11
ožu
2022
Priče

Glazbeno središte: Koprivnica - od punka do jazza

Rocklive Festival 2021. Koprivnica

Rocklive Festival 2021. Koprivnica /Fotosekcija KSET-a

share

U serijalu “Glazbeno središte” vodimo vas na glazbeno putovanje raznim krajevima Hrvatske, donosimo priče lokalnim glazbenim scenama i njenim akterima. Nakon Đakova, predstavljamo Koprivnicu.

„Punk je uvijek živ u Koprivnici!”

Ponosno i s osmijehom ističe nam Denis Koščak, predsjednik udruge RockLive koja organizira najveći i najpoznatiji istoimeni glazbeni festival u Koprivnici koji ove godine predstavlja svoje jedanaesto izdanje. Tri godine prije prvog izdanja festivala, odnosno prije trinaest godina, predstavljen je dokumentarni film Koprivnica pleše pogo koji je zauvijek dokumentirao zanimljivi fenomen atraktivne glazbene scene, čiji je centar bila Koprivnica kao glavno okupljalište ljubitelja distorziranog, prljavog i buntovničkog zvuka punk glazbe i iz okolnih gradova kao što su Ludbreg, Varaždin, Križevci ili Đurđevac.

Punk je danas poprimio jedan potpuno drugačiji zvuk, na sceni su neki novi klinci, čiji je primarni instrument laptop, a na koncertima stvaraju identičnu kaotičnu atmosferu kao što su to nekada radili junaci u postavi gitara-bas-bubanj: „Ovdje čak ne treba toliko gledati samo na glazbeni stil, nego na taj neki punkerski stav, koji sa sobom nosi uglavnom DIY način rada, često „lupanje“ po vratima dok se ne otvore, zajedništvo i slične stvari.

Naravno, i glazbeno, punk je uvijek bio značajan dio koprivničke scene, a danas kad zapravo i nema striktno punk benda, mnogi aktivni naslanjaju se na taj zvuk. Punk koncerti i dalje najbolje prolaze, ako gledamo posjet publike, pa u šali znamo reći da neki punk bendovi svaki dan sviraju u Koprivnici, svaki dan bi bilo puno. To se ne može reći ni za jedan drugi stil”, otkriva nam Koščak.

Rocklive Festival 2021.

Rocklive Festival 2021./Fotosekcija KSET-a

Rane dvijetisućite nisu bile početak utjecajne koprivničke glazbene priče, ona je aktivna nekoliko desetljeća, zvukovno sukladno vremenu u kojima je djelovala, a duhovno oduvijek na ranije opisani punkerski način.

Gentleman, Eric i Šiza glazbena su imena iz Koprivnice koja su se etablirala na državnoj razini unazad samo proteklih godinu dana, dok je jedna od najpoznatijih Koprivničanki na estradnoj sceni zasigurno Vanna.

I dok hip-hop apsolutno dominira svakim kutkom regije, gitaristički zvuk danas je još uvijek itekako prisutan u Koprivnici: „Koprivnička publika oduvijek je naklonjena gitarističkim žanrovima pa prevladavaju takvi stilovi, no dio publike prati i neke generalne trendove, a onda i popularni trap ima svoju publiku. Nedavno smo radili jednu anketu na Instagramu u kojoj je rock kao žanr pokupio najviše glasova, a primjerice globalno ne stoji baš najbolje tj. dojam je da nije popularan kao nekada.

Tako da je taj ukus poprilično šarolik, s jedne strane publika prati globalna zbivanja, a s druge se drži utabanih staza. Najvažnije je da svaki od žanrova ima svoju publiku”, kaže Koščak, čime potvrđuje kako je koprivnička publika danas prilično glazbeno otvorena prema svim žanrovima, zbog čega je ove godine na programu RockLive festivala gotovo jednak omjer gitarističkog zvuka i digitalnih hip-hop beatova.

Rocklive Festival 2019.

