19
lip
2023
Vijesti plus

Pregled najzanimljivijih inozemnih gostovanja u lipnju i sprnju

Užareno glazbeno ljeto - svjetske zvijezde stižu na domaće pozornice

Inozemna gostovanja 2023.

share

Od zagrebačke Šalate, opatijske Ljetne pozornice, pulske Arene, šibenske Tvrđave sv. Mihovila pa sve do Tvornice kulture i Arene u Zagrebu.

Ovoga ljeta u lipnju i srpnju nudi se poprilična količina i kakvoća glazbenih užitaka i zabave koju donose velika inozemna glazbena imena.

Ljetnu koncertnu sezonu gostovanja otvorili su Incubus, Sum 41 i Florence + The Machine, a pred nama su nastupi velikana kao što su Robbie Williams, Norah Jones, The Cult ili Depeche Mode.

Ante Batinović često se tijekom godina družio s nekima od njih, i to na relacijama od Berlina, Venecije, Bruxellesa, Milana, Londona do Lisabona. Za čitatelje portala Glazba.hr izdvojio je kao preporuku najzanimljivije nadolazeće koncerte svjetskih zvijezda te se prisjetio svojih susreta s nekima od njih. Njegove priče otkrivaju nam neke nepoznate ili manje poznate detalje o velikanima.

 

Simply Red (Pula, Arena, 21.6.2023.)

Nakon godine u kojoj su održali 73 nastupa pred više od 600 000 ljudi diljem Europe, grupa Simply Red ovdje ne namjerava stati. Naime, objavljen je popis novih europskih nastupa planiranih za ljeto 2023., a između 29 zakazanih koncerata, koji će se održati od lipnja do kolovoza na ljetnim pozornicama u čak 11 europskih zemalja, našla se i Hrvatska.

Svoje će najveće hitove izvesti u jednoj od najljepših koncertnih arena u svijetu, pulskom Amfiteatru, 21. lipnja 2023. godine.

Mick Hucknall je tekstopisac i predvodnik grupe Simply Red od samog početka 1985., uz neizostavnog dugogodišnjeg saksofonista Iana Kirkhama, koji je dio grupe još od 1986. Trenutačna postava nije se promijenila zadnjih dvadeset godina, a nova će turneja pokazati svu njihovu snagu i ono po čemu su prepoznatljivi na svjetskog glazbenoj sceni gotovo četiri desetljeća.

Dio njihovog nevjerojatnog niza koncerata protekle godine uključivao je i Veliku Britaniju te Irsku, među kojima su i dva nezaboravna nastupa u londonskoj O2 Areni. U sklopu ljetnog dijela turneje, za svoje će najvjernije fanove pripremili neke od svojih najvećih hitova poput “Stars”, “Holding Back The Years”, “Fairground”, “Money’s Too Tight To Mention” i brojne druge.

 

The Foals (Zagreb, Tvornica kulture, 23. lipnja 2023.)

Ovo je već vrhunska glazbena zabava za ljubitelje rocka, ali i elektroničke glazbe. The Foals ne nastupaju samo u tipičnim rock interijerima ili eksterijerima, nego i na elektroničkim zabavama poput Snowbombinga u austrijskom Mayrhofenu, visoko u Alpama na Šumskoj pozornici. U začudnoj kombinaciji skijanja, snowboardinga i elektroničke glazbe, spretno su se našli The Foals. Baš kao što odrađuju nastupe na masovnim veselicama od Glastonburyja do Rock Am Ringa.

Posljednji album po kojem se zove i aktualna koncertna turneja Life Is Yours pripreman je 2020. godine tijekom lockdowna, ali usprkos tome zrači ljetnim žarom, optimizmom i novootkrivenom žudnjom za životom. Treba li podcrtati da se onda od The Foals u Tvornici kulture očekuje samo ludi provod?

 

Robbie Williams i Ante Batinović

Robbie Williams i Ante Batinović (Chelsea, London)/privatna arhiva

Robbie Williams (Pula, Arena, 27. i 28. lipnja 2023.)

Nažalost, ako nemate ulaznicu i za ove koncerte moći će te ih, kao i u slučaju Florence, slušati samo izvan zidina Arene. Oba koncerta odavno su rasprodana. I opet ništa čudno. Pa to je Robbie Williams! I nakon svih ovih godina i dalje najveći zabavljač na svijetu.

O tome i još mnogo čemu imao sam prilike razgovarati u ekskluzivnom intervjuu koji mi je dao u Londonu u hotelu Conrad u Chelsea Harbouru u Chelseaju: „Naravno da na ovome svijetu postoji mnogo zabavljača. To su Bono, Madonna ili Prince, na primjer. Ali, možda griješim, kada govorimo o onome klasičnom tipu zabavljača, glazbenom tipu zabavljača, mislim da sada postojim samo ja. Možda preuveličavam, ali ne znam ni za koga drugoga tko radi ono što ja radim!“

Nije mi bilo teško složiti se s njim. Kao i kad sam ga podsjetio da je izjavio jednom prilikom, upitan u čemu je tajna njegova seksi izgleda, odgovorio da slava i bogatstvo čine čovjeka odmah zgodnijim i seksi: „Ja sam ustvari sasvim prosječan tip. Glazba potiče ljude na seks od samoga početka. Pogledajte Henrika VIII. Imao je pet žena. Ja stvarno izgledam prosječno. Mislim da pedeset posto otpada na ono što imaš, a pedeset posto na ono što ljudi misle da imaš. To je moje mišljenje“, rekao je.

Velika, bolna rana Williamsu jest činjenica da je uspio u cijelom svijetu, ali u SAD-u – nije. No to ima i jednu dobru stranu zbog koje je dugo živio u SAD-u: „Ja u svom poslu mogu uživati samo ako imam negdje sakriti  se od njega. Tamo gdje me ljudi ne znaju kao zvijezdu. A to je Amerika. S mojim poslom dolaze i vrlo neugodne stvari. Ovdje u Engleskoj slava je poput bolesti. Čim ljudi vide slavnu osobu nazovu novine koje vam onda čine stvari koje su pogrešne u moralnom smislu – ja ih mrzim. Zato mi je lijepo u Americi gdje me tabloidi uopće ne diraju i ne kopaju po privatnom životu.“

Robbie Williams velika je zvijezda, no što je najvažnije, i dalje pokazuje veliku ljudskost u okrutnom poslu kojim se bavi: „Mislim da svojim pjesmama pokazujem koliko sam ranjiv. Ranjivost je odlika svakog ljudskog bića. Muškarci se osobito boje pokazati da su ranjivi, no ja se ne bojim. Zato se ljudi mogu identificirati s time u mojim pjesmama. Ustvari, mislim da izgledam kao dečko iz susjedstva i  ostavljam dojam da činim nešto što može i svatko drugi. Možda i jesam dečko iz susjedstva, ali sada sam dečko iz kraljičina susjedstva! Preselio sam se“, kazao je onomad Robbie. Na intervju je Williams došao u službenoj jakni engleske nogometne reprezentacije. Nogomet jednostavno obožava:

„Meni je nogomet način meditacije za običnog čovjeka, temelji se na osjećaju pripadnosti i zajedništva. Upalim televizor, počne nogometna utakmica i zaboravim o čemu sam razmišljao. Gledam kako nabijaju loptu na terenu i zaboravim na sve tijekom tih devedeset minuta. Nogomet je trenutno moj ljubavnik!“ nasmijao se Robbie.

 

Zucchero (Rovinj, Tvornica duhana Rovinj, 30. lipnja 2023.)

Talijanski kantautor – u kojem je utjelovljena talijanska tradicijska glazba, talijanska kantautorska pjesma, iskustvo s Festivala talijanske kancone u Sanremu, kubanska glazba, ali jednako tako i američki soul, rhythm and blues – već je desetljećima miljenik publike diljem svijeta, ali i najvećih glazbenika poput Erica Claptona, Luciana Pavarottija, Johna Leeja Hookera do velikana jazza Milesa Davisa.

Ovaj posljednji čak je sâm tražio da svira u jednoj Zuccherovoj pjesmi. Imao je Zucchero i duet s velikanom bluesa Johnom Leejem Hookerom. Hrvatska je posebno draga Zuccheru, i već godinama nastupa u Istri i na Kvarneru, a prošle godine ostvario mu se i dugogodišnji san – nastup u zagrebačkoj Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski.

Obožava i 2CELLOS, kojima je bio gost na velikom koncertu na Tomislavcu 2015. godine. Ovoga ljeta Zucchero nastupa u Rovinju u sklopu velike svjetske koncertne turneje, s kojom inače postiže iznimne uspjehe. Naročito u rodnoj mu Italiji – u Veroni je imao deset uzastopnih rasprodanih Arena! Tijekom desetljeća Zucchero je živio u velikim talijanskim gradovima, ali i u Los Angelesu, no odlučio se vratiti korijenima – seoskom načinu života u Toskani.

Otišao je u jedno selo koje ga je podsjećalo na njegovo rodno u talijanskoj regiji Emilia-Romagna. Počeo je živjeti onako kako su ljudi tamo živjeli od davnina. Uzgajali perad, sadili svoje povrće, pravili domaću tjesteninu, vino, ulje… Zucchero je tamo izgradio mali studio u kojem je snimao vokale i dio instrumentalnih jedinica, zajedno s uglednim producentom Donom Wasom, poznatog po radu s The Rolling Stones ili Bobom Dylanom.

Tako su njegove ljubavne i ostale pjesme prepune sarkazma dobile ljepšu, bogatiju atmosferu i značaj. Tako danas živi i radi Zucchero, kojeg su nakon nastupa s Ericom  Claptonom u Royal Albert Hallu nazvali „Ludim Talijanom sa šeširom“.

 

Ian Astbury i Ante Batinović vježbaju boks u Lisabonu (privatni arhiv)

Ian Astbury i Ante Batinović vježbaju boks u Lisabonu (privatni arhiv)

The Cult (Zagreb, Šalata, 30. lipnja 2023.)

Možda jesam pravi obožavatelj The Culta, ali nikada ne zaboravim biti i novinar, što je u ovom slučaju bilo doista teško. Gledao sam The Cult još 1987. na Hammersmith Odeonu u Londonu, pa u Beču, Milanu, Münchenu, Zagrebu, a veliki sam intervju s Ianom Astburyjem radio u Lisabonu, u njegovoj velikoj raskošnoj garderobi u teatru Coliseu dos Recreios:

„Djetinjstvo i tinejdžerske godine bile su za mene jako teške. Majka mi je rano umrla, otac pokušao samoubojstvo, a i društvena situacija bila je tada grozna u Velikoj Britaniji. Glazba mi je bila jako, jako važna, naročito kad sam s obitelji iz Engleske morao u Kanadu. Inače sam bio nomad, stalno sam se selio.

U Kanadi sam dobro shvatio težak položaj Indijanaca. U školi sam imao predmet o povijesti kanadskih Indijanaca, družio sam se s njima i useljenicima iz svih krajeva svijeta. Posjećivali smo indijanske rezervate i sve je to skupa, naravno, ostavilo pečat na The Cult i ono što smo u grupi stvarali.

Do tada sam znao samo za kauboje i Indijance, a sada sam u stvarnome životu vidio koliko su to dobri i topli ljudi. Velike su im nepravde učinjene. Nisam doživio Morrisonov mit o Indijancu koji mi ponire u dušu, ali pravi Indijanac komunicirao je sa mnom i prihvatio moju prisutnost, što jer za mene bilo duboko iskustvo. Tako sam se stvarno zainteresirao za njihovu kulturu“, otkrio je.

Astbury mi je dosta kritički govