11
lip
2024
Priče

Spotovi u svibnju

Kadrovska služba: Top 7

Kadrovska služba

Kadrovska služba #16

share

Od sedmog do sedmog, od prekida s curom do razlaza sa svojim kalendarom, odavde do vječnosti na putu po sreću, kruzerom do Postira

 

Zo – Sve bi bilo lakše

Spot za pjesmu “Sve bi bilo lakše” splitskog benda Zo, koji je osmislio i režirao Marin Maretić, istražuje jedan posebni ljubavni trokut – između dečka i djevojke te Jack Russell terijerice. Osim što ga je osmislio i režirao, Maretić u spotu igra glavnu mušku ulogu. Njegove partnerice su Darina Boban i pasica Rea, audiofilka iz čije perspektive upijamo meke krhotine kraju privedene romanse. Pokušaj zarona u pseću psihu podsjetio me na film Budućnost redateljice Mirande July, iako je naracija kratkog spota puno manje fantastična. Osvaja nepretencioznošću te kvalitetom slike i montaže koju potpisuje Marino Vrca. (Na polici iznad radija stoji prvi broj časopisa Kàko.)

Devin – Samo ova noć

Nakon četveronoge igre, nešto malo mračnije. U opisu spota za Devinovu pjesmu “Samo ova noć” piše: „Spot prikazuje sjećanje pojedinca dok se susreće s fizičkom manifestacijom vremena iliti smrti koja je došla po njega da bi ga u miru prevela u drugi svijet“. Iako je ideja propadanja, bolesti i smrti najavljena već u prvim kadrovima te zatim raskošno razvijena, rječito objašnjenje djelomično ograničava u oblikovanju doživljaja vizualno i emotivno bogatih prizora koje je režirala Tina Kadoić. U toj morbidnoj viziji glavnu ulogu ima karizmatični dvojac Devin i plesačica Paula Jeličić aka Puma. Motiv bolesti prisutan je i u nedavno objavljenom spotu Mirne Zgrabljić za Eugenovu pjesmu “Dišem”. Stoga se čini da je mračni simbolizam nadahnut rubnim stanjima i morama sve prisutniji u našoj spotografiji.

Toni – Samo da si tu

U drugoj tami drugi samo. „Čim sam čula “Samo da si tu”, pomislila sam kako spot treba biti hommage osjećaju čežnje“, rekla je redateljica Hani Domazet o radu na spotu za prvu autorsku pjesmu Tonija Šimonovića. „Htjela sam kroz stiliziranu režiju i vizualnu naraciju prikazati osjećaj čežnje muškarca prema muškarcu, nešto što do sada još nikada nismo gledali na ovim prostorima“, dodala je. Iako je Hani Domazet godinama dobro poznata na domaćoj queer sceni, ovo je prvi video spot u kojem otvoreno prikazuje mušku homoseksualnu žudnju. Za takav iskorak trebao joj je izvođač poput Tonija, čiju je hrabrost i iskrenost publika odmah prepoznala.

IDEM – Raspadam

“Raspadam”, spot za prvi singl s novog albuma Antuna Alekse iliti IDEMa, stilski se naslanja na spot za pjesmu “Par put godišnje” s njegova debitantskog albuma poyy. Pritom je kao mjesto radnje Karlovac zamijenio Zagreb. No Antunov „alter ego“ nastavlja biti relativno zbunjeni rastrgani milenijalac, lik s puno prijatelja i poznanika koje može nagovoriti na svakojake, pa i opasne radnje. Primjerice, četkanje zubi u trku. Ako je namjera nove pop punk himne i njezine vizualizacije bila učiniti nas nervoznima, dva boda za zvijezdu spota i njegova autora Pavla Kocanjera. Dodatni bod dobivaju za cameo uloge koje su ovoga proljeća očito u điru (v. Kandžijin novi spot ispod).

Kandžija – Idemo po sreću

Kandžija se vraća sa zaraznim refrenom pjesme “Idemo po sreću”, čiji je spot samostalno režirao. Za spot je okupio cijeli niz kreativnih pojedinaca iz ravnice, uključujući svestranu Ljupku Tanevsku kao scenografkinju, glumicu Aretu Ćurković kao članicu Kandžijinog pratećeg sastava, Hrvoja Dešića i Tina Ringsmutha iz čuvarkuće te Mitu Matiju u cameo ulogama. Spot je posložen od naizgled nasumičnih kadrova koji opisuju mentalno stanje ljudi koji se neprestano vrte u krug, vraćajući se uvijek iznova na isto mjesto s kojega su nekad krenuli pobjeći, držeći se starih navika, paranoja, plotova i poroka.

REPER IZ SOBE – Spavaj

U sličnoj petlji nalazi se i jedan drugi reper, ali u režijski puno jednostavnijem spotu. Autor Dinko Šimac je majstor baš takvih, jednostavnih a upečatljivih ideja. Spotom za novi singl Repera iz sobe “Spavaj” opet je demonstrirao moć jednog kadra, iako s varijacijama u kostimu, svjetlu i boji. Bez raskošne koreografije i vojske suradnika, uz pomoć kon-tikija i voljnog benda uspio je stvoriti idealan kontekst za njihovu pjesmu. Automobili jesu poprilično izlizan motiv kad govorimo o spotovima, ali klišeji su klišeji s razlogom. Da bi oživjeli, treba im samo malo svježe boje i detalja te, ako je moguće, pokoji pljusak.

Valentino Bošković – Kruzer u Postira

Kad Valentinot radi spot, to je uvijek nešto totalno nemoderno, ali vozi. Međutim nemaš pojma kuda pa se par put vratiš na početak i tako u loop. Tko su FFD i Zaklada fra Pišulinca koji navodno stoje iza spota ne znam. Bit će neki amateri.

Moglo bi Vas zanimati