Rocklive Festival 2019./Fotosekcija KSET-a

Osim RockLive festivala, Koprivnica je poznata i po festivalu jazz glazbe na kojem su u nekoliko godina postojanja gostovala gotovo sva relevantna imena domaće scene, ali i značajni inozemni gosti: „Jazz publika i kompletna jazz scena u Koprivnici razvila se zahvaljujući Jazz klubu Koprivnica, koji baš ove godine obilježava 25 godina djelovanja, točnije 25 godina od prvog koncerta koji je organiziran u sklopu ciklusa Jazz From The Woods. Zapravo ne postoji jazz glazbenik iz Hrvatske i regije koji barem jednom u posljednjih 25 godina nije svirao u Koprivnici. Od 1997. do danas mogli bismo pobrojati najmanje 220 koncerata. Puno je to za jedan mali grad”, otkriva nam Helena Hraščanec, organizatorica Međunarodnog jazz festivala “Fest Jazza Koprivnica”.

„To je definitivno najvažnija jazz manifestacija koja ima i najviše posjetitelja, ali nisu to jedina tri dana u godini kada su svirke i koncerti. Prije nekoliko godina osnovan je i Blues klub Koprivnica koji je dosta aktivan, a jazzeri su česti gosti i manifestacije Ljeto na Zrinskom, koju organizira Grad Koprivnica te ciklusa koncerata u dvorani Domoljub već niz godina”, dodaje.

Vojko V - Rocklive Festival 2019.

Vojko V – Rocklive Festival 2019./Fotosekcija KSET-a

„Najveća prednost koprivničke glazbene scene jesu ljudi koji je kreiraju i prostori u kojima se koncerti, druženja i probe mogu održavati, a to je prostor FUNK-a. FUNK je danas motor glazbene i nezavisne scene. Uvijek smo imali kreativne ljude, a ponekad imam osjećaj da su u Koprivnici najbrojniji”, otkriva nam Bojan Horvat, danas glazbeni urednik i voditelj Radio Drave, nekada reper u sklopu tada popularnog RHS Coolektiva, čiji je član svojevremeno bio i Fil Tilen.

Samo stotinjak kilometara od Zagreba, Koprivnica je danas važno kulturno središte gdje se većina gostovanja „alternativnih” glazbenika događa u jedinstvenom prostoru saveza udruga FUNK, prostor istoimenog saveza udruga, nalazi se nešto dalje od samog centra, smješten je na koprivničkom kampusu (Sveučilište sjever): „Prostor poput FUNKa je, moglo bi se reći, „stoljetna čežnja“ svih koji su se ikada bavili nezavisnom scenom u Koprivnici. Nije prostora manjkalo, uvijek ih je periodično bilo, ali prostor kojeg vode udruge, koje su u njemu autonomne, što znači da same odlučuju kako će se prostor razvijati, što će se u njemu održavati, nije nikada postojao.

Podrška lokalnih vlasti i Europske unije

Savez udruga FUNK osnovan je 2014. godine i upravo želja za ostvarivanjem prava na prostor bila je ideja koja je sve pokrenula. Skupile su se udruge, podršku su dali tada također brojni bendovi, pojedinci sa scene i priča je lagano krenula.

Nakon što se s Gradom Koprivnicom dogovorio model korištenja prostora, krenuli su povremeni programi. Prekretnica se dogodila 2018. Godine, kada je FUNK ostvario financiranje iz sredstava Europskog socijalnog fonda, kupljena je oprema, ostvarena su sredstva za zapošljavanje i programe.

Time je FUNK djelomično počeo funkcionirati kako je zamišljen, a nakon što smo krajem 2020. ostvarili još jedno financiranje iz istog fonda, situacija se dodatno poboljšala. No, iako se programi u FUNK-u održavaju svaki dan, još uvijek nismo u potpunoj fazi koja je zamišljena, a to je da FUNK radi svakodnevno, ne samo kroz realizaciju programa, već kao mjesto okupljanja i provođenja slobodnog vremena”, kaže Koščak.

Grše u FUNK-u, 2021.

Grše u FUNK-u, 2021./Dino Sef

Podrška grada svakako je jedan od razloga zašto se ovakvi projekti mogu realizirati i opstati niz godina: „Imamo odličnu podršku lokalnih vlasti, bez koje ne bismo mogli napraviti baš ništa. Naravno da ima prostora i za još veću suradnju, pogotovo s turističkim zajednicama”, ističe Helena Hraščanec i dodaje: „Fest jazza financira se iz Natječaja za kulturne manifestacije grada Koprivnice, Ministarstva kulture te ima svesrdnu pomoć mnogih lokalnih poduzetnika, donatora te onih koje ovdje treba najviše spomenuti – volontera.

