravom bi se moglo reći da je s njom trap scena u potpunosti ušla u mainstream, u potpunosti zasluženo. Miach je samouvjerena na sceni, osjeća svaki takt te tako veliku količinu pozitive prenosi publici koja je plesala uz hitove njenog novog EP izdanja Između nas, ali i nekoliko pjesama iz prethodnog razdoblja.
Miach je curka iznimnih vokalnih mogućnosti koje će zasigurno tek doći do izražaja, a u autorskom tandemu s vrhunskim, najboljim producentom nove generacije, Mihovilom Šoštarićem Lockroomom, radi hitove koji će se još dugo vremena zadržati u radijskom eteru, brojati stotine tisuća preslušavanja na streaming servisima i puniti koncertne dvorane.
Radi se o trenutno najperspektivnijoj predstavnici trap scene čiji se svaki sljedeći korak s velikim nestrpljenjem iščekuje, kao i potencijalni solistički koncert kada za to dođe vrijeme. Kao i poneka, držimo fige, glazbena nagrada. Trenutak kad je Hiljson Mandela izašao na pozornicu dao je samo naslutiti kakvi razmjeri koncertnog ludila bi nas uskoro mogli očekivati na istom mjestu, na njegovom mjesecima unaprijed rasprodanom prvom solističkom koncertu.
Staroj školi publiku je vratio Noti Limun koji je solidno prihvaćen od strane publike, a ono što je uslijedilo nitko nije očekivao. Ili jest? $BL ime je kolektiva koje nije naklonjeno Google tražilici, no sukladno navikama mlađe populacije, Instagram tražilica otkriva da se radi o Mavidu, Jacu, Rudi i Lokkiju koji su na pozornicu donijeli uragan energije koji neodoljivo podsjeća na stare dane 33 Bande, s nešto modernijim prizvukom.
Dečki su nevjerojatni, na pozornici ostavljaju posljednji atom snage. Kemija u kolektivu je očita, međusobno se u potpunosti razumiju, a razumije ih i publika koja je dobila nove heroje uz čija će se djela formirati sve veći i veći mosh pitovi. Svojevrsno otkriće večeri nakon kojeg je na pozornicu stalo još jedno novo lice scene čiji stajling neodoljivo podsjeća na junake dark scene osamdesetih ili početka novog milenija.
Baks je također veoma zanimljiva i energična pojava čija pjesma “Lean”, objavljena prije nekoliko tjedana, veliki je hit među ovom publikom.
Mrzimteluka ima nešto blaži, kompleksniji i profinjeniji glazbeni koncept te je svakako na rising artists to watch listi nakon kojeg je uslijedio fallo da solo junak Peki kojeg je na prvom nastupu došao podržati Bore Balboa kako bi premijerno predstavljanje ovog velikog talenta bilo kompletno.
Širokih glazbenih afiniteta, u Pekijevom se nastupu vidjela velika doza pozitivne ozbiljnosti i dovoljne primjese ležernosti, ali i pozitivni razmjeri popularnosti pjesme “Familia”. Bio je to kraj prvog dijela, trenutak u kojem se stvorila velika gužva u Malom pogonu Tvornice kulture gdje je Trepaj ‘il krepaj ekipa puštala kombinaciju svjetskih i domaćih hitova ovog žanra. Veliki mosh pit u Malom pogonu u intermezzu? O da.
Drugi dio cjelovečernjeg programa bio je rezerviran za dobro poznata lica domaće trap scene, od kojih je prvi na pozornicu stao Ba$ha, tinejdžer koji je svojim autorskim djelima zarazio cijelu regiju. Dobro je poznat gost zagrebačke publike, rasprodani KSET već je iza njega, a broj vriskova bio je jasan znak da se radi o velikom miljeniku ženske populacije.
Yung Bude, poznat po radu u grupi Buntai. Predstavio je nedavno objavljen EP Mlad i lud sa sadržajem čijih je sastavnica publika jako dobro upoznata. Bude je uistinu specifičan, u pozitivnom smislu, dok djela solističke karijere nose nešto manje ljubavne tematike od one grupe Buntai, no udaraju jednako snažno.
Uz refren megahita “Suze nam stale na put” Massima Savića u sada već dupko punoj Tvornici kulture, počeo je gas Slavonije. “Massimo u Areni” bliža je i potencijalno dalja budućnost, jer Retfatlanta gazi sve pred sobom. Massimo Savage i prijatelji, dame i gospodo, priredili su pravi dernek. Autori viralnog TikTok hita “Mogli bi” predstavili su najbolje iz svog opusa, s naglaskom, naravno, na aktualni EP g. Savagea, Gas Slavonije.
Đi i z++ bili su mu stalna podrška, no kada su se na pozornicu popeli momci iz grupe Krankšvester stvari više nisu bile iste. Domaću pop glazbu redefinirali su Podočnjaci, čiji hitovi “Šiške”, “Plava kosa, plave oči”, “Papuče” i “Šiške” nikog nisu ostavili ravnodušnim, a i beachboy19 bio je življi nego inače.
U maniri slatkog hip hopa nastavio je kolektiv Zicer Inc. čija je tam bila, uz Miach, jedina ženska izvođačica te večeri. Šljokice i žad.
I nakon skoro pet sati neprestanog programa, entuzijazam nije posustajao, a pravi je kaos tek uslijedio. Dino Blunt, očekivano, bio je zaslužan za najveći mosh pit večeri koji se prostirao preko skoro polovice Velikog pogona Tvornice kulture, dok je Ružno Pače za sam kraj biio melem za dušu mladih emo tinejdžera koji s prijateljima proživljavaju najbolje trenutke svojih života do sada.
Zaključak? Drito i dalje dominira, a sudeći po predstavljenim mladim nadama, dominacija će potrajati još neko vrijeme. Miach, $BL i Peki definitivno su favoriti i imena koja biste definitivno trebali potražiti na tražilici YouTubea ili bilo kojeg glazbenog streaming servisa. Jedinstvena večer predstavljanja mladih glazbenika na početku karijere, koji dobiju priliku nastupiti pred publikom na velikoj pozornici, što bi zasigurno trebala postati tradicija.
Up next: Hiljson Mandela, 14.10.2022., isto mjesto.
Vidimo se.