Groovetastic - Disco uzvraća udarac

Groovetastic

Naslov albuma otklanja sve sumnje u sadržaj

Groovetastic su de facto napravili prvi pravi disco album objavljen u Hrvatskoj pokazujući kako vlastite ideje mogu vješto prošiti kroz standarde i metode dobro poznatoga plesnog žanra

Groovetastic

Plesni trojac na sceni koji se ne drži europopa / Foto: promo/Igor CC Kelčec

U mnoštvu novih izvođača koji stasavaju u svojim sobama na računalima po DIY načelu (Baby Lasagna najbolji je primjer) ili pod producentskom paskom, ambiciozni old school dance projekt Groovetastic doima se kao osvježenje. Davor Daga Devčić, član nekoć popularne zagrebačke plesne atrakcije ograničenog dometa Tango – no mnogo poznatiji kao producent i remikser – udružio je snage s Anđelkom Preradovićem, znanim DJ-em (DJ Xxxtended) i propulzivnim R&D i marketinškim menadžerom nekoliko diskografskih kuća. Napravili su audiciju i odabrali pjevačicu Sabinu Špoljar, glasovne mogućnosti koje odgovaraju viziji njihove glazbe.

A njihova vizija je – disco, žanr koji se sporadično pojavljivao na ovdašnjim prostorima, od povremenih zahvata u sedamdesetima i osamdesetima, dobrim dijelom skupljenih na izvrsnoj kompilaciji Socijalistički disco (s raznovrsnom paletom izvođača, od Ljupke Dimitrovske do Dubravke Jusić) do uspješnih disco pokušaja izvođačâ u devedesetima i kasnije te sporadičnih hitova koje su zabilježili The Bastardz i ENI.

Groovetastic nisu posegnuli za prašnjavim žanrom koji će reflektirati radost formativnih godina članova utemeljitelja, nego vrlo propulzivnom plesnom odrednicom, koji će neki definirati kao nu disco, a koje originalnim uradcima i remiksima populariziraju izvođači kao što su Purple Disco Maschine, Freemasons, Shapeshifters, pa i revitalizirana Kylie Minogue. Disco danas jest nišni žanr, ali ponajviše zahvaljujući remiksevima sveprisutan je kod široke palete izvođača. Mnoge plejliste s primijenjenom funkcijom u barovima i klubovima svakako uključuju neki od disco remiksa.

Groovetastic

Groovetastic je odlučio zakoračiti upravo tom stazom, odmah u nazivu albuma – Disco uzvraća udarac. Ono što im je bio izazov – kako hrvatski jezik ukalupiti u izričaj koji po defaultu koristi engleski – uspješno je svladano. Pjesme Groovetastica su prijemčive, refreni odmah ulaze u uho, tekstovi nadilaze standardnu ljubavnu terminologiju, a glazba je napravljena i izvedena po svim pravilima službe.

Vokal Sabine Špoljar vrlo je funkcionalan, no kako produkcija nije previše proširena, svakako bi u izričaju jako pomogla uporaba pratećih vokala. Srećom, mnoštvo remikseva koji nadograđuju album u svakom od formata pokazuju kako to može i drukčije zvučati. Pjesme s najviše BPM nekako i najviše korespondiraju s glazbom s aktualnih top ljestvica – “Ostani samo ti” i “Nastala je situacija”, no i sve ostale imaju aromu hita. Uistinu, Groovetastic je realizirao klasični hit album, no – kako se čini – tekstovi Anđelka Preradovića zahtijevaju malo veću pozornost od one koju mogu pružiti ustaljeni konzumenti hitova, pa bend još nema popularnost kao vedete trapa.

Niša u koju je Groovetastic zagazio vrlo je široka i sigurno je kako bend u formatu koga znamo s inozemne (Army of Lovers, Alcazar…) ili domaće scene (ET, Colonia, Karma…) može raznorodnim pristupom vješto promicati svoj rad. Tako se kao CD bonusi pojavljuju remiksevi za Matiju Cveka & The Funkensteins, D’Knocka & Jay te Vannu, uz dodatak prepjeva njihove pjesme “Ja sam posljednja” na engleski jezik – “The One”. Groovetastic ne miruje i sigurno je da može postaviti nove standarde u recentnoj klupskoj kulturi. Albumom Disco uzvraća udarac taj je proces već započeo.

Singlovi: ”Nastala je situacija”, ”Ista je noć”, ”Moje stanje ljubav je”, ”Samo da ti čujem smijeh”, ”Ostani samo ti”, ”Ja sam posljednja”

Format: vinil, CD, streaming

Izdavač: Aquarius Records/Shumica