Za još veći festival, trebalo bi između ostalog i profesionalizirati udrugu, zaposliti ljude. S obzirom na veoma teško pronalaženje izvora za financiranje zapošljavanja profesionalaca u kulturi, mislim da ćemo na takav iskorak morati još pričekati”, zaključuje.

Slično tvrdi i Koščak, no uviđa i određena mjesta za unapređenje odnosa i podrške: „Da, od prvog dana dobivamo podršku Grada, zadnjih nekoliko godina kontinuirano nas podržava Ministarstvo kulture, dok Županija varira i to nikada ne znamo kako će ispasti. Primjerice, zadovoljni smo njihovom podrškom za prošlu godinu, ali što će biti ove, ne znamo. Svakako da su nam sve te podrške potrebne.

Realno, bez toga, festivala u prvim godinama vjerojatno ne bi bilo, zato sve njih nazivamo partnerima u organizaciji jer oni to i jesu. S obzirom na to da je riječ o neprofitnom načinu funkcioniranja, gdje sve ono što ostane od jedne godine prelazi u sredstva za organizaciju druge, podrška lokalne zajednice je i očekivana. Naravno, naš dio je da svake godine osiguramo neki rast, od broja publike do kvalitete izvođača, a drago nam je da u tome i uspijevamo. Smatramo kako se sredstva namijenjena razvoju kulture moraju usmjeravati u ovakve projekte, pogotovo kad oni imaju jasne rezultate i vidljiv doprinos zajednici.”

Fest Jazza

Fest Jazza/Saša Huzjak

Osim podrške grada, za organizacije većih glazbenih manifestacije zasigurno su potrebni i lokalni komercijalni sponzori koji također prepoznaju važnost glazbene zajednice u Koprivnici: „Izazovno je, no imamo privilegiju da u Koprivnici postoje i veće kompanije i firme koje su mogle od početka stati uz nas. Ali generalno, da, neka centralizacija sponzorstava u Hrvatskoj ide u dva smjera: jedan je Zagreb, drugi je sve na moru. Često su nam ovih godina znali reći: ‘Preselite festival na more, dobit ćete više sponzora’ i to tako nekako i ide.

No opet, uvijek ima onih koji prepoznaju kvalitetu programa i tada su spremni surađivati. Najviše to nekako generacijski ide, uvijek kada su na pozicijama odlučivanja osobe koje razumiju to što radimo i možda su nam generacijski bliže, stvari se lakše dogovaraju. Ali, ne žalimo se, imamo nekoliko stabilnih sponzorstava od početka, a za nova smo uvijek spremni i za njima uvijek tragamo”, tvrdi Koščak.

Udruga RockLive je svojevremeno organizirala koncerte i u Zagrebu, no sada su se u potpunosti fokusirali na razvoj kulturne scene u Koprivnici, koju su doveli na zavidnu razinu: „Bendovi imaju prostore za probe u FUNK-u i u zgradi u neposrednoj blizini FUNK-a. Održavaju se radionice na kojima mogu naučiti svirati ili pjevati, postoji Intek studio gdje bendovi mogu snimati i dobiti jako kvalitetan materijal, a na kraju tu je i FUNK koji je tehnički opremljen i adekvatan za održavanje nastupa.

Do svega toga došli smo zajedničkim zalaganjem svih aktera, Grad Koprivnica je partner u tom razvoju, a do prepoznavanja vrijednosti je došlo, sad još treba malo vjetra u leđa cijeloj toj priči. Nezavisna kultura općenito, a posebno njen glazbeni dio iznimno su važna karika društvenog života u Koprivnici, ali ne samo to, ona je prepoznata i šire i vrlo lako može biti brendirana kao takva i stvarati dodatne vrijednosti za grad. Vjerujemo da će i u godinama koje su pred nama za to biti sluha i da ćemo se ovim tempom i dalje razvijati.”

