08
ožu
2024
Priče

VELJAČA 2024.

Kadrovska služba: Top 7

Kadrovska služba

Kadrovska služba #10

share

Od 7. veljače do 7. ožujka na email naše redakcije stiglo je četrdesetak spotova. Ako tražite intenzivne vizuale ili čokoladnog zeca, za vaše gladne oči, ovo je najboljih sedam

 

Ćaća iz pjesme i spota je daleka figura bez lica, a njegov sin, čiji se lik preko karirane pidžame spaja s čitavim bendom, tužni dječak koji tek uči vrištati. Idejno i izvedbeno precizno a usto zanimljivo, uvjerljivo, srčano i pametno. „Narativ samog spota poziv je svakom muškarcu da preuzme brigu o djetetu u sebi i prihvati svoju traumu kako bi mogao postati bolji čovjek, otac, sin i prijatelj“, objasnio je scenarist i redatelj spota, inače glumac, Lovre Kondža.

 

Miach – Tempo 

Luka Matković i Ana Cindrić ovim su nas spotom bacili u kasne devedesete. Čini se da muzika koju Miach radi, između ostalog, služi i tome. Ovoga puta učinili su to u suradnji s ekipom iz plesnog studija Transform, koreografijom koja priziva zlatne dane ET-ja, šiltericama za mrak, metalik sjajem i podižući telefonsku slušalicu. Dok se mijenja tempo, mijenja se i kvaliteta slike, nadahnjujući vas da iz ormara izvadite camcordere. I nešto crno. 

Najviše pažnje ipak su privukle scene u kojima Miach mlati vreću za boks i ne samo zato što pokazuju Mijine borilačke vještine. Naime pjevačica je više od deset godina trenirala taekwondo. Kadrovi u ringu ističu se jer prikazuju Miu u izdanju puno prirodnijem od onih u kojima smo je naviknuli vidjeti. 

 

Zembo Latifa – Atlantida 

Još jedan spot koji nas izmješta, iako je teško reći gdje – možda s onu stranu ogledala. Djevojka u spotu kreće se između stvarnosti i odraza. Bježeći iz fokusa povlači promatrača na dno u kojem se ogleda. Njezin svijet izvrnut je naopačke. Što ste dulje u njemu, pod utjecajem hipnotickog ritma, sve je teže reći gdje se nalazi pod. Ogledalo u “Atlantidi” postaje i zavjesa i prozor. Poigrava se s našom percepcijom i daje svemu dodir misticizma, u tragovima prisutan i u izboru rime i naslova. U spotu glumi Iva Komesar, a spot je snimao i montirao Tibor Kreč

 

Baby Babilon – Beograd 

Nešto je istovremeno sablasno, smirujuće i sofisticirano u ovom spotu, u paleti plavo-zelenih boja koju koristi i kostimima što od plesača rade utvare, a od vokalistice Klare nepozvanog duha prošlih jeseni. Iako je priča o nastanku pjesme vrlo prozaična, pod redateljskom palicom Kovine Andrić ona prerasta anegdotu i vrlo vješto oslikava široke i burne pejsaže osamljene svijesti. Nema sumnje da je Baby Babilon vizualno potentan trojac koji s lakoćom lovi utjecaje i stvara glazbenu fuziju koja s jednakom lakoćom ulazi u uši i tijelo. Njihov magnetizam pojačava to što Klara Fiolić iznimno nalikuje Margiti Stefanović iz EKV-a. 

 

Eugen – Tišine 

Kad se probudi nelagoda, negdje treba povući i crtu. Balans između pitkog i izazovnog postiže crno-bijeli spot za “tišine”. Snimljen je usred zime na otoku Pagu, na istoj nepristupačnoj lokaciji gdje je nekoliko mjeseci ranije Marina Uzelac snimila spot za pjesmu “Tako se prelazi pustinja” kantautorice Zvonke Obajdin odnosno libertybell. Prvi spot gotovo su sabotirale grmljavina i kiša, a drugi ledena siječanjska bura. No oba su razotkrila snagu pustoši i bogatstvo minimalizma. Eugenove tišine ovdje se boje kontrastima koji su na uobičajenom repertoaru kamene pustinje. Dodatan naglasak u krajobrazu nekadašnjeg koncentracijskog logora pružaju tamni kostimi dizajnerskog brenda Klisab. Spot za Eugenovu pjesmu režirala je Hani Domazet

 

Mito Matija – E, da me bivša vidi sada 

Kad smo kod sablasti i surovosti, u spotu za “E, da me bivša vidi sada” Mito Matija baca svoju bivšu u jezero. Zapravo, nije jasno za koliko ljudi tambura ovdje svira posmrtni marš, ali sentiment je na mjestu. U priči o osveti i ponosu manijaka najprije najavljuju suptilni znaci. No na kraju gorčina preuzme i osmijeh i držanje i okolinu. I u ovom spotu priroda igra svoju romantičarsku ulogu oslikavanja unutarnjeg stanja lika. Režiju spota potpisuje Ivan Srakić

 

Miki Solus – Čokoladni zec 

Lokacija i animacija su moćno oružje kojim ovaj spot samouvjereno vitla, još jednom pokazujući da su jednostavne ideje, ako se dobro izvedu, ravnopravne složenima. Vjetroslav Prdinski (Pavle Kocanjer) Mikija Solusa u “Čokoladnom zecu” odvodi na karlovačke lokacije, dajući njegovim šaljivim izljevima rime okvir kojim će se razlijevati. Isto tako pokazuje da je možda vrijeme da Miki Solus snimi duet s Miom Dimšić. Ovo možda jest najveseliji spot u cijeloj veljači, ali ako ste gledali Donnieja Darka, znate da ne mora biti. 

Moglo bi Vas zanimati