Pine Fest 2022. - 'Orgazam' za starce i trap za klince
Među borovima u parku ispred Centra za mlade Bunker, ovaj su vikend samoborci i njihovi gosti imali priliku uživati u trećem izdanju Pine Festa. Riječ je o dvodnevnom višežanrovskom festivalu na otvorenom, u organizaciji agencije yem uz potporu Grada Samobora.
Prvi dan festivala bio je predviđen za novija, ali već dobro uhodana imena regionalne glazbene scene. U bivšoj samoborskoj vojarni u petak su nastupili Artan Lili, Kries, Jonathan, Krankšvester i Kuku$.
Iako se čitav dan strahovalo od kiše, vrijeme je na kraju ipak poslužilo posjetitelje. Program je u 20 sati otvorio beogradski noise pop sastav Artan Lili. Unatoč dobrom raspoloženju izvođača, u tom nezgodnom terminu ljudi su odabrali sjediti u hladu uz prve čaše piva te se ispred pozornice našlo tek nekoliko zagriženih fanova i parova s djecom. Nakon vrlo kratkog seta uslijedila je pauza, a potom se na binu popelo sedmero Kriesovaca.
Energični Kries svojim je atraktivnim nastupom i netipičnim spojevima etna i rocka privukao otprilike jednak broj ljudi kao i prethodnici, no činilo se kao da su ih uspjeli potpuno hipnotizirati. Nitko se nije micao s mjesta te su svi upijali njihove zadivljujuće varijante tradicijske glazbe.
Uz zalazak sunca stigli su novi valovi posjetitelja te miljenici fanova indie žanra, riječki Jonathan. Uz sjajan zvuk, frontmen Zoran Badurina iskusno je i samouvjereno vladao scenom, što nije prošlo nezapaženo jer su se brojni polako počeli dizati s klupa i približavati pozornici. Slijedile su popularne stvari poput “Maggie”, “Pictures” i “Try To Get Even”, ali i one najnovije, primjerice pjesma “Fallen” uz koju su se pozdravili sa samoborskom publikom.
Ono što se najčešće moglo razabrati u žamoru tijekom cijele večeri bilo je zazivanje nedvojbenih favorita prvog dana Pine Festa. „Vjeruj mi, znat ćeš kad počinje Krankšvester“, rekao je jedan od posjetitelja svom prijatelju. Upravo tako je i bilo. Tek što su 3ki Stil i Sett kročili nogom na pozornicu, prolomili su se usklici poput „Evo ih“ i „Napokon, brzo naprijed“, nakon čega su ljudi stihijski pohrlili u njihovom smjeru.
Karizmatični duo uspješno je animirao pripadnike svih generacija. Mladi i stari su s jednakim entuzijazmom skakali, dizali ruke u zrak, pjevali poznate provokativne stihove i sudjelovali u moshpitu. Nakon nekoliko starijih hitova, Krankšvesteri su se zapitali „je li netko uopće slušao novi album, peticu?“. Publika je, dakako, na pjesme s tog albuma bila jednako spremna kao i na one koje su prethodile. Ludilo su priveli kraju baladom “Kru’Ti” tijekom koje su se u zrak dizali upaljači i mobiteli.
Zagrebački Kuku$ na samom kraju zadržao je mlađi dio publike. Predvodnici hrvatskog trapa trudili su se održavati živu atmosferu premda je većinu vremena djelovalo kao da presuđuje opća izmorenost. Osim odmjerenog kombiniranja novijih pjesama i provjerenih dizalica, Kuku$ je publiku šarmirao dovođenjem Dipsija iz Buntaija i stage divingom.
Drugi dan festivala obilježili su koncerti rock ikona, ali na popisu su se ponovo našli i novi izvođači koji tek počinju razvijati svoje glazbene karijere. U subotu su pred samoborcima nastupili DJECA, Ba$ha, Električni orgazam, Goran Bare i Majke te Denis i Denis.
Kao i prethodnog dana, program je započeo u 20 sati, ovog puta nastupom novog zagrebačkog benda DJECA. Bili su odjeveni u haljine i bunde, znojni od žestine kojom su izvodili. Ovaj zanimljivi garažni rock sastav također je zadesilo sviranje u vrijeme dok su se ljudi još uvijek sklanjali od sunca.
Vrućina nije obeshrabrila fanove Tik Tok senzacije, šesnaestogodišnjeg trapera Ba$he. Mladi novosadski glazbenik uspostavio je opuštenu komunikaciju sa svojom podjednako mladom publikom čim je stupio na scenu. Slijedio je nešto više od pola sata hitova za kojima su poludjeli srednjoškolci diljem regije.
Prikladno, malo po završetku plesa generacije Z, došlo je vrijeme za povratak melodijama i tekstovima koji su obilježili odrastanja njihovih roditelja. Kultni Električni orgazam slavio je 40 godina od izlaska svog albuma Lišće prekriva Lisabon. Odlučili su stoga staviti naglasak na pjesme koje pripadaju tom albumu, no nije nedostajalo niti velikih hitova poput himne generacije “Igra rokenrol cela Jugoslavija”. Ispred pozornice, ondje gdje su netom prije skakali teenageri, stajali su sijedi rockeri u kožnim jaknama i nostalgično se njihali uz glazbu.
Generacije su se ponovo izmiješale, kao i večer prije, uoči dolaska najiščekivanije zvijezde. Svi su zaboravili koliko je vremena prošlo od kad je Goran Bare bio u Samoboru, ali se kroz razgovor moglo naslutiti koliko su ga se zaželjeli. Njega je iznenadio odaziv i to je nekoliko puta istaknuo. Bare i Majke krenuli su u show, već tradicionalno, sa svojim pjesmama o patnji. Prva je bila “Rođen za suze”, zatim “Ljubav krvari” za koju je Bare rekao da je „sakralna pjesma“. Stvari su kulminirale prema starijim hitovima. Publika je to prigrlila, a Bare je bio sve življi.
Oduševljena gomila nije se smanjila nakon što je pjesmom “Ja sam budućnost” Goran Bare zahvalio prisutnima i završio koncert. Svi su bili zagrijani i protreseni, spremni za još malo plesanja uz najpoznatiji synth-pop sastav s ovih prostora, Denis i Denis.
Sjajno raspoložena i rasplesana Marina Perazić istaknula je da s bine vidi podjednak broj „staraca“ i „klinaca“ koji pjevaju njihovu “Sobu 23”. Zaista, od početka do kraja koncerta bilo je teško odrediti tko od njih bolje poznaje tekstove Denis i Denisa.
„Oduševljena sam publikom. Od prve pjesme dizali su me sve više i više. Bila sam jako ugodno iznenađena zato što su se pojavile grupe mlađih ljudi koji dolaze na više mojih koncerata. To je nevjerojatno iskustvo i daje mi potvrdu da trebam nastaviti ovo raditi“, rekla je nakon koncerta.