Radojka Šverko Fest Jazza

Radojka Šverko – Fest Jazza/Saša Huzjak

„Bilo je teško na početku, mnogi su mislili kako nećemo uspjeti privući publiku na jazz festival u ovako malom gradu, ali dogodilo se upravo suprotno. Vjerojatno je i koncertna tradicija odradila svoje, pokazalo se da su ljudi stvarno željni takvih događanja. A i pokazalo se točnim da ljudi prihvaćaju ono što im se ponudi, još ako je i vrhunske programske i produkcijske kvalitete, a definitivno se trudimo da tako i bude svake godine”, potvrđuje i Hraščanec, koja je s ostatkom organizacijskog time Jazz Festa ucrtala Koprivnicu na svjetsku kartu jazz glazbe te se prisjetila nekoliko anegdota s festivala:

„Svako izdanje festivala do sada imalo je svoje izazove, bilo je tu razno raznih neočekivanih situacija – pljusak usred nastupa fenomenalnog danskog jazz sastava, čiji je dolazak u Koprivnicu bio prava nemoguća misija, pa finale Svjetskog nogometnog prvenstva koje se gleda na istom trgu gdje je i glavna pozornica festivala, online izdanje 2020. godine, pa sve do treštanja glasne dance glazbe iz obližnjeg kafića, dok na pozornici Simone Zanchini svira najnježniju piano dionicu na bandeon harmonici.

Ali baš ti izazovi nas tjeraju dalje, vjerojatno će doći dan kada će i dotični vlasnik kafića shvatiti koliko je važno poštivati kulturu, glazbenike, proširiti svoje obzore, prihvatiti drugačije. Jer ako nema novog, nema ni promjena. Samo treba biti uporan i vjerovati u ono što radiš.”

Pozitivnih anegdota prisjetio se i Koščak koji je također u Koprivnicu (ali i u Zagreb) doveo važne inozemne aktere: „Ovdje je lista poprilično dugačka pa ću izdvojiti samo nekoliko njih. Posebno mjesto na njemu svakako ima nastup grupe Belphegor još 2010. godine na prvom Winter Metal Festivalu. Bend takvog kalibra i scenskog izričaja za tadašnju koprivničku publiku bio je apsolutni šok. Sjećam se da smo prvih deset dana nakon objave morali objašnjavati da se ne šalimo i da stvarno dolaze.

Pa onda Let 3 koji je na jednom izdanju festivala umjesto dogovorenih sat i 30 minuta svirao skoro tri sata. Već smo se pored pozornice šalili da ćemo iskopčati struju, bilo je fenomenalno. Pa Kiril Džajkovski, koji je nastupao na prvom izdanju RockLive festivala, a uz kojeg je kao MC nastupio Ghetto Priest iz Asian Dub Foundation. Bili su tu i koncerti The Black Dahlia Murder i DUB Inc koje smo radili u zagrebačkoj Močvari ili Rosetta u Attacku, koje smo prvi doveli u Hrvatsku. Sretni smo da smo surađivali s jako velikim brojem različitih izvođača pa je tu i puno raznih posebnih trenutaka bilo.”

Rocklive Festival 2021.

Let 3 – Rocklive Festival 2021./Fotosekcija KSET-a

Koprivnica je tako postala primjer kulturnog djelovanja kod kojeg nikako ne stoji teza “prije je bilo bolje”, što nam je potvrdio i Ivan Grobenski, poznati glazbenik i radijski urednik radija Glas Podravine: „Netko će uvijek reći da je prije bilo bolje, ali nisam baš siguran, no u svakom je slučaju bolje od vremena u kojima je Koprivnica bila izgubila sve koncertne i alternativne prostore do pojave KKC Pixela, koji je danas već nešto drugo od onoga što je bio i značio po svom osnutku prije sad već skoro deset godina.

Danas imamo prostor poput FUNK-a, koji nismo imali još otkako je Kuglana zaista postala samo kuglana, a razlika je i u tome što FUNK danas podupire i Europska unija koja je omogućila i adaptaciju prostora, ali i njegovo opremanje, od razglasa do backlinea, što u nekim prošlim vremenima i prostorima, bila to Kuglana, podrum DMKC-a, Green Mile ili nešto treće, jednostavno na taj način nije bilo moguće.

