U Močvari
Trophy Jump i Tidal Pull: Zabava na pomolu nove indie emo scene u Zagrebu
Sve popularniji Antun IDEM počeo je gust koncertni vikend s Trophy Jumpom
U četvrtak su u zagrebačkoj Močvari, u sklopu programa Indie emo naočale, nastupila dva benda koje bez sumnje možemo smatrati predvodnicima novog emo vala na domaćoj sceni. Trophy Jump i Tidal Pull udružili su snage i u klub unijeli atmosferu tužnih i sretnih emocija, glazbene strasti i dosta dobre zabave. Čuli smo većinu starih, ali i neke nove stvari.
Mladi bendovi glavna su pokretačka snaga inovacije na sceni, a močvarno tlo savskog nasipa zadnjih je dvadesetak godina najplodnije upravo za predstavljanje takvih. Ovdje su se eksperimenti naših demo bendova rađali i umirali te svoju inspiraciju upijali od mnogih inozemnih gostiju koji su nas posjećivali iz svojih dalekih „močvara“. Svakom gradu takvo je mjesto potrebno i krucijalno za stvaranje kulturnog identiteta.
Indie emo naočale jedan je od mnogih klupskih projekata koji se trudi dovesti strane, ali i predstaviti domaće grupe. U posljednjem od bezbroj uspješnih izdanja, slušali smo omiljene bendove novog indie/emo vala koji ulazi na sve veća vrata u našu prijestolnicu.
Trophy Jump, predvođen sve popularnijim Antunom Aleksom (IDEM, Porto Morto, JeboTon), strogo se držao satnice i krenuo sa svirkom pred polupraznim florom u 21 i 15, ni minut manje ili više. Svi su još pušili na terasi, laktarili se nad šankom ili gnjavili Stefana iz Tidal Pulla na merch štandu. Čim se prostorija ispunila, ugrijao se i prohladan zrak, jakne su popadale i glave se razmahale. Pozivom u prvi red pred pozornicu, Antun je bezuspješno pokušavao pokrpati onu neizbježnu polukružnu rupu od metar i pol u kojoj se nitko, osim fotografa, ne usudi gužvati.
Utjeha u porocima
Bez obzira na to, energija je prštala s bine. Trophy Jump nešto je brži i žešći bend od Tidal Pulla koji svoje pjesme izvode na materinjem jeziku. Svaka pjesma je poskočica u hardcore punk maniri, ali omekšavaju ih melodični gitarski rifovi i Antunov vokal. On zvuči kao dijete emocionalnih legendi 90-ih, Jawbreakera, i svačijih pop punk miljenika, Blink 182. Sudeći po melankoličnim tekstovima, to dijete zapelo je u tijelu tridesetogodišnjaka koji se ne može pomiriti s prolaznošću vremena pa utjehu traži u svim porocima koje zagrebački noćni život nudi. Slično kao i u drugom projektu, IDEM, ali na engleskom i dosta žešće.
Prigovora nemam. Od početka do kraja, svaka je stvar bila neodoljiv podsjetnik na emo i post hardcore bendove prošlog stoljeća, ali s twistom skejtera iz parka na Jarunu. Kao miljenice svima u publici, vrijedi izdvojiti romantičarske singlove „Leather Couch“ i „Hugs On Drugs“ te nešto stariju predstavnicu benda „Trophy Jump“ koja je zatvorila njihov set. Svatko od četvorke pokazatelj je kvalitete i potencijala za velik uspjeh u žanru izvan naših granica.
View this post on Instagram
Tidal Pull krenuo je nakon štimanja s dvama novim singlovima koje su predstavili ove jeseni, „Glas 42“ i „Uvijek dvanaest“. Prva stvar istaknula se instrumentalnom progresijom, zahtjevnim vokalnim dionicama i grmljavinom duple pedale kakvu kod ovih momaka još nismo čuli. Kad smo već kod bubnjeva, ovo je bio posljednji nastup njihovog bubnjara Borne Šućurovića koji, nažalost, ali, vjerujem i njegovu sreću, odlazi putem mnogih mladih koji su se zaželjeli standarda života koji zaslužuju. U Irsku.
Skoro pa suza
Imajući to u vidu, znao sam da će ovaj nastup biti preplavljen emocijama, kako mu i priliči kad Vilim Hrastek propjeva o nesigurnostima, a Blažinović, Španiček i Žgrablić poprate to mješavinom nježnijih i žešćih tonova i melodija pažljivo skladanih da izazovu ono najintimnije u nama. Dečki su ponovno uspjeli, unatoč mjestimičnom falšu. Takve stvari su na ovakvim izvedbama potpuno zanemarive.
Osim navedenih singlova, čuli smo još nekoliko novih stvari. Neke su ostavile više dojma od ostalih, ali u svakom slučaju miriše na još jedno inovativno izdanje. Koncert je zatvoren pjesmom koja im je donijela najviše uspjeha, uključujući titulu „Praske godine“ na prošloj Rock&Off nezavisnoj dodjeli nagrada. Iako im zamjeram što nisu odsvirali „Besmrtnu“ koja uvijek podsjeća na blagdansko razdoblje koje se bliži, Borna se od publike i benda oprostio kratkim, ali emotivnim govorom i tako nadoknadio nedostajali naboj osjećaja. Kao i njemu, svima nam je skoro kliznula suza niz crven obraz. Sretno u bijelom svijetu, Borna, netko će teško popuniti tvoje cipele. Ostatku benda želimo uspješan nastavak rada na novom albumu i da se dobro odmore od koncertne sezone. Živjeli!