23
tra
2024
Izvještaj

Od neobičnih obrada do eksperimenta u žanru

Drugi Sofar Sounds utvrdio zanimljivost koncepta, ali i izvođača

Sofar Sounds / press

Sofar Sounds / press

share

Fani Solomun, Lana S. i The Siids nastupili su pred pedesetak ljudi

Ako do sada niste bili upoznati što je to Sofar Sounds, u narednom razdoblju vjerujem da će biti prilike da se i vi upustite u glazbenu avanturu, kako je kolega u prošlom izvještaju s prvog izdanja u Zagrebu napisao – tajni koncert doživio je svoje drugo izdanje, a globalna glazbena zajednica počela se širiti glavnim hrvatskim gradom.

Intimni koncerti, u kojima priliku svirati imaju autorski bendovi, nemaju stalno mjesto ni vrijeme, a mjesto događaja saznate tek dan prije. Nakon prvog izdanja koje se održalo u podrumu kafića Old Fashioned, bilo je vrijeme za još jedno neočekivano mjesto – Savska cesta 120 i nekadašnji Buena Vista Club bili su kulisa za pedesetak najbržih koji su kupili karte za nastup tri tajnovita izvođača.

Mi nećemo biti toliko tajnoviti te ćemo odmah reći da su nastupali The Siids, Lana S. i Fani Solomun.

Prvo pa premijerno

Upravo je potonja otvorila koncertnu večer, u kojoj se osjetila opuštena atmosfera gdje je publika, bez klasičnog i Hrvatima svojstvenog brbljanja, pratila nastupe. Solomun je pjevačica i glazbenica iz Varaždina, s adresom u Zagrebu, a svoj nastup započela je baladom ”Svaki kut”, njezinom ujedno prvom autorskom pjesmom. Bend joj je činio Hrvoje Šenjug na akustičnoj gitari, dok su u ulogama pratećih vokala bile Mia Maltar i Emma Slunjski.

Sofar Sounds / press

Sofar Sounds / press

Za Solomun je ovo ujedno i bila premijera što se tiče predstavljanja autorskih pjesama, ali mora se priznati da se naznake treme ni možebitne neusviranosti nisu vidjele. Štoviše, sve je zvučalo čvrsto, uvježbano, vokalno iskusno, a gitaristički dotjerano do u detalj. Komunikacija s publikom bila je kratka i simpatična, otpjevala je još svoje četiri autorske pjesme – ”Anđeo čuvar”, ”Sama”, ”Dalia (Big Sky)” i ”Metak”. Dio publike prepoznao je ”Metak” na refrenu koji nekima do kraja večeri nije silazio s usana. Što se tiče publike, osvojili su poen.

Okušali su se i u jednoj obradi koja je zaista izvučena iz duge povijesti eurovizijskih uspješnica, barem onih susjedskih. Elvir Laković Laka i njegova pjesma ”Pokušaj” naišla je na odobravanje ljudi koji su se prebacili petnaestak godina u prošlost kad su stihovi pokušat ću da te poljubim, a ti se pravi luda bili u glavi mnogima, a Bosna i Hercegovina imala jedan od svojih posljednjih jakih aduta na eurovizijskoj sceni.

Podrška kantautorima

Lana Škrgatić trio (Lana S.) izašla je na pozornicu drugog Sofar Sounds događaja u Zagrebu nakon Solomun te se pokazala kao iznimna multiinstrumentalistica. Škrgatić je tijekom dvadesetminutnog nastupa svirala klavijature, flautu i saksofon, pronašlo se tu i podrške akustične gitare, basa i kahona.

Trio su zaokruživali Tea Mišković i Ivan Puž, a pjesme su varirale od onih na hrvatskom jeziku (”Naš svijet”, ”Gost”, ”Slobodna”) pa do one na engleskom, ”Go to Hell”, koja ima vibe i energiju glazbenica iz devedesetih.

Sofar Sounds / press

Ono što smo mogli doznati od Škrgatić, tiče se želje za što većom podrškom kantautorima u Hrvatskoj, a upravo ovakvi događaji služe da se čuje i njihov glas. Istaknula je suradnju s Matijom Dedićem na pjesmi ”Slobodna” na kojoj joj je glazbenik odsvirao klavir, a sve se završilo u veselijem tonu sa ”Živimo snove”. Također, Škrgatić radi na drugom albumu pa se u dogledno vrijeme može očekivati i njezino novo izdanje.

Još jedna kraća stanka značila je da se bližimo posljednjem izvođaču i kraju programa – The Siids su bend koji na sceni imaju staž od 2017. godine. Tada sam ih i prvi put slušao u Rijeci, doduše u nešto drugačijim aranžmanima, ali jedno je bilo sigurno – Darko Terlević i Stanislav Grdaković su duo koji iza sebe ima dva albuma (Brutalist i II) te neizmjernu energiju koja se kreće u pogledima prema electro-indie zvuku.

Žanrovski pomak

Ovaj akustik s „pomalo struje“ novi im je teren, na kojem su pokazali snalaženje u aranžmanu i prebacivanje svojih plesnih i moćnih, oplemenjenih pjesama sa synthevima i udaraljkama, te ih sveli na jednu (ili dvije) akustične gitare te malu pomoć laptopa.

Sofar Sounds / press

Sofar Sounds / press

Pronašlo se tu pjesama s prvog i drugog albuma (”Wake”, ”Lovers”, ”Mad Day”, ”Grace of Nights”), osjetili su se momenti bluesa, s minimalno korištenom elektronikom (barem za njihove standarde), da bi se sve završilo s ”Beats Running Down”. Ponekad Terlević, ponekad Grdaković – ovisno o pjesmi – iznose vokalne dionice, nadopunjuju se, ali ono što je odmah primjetno jest da se razumiju na pozornici te da im nastupa u nogama (i rukama) ne fali. Vjerujemo da nije bilo lako prebaciti neke od nabrojanih pjesama u akustično i intimno okruženje, ali i „bez struje“ je to bilo nabijeno njihovim modernističkim elektricitetom.

Cijeli 2. Sofar Sounds Zagreb bio je jedan poduži akustični session za sva tri izvođača koji su se iskazali u nešto drugačijoj formi, a sljedeće tajno druženje zakazano je za svibanj, istaknuli su Marijana Prgomet i Krešimir Čižmek, organizatori zagrebačkog Sofar Soundsa.

Moglo bi Vas zanimati