Mislim da smo danas dosegli vrhunac pomirbene all-inclusive kulturne politike pa imamo, kako se to popularno kaže, ma koliko iritantno i zapravo štetno bilo, ‘za svakoga ponešto’, pa se tako događaji koje Grad organizira za neke obljetnice ili preko ljeta mahom vrte oko nekih neutralnih izvođača, koji će se donekle svidjeti i donekle urbanom, ali i ruralnom satelitskom stanovništvu poput Vatre, Detoura ili, nategnutije, Crvene Jabuka i sličnih; KKC Pixel se okrenuo edukativnim predavanjima, tribinama, pub kvizovima i sličnim sadržajima, džezeri imaju Fest Jazza jednom godišnje i svako toliko poneku jazz večer u nekoj birtiji.

FUNK pokušava imati sve, od alternativnih koncerata, edukativnih radionica, ekologije pa do trash i trap partija. Trule je svoj omniprezentni Dalibor Trojak Show proširio i na Dalibor Trojak Show Metal Fest, koji bi se trebao održati u lipnju pa da i metalci, ako ih uopće još ima kao uostalom i drugih tzv. supkultura, dođu na svoje… Uglavnom, ponudom smo pokriveni politikom ‘za svakoga ponešto’, a aktivnih glazbenika ima vjerojatno koliko ih je uvijek i bilo ili nešto više”, kaže Grobenski i spontano nam otkriva još jedan zanimljiv glazbeni festival koji je u pripremi.

„Centralizacija nam ne može ništa”

„Zasigurno ne pripadam nostalgičnoj kategoriji ljudi koji žale za prošlim vremenima, u glazbenom smislu govorim. Svako vrijeme nosi svoje pa tako i današnje sa sobom nosi sjajne bendove. Koprivnička scena je oduvijek bila bogata bendovima i pjevačima, a tako je i danas jer tome svjedoče brojni pojedinci i sastavi poput Ivana Grobenskog, Šize, Ogenja, Gentlemana ili pak Erica. Danas je jednako dobro kao i nekad prije, a ja glazbu danas volim više od glazbe nekad. Smatram da sve, pa i glazbu, moramo promatrati u kontekstu vremena”, poručuje Bojan Horvat.

Rezultati projekta Jer svirati se mora 2 dali su naslutiti da bi se glazbena ponuda u Koprivnici itekako mogla obogatiti ove godine, a prije nekoliko dana stigla je najava gostovanja Josipe Lisac i grupe Pips Chips & Videoclips u Koprivnici, u organizaciji Los Angeles Agencyja: „Svakako će 2022. biti jedna od boljih godina, što se koncertnih događanja tiče. Naravno, sve to ovisi o epidemiološkoj situaciji, ali vjerujemo da ćemo uspjeti održati većinu planiranog. RockLive Festival također uskoro izlazi s prvim informacijama, pripremamo bogat glazbeni program, tako da će i ljeto biti iznimno aktivno”, kaže Koščak za čiji je RockLive već objavljena prva imena, a to su Grše, z++, Repetitor i She Loves Pablo.

„Centralizacija nam ne može ništa”, tvrdi Ivan Grobenski te dodaje: „Moram se složiti da je Hrvatska glazbeno centralizirana u Zagrebu, kao uostalom i sve ostalo. Ipak, Koprivnica je u svemu tome u dobroj poziciji jer je blizu Zagrebu, ima prostore, ima ljude koji kvalitetno rade glazbu i za glazbu, ima neku svoju prepoznatljivu priču u domaćim, ali i širim okvirima, postoji međusobna podrška i uvažavanje te najvažnije – ima publike. Ako sve to uzmemo u obzir, uz sve veću vidljivost Koprivnice i koprivničke scene kao vrha domaće glazbene produkcije, centralizacija nam ne može ništa.”

Lokalni glazbenici u eteru lokalnih radio postaja

Ono što je iznimno važno jest i podrška lokalnih radio postaja i prilika koju daju perspektivnim glazbenicima uvrštavajući njihova djela u eter: „Gentleman me posljednjim singlom ‘Body or Soul’ oduševio i to je svakako pronašlo svoje mjesto na radiju. Osim što vrtimo pjesme naših Koprivničanaca, dajemo im i drugačije oblike podrške putem etera ili društvenih mreža. Naravno, ukoliko odgovaraju našoj glazbenoj politici”, kaže Horvat, glazbeni urednik Radio Drave, koji se također osvrnuo na problematiku formatiranosti radijskih postaja u Hrvatskoj:

„Svaki medij mora imati svoj format, tako i radio. Mrzim žalopojke i cviljenja kako je radio nekad imao dušu, a današnji radio je plastičan. Već sam spomenuo da stvari treba promatrati u kontekstu vremena pa tako i radio. Apetiti slušatelja su se bitno promijenili posljednjih 20 godina, a tko se tome nije prilagodio, vrlo vjerojatno je danas u problemu. Uzeti format radija ne znači ubiti dušu radija, već pronaći poslovni model kojim će tvoj radio funkcionirati u ovo moderno i brzo doba u kojem svi traže prvenstveno zabavu. Mi smo također preuzeli jedan format te dodali svoje sitnice i dušu u njega, a na kraju krajeva, to je donijelo rezultat koji imamo danas i koji nas jako veseli.”

Grobenski pak otkriva nešto drugačiju filozofiju Radija Glas Podravine: „Naša je politika vrlo jednostavna, a to je da u moru formatiranih radija koji su na nacionalnoj razini mahom identični, a na lokalnoj se trude biti poput ovih na nacionalnoj, mi to ni ne pokušavamo jer u tome ne vidim smisao. Nastojimo se pomiriti s imperativom formatiranosti, ali opet i izaći iz okvira onoga za što se misli da ljudi žele čuti i uz poštivanje i onoga što ljudi žele čuti. To se može i nije teško. Evo, recimo, u vrijeme adventa ne puštamo božićne pjesme jer tko to zaista više želi čuti?”

Budući da je sam glazbenik, svjestan je važnosti prisutnosti glazbenika na radijskim postajama te je maksimalno otvoren prema lokalnim kolegama, čija djela redovito uvrsti u eter: „Maksimalno. Mislim da svi koprivnički izvođači to znaju, ugostili smo ih sve, redovno ih vrtimo u programu, novi singlovi koprivničkih izvođača u dnevnom RGP Playu (nešto kao singl dana) uvijek imaju prednost ispred svih drugih singlova koji svakodnevno stižu itd. Mislim da bi bilo glupo da je drugačije i da je to, uostalom, i jedna od zadaća lokalnog radija. Tko će ih podržati, ako ih prvo mi ne podržimo?”

Digitalna publika diljem Hrvatske, ali i ostatka regije, uživa u zanimljivom i uspješnom projektu Moonlight Sessions, koji želi publici pružiti kompletan doživljaj izvedbe uživo te promovirati glazbeno autorsko stvaralaštvo. Ujedno povećava ponudu online koncerata, a publici nudi vrhunski audio i video doživljaj te upoznavanje novih glazbenika i izvođača. „Intek Music & Beyond Pines Films kao koproducenti navedenog projekta zalažu se za promoviranje kvalitetnih glazbenika koji se ne pojavljuju često u medijima te je publika nepravedno zakinuta za njihove vrhunske izvedbe”, ističe Helena Hraščanec, koja je također dio i ovog projekta u sklopu kojeg je, između ostalog, po prvi puta s bendom nastupio Fran Vasilić, na društvenim mrežama planetarno popularni glazbenik.

Helena je i dio tima koprivničkog Intek studija, gdje su snimljene visokokvalitetne uspješnice Gentlemana, Ivana Grobenskom, Miroslava Evačića i mnogih drugih glazbenika koji ne dolaze samo s lokalnog područja: „Intek Music surađuje s mnogim glazbenicima koji nisu iz Koprivnice. Kao na primjer, grupa Medij iz Splita, Valerija Nikolovska i Viktor Lipić, Vedran Zec iz Osijeka, The Bodhisattwa Trio iz Kalkute u Indiji… Za sad, a imamo još mnogo planova”, oduševljeno ističe Helena.

Desetak albuma i oko tridesetak singlova nastalo je u proteklih pet godina na ovom mjestu, a sve je krenulo s projektom Praline & Fast Food: „Intek studio nastao je prilikom snimanja dva albuma za naš sastav Praline & Fast Food. Kasnije se razvijao i usavršavala se tehnika snimanja i uređaji, oprema. Izdavačku djelatnost pokrenuli smo s pjesmom Anne Moor ‘Lutak’, koju smo napisali Marin (op. a. Hraščanec, producent u Intek studiju) i ja za Romanu (op.a. Pavliša, umjetničkog imena Anna Moor) i odlučili je objaviti krajem 2017. godine.

Kasnije su došli i Rens Argoa, The Gentleman, Ivan Grobenski, Miroslav i Gordana Evačić, Medium Soft Cat… Sve su to koprivnički sastavi koji su trebali podršku u izdavačkom smislu i u smislu promocije, distribucije izdanja, komunikacije s medijima, izrade grafičkih riješenja, videospotova. Mi smo tu za njih u svemu tome. Dajemo im punu podršku.”

Svijetla glazbena budućnost

Zbog iste je ekipe, točnije Dinka Šimca i njegovog Beyond Pines Filmsa, Koprivnica postala mjesto snimanja i glazbenih spotova ne samo lokalnih glazbenika, stoga osim samo glazbenog, u Hrvatsku šalje kvalitetan video materijal koji ga prati te je tako postala gotovo neizbježno mjesto domaće glazbene kulture, ali i industrije.

Iz svega navedenoga i itekako pozitivnih primjera glazbene prakse, svakako se može zaključiti da pojam centralizacija za slučaj Koprivnice ne vrijedi: „Nekada smo osjećali puno više nego danas. Bilo je trenutaka kada je dio publike iz nekog razloga radije otišao na koncert izvođača koji je možda samo dan nakon toga u Koprivnici. Nije nam to nikada bilo jasno, ali tako je bilo. No, kako sada svake godine dovodimo ponajbolje domaće i regionalne izvođače, publika kao da se naučila da ne mora odlaziti u primjerice Zagreb, jer znaju da će band vjerojatno doći i u Koprivnicu. Na tome se dugo radi i trebalo je proći vrijeme da izgradimo to neko povjerenje između nas i publike.

S druge strane, postojali su periodi kada tehnički neke koncerte nismo mogli održati toliko dobro kao primjerice neki klubovi u Zagrebu. Danas to više nije tako, dapače, jako smo dobro opremljeni, pa ne čudi da sada često drugi na događanja dolaze u Koprivnicu”, kaže Koščak te optimistično zaključuje: „Mogu reći da je scena ponovno dobra. Imali smo jedan period kad bi u potrazi za lokalnim izvođačem koji bi bio podrška na nekom koncertu imali velikih problema, jer nije ih bilo.

Danas u svim žanrovima imamo bend ili više njih, a kako svake godine radimo jedno koncertno okupljanje svih bendova, u zadnje dvije-tri godine ima ih preko 20. O favoritima je teško, sve su to ljudi koje ili poznajem ili pratim njihov rad i želim da ostvare najbolje od glazbe, ali evo, ovako iz glave: The Gentleman kojeg volim zvati „koprivnički Cohen“ je čudo, tu su još Šiza, LoM, Rodeo, pa nešto mlađi Grunter, The Haze, Amfie. Ima stvarno odličnih izvođača.”

Ako do sada niste, svakako obratite pažnju na navedene glazbenike i posjetite neki od zanimljivih glazbenih događaja koji se ove godine pripremaju u Koprivnici, od kojih je zasigurno najznačajniji spomenuti RockLive festival koji će se održati od 28. do 30. srpnja, kao i Fest Jazza koji će se, ekskluzivno doznajemo, održati od 7. do 9. srpnja.

I, ako ste mislili da riječ “Fest” u Koprivnici znači festival, varate se. “Fest” u kajkavskom dijalektu znači “puno”, stoga, dođite u Koprivnicu gdje vas čeka puno dobre glazbe.

Moglo bi Vas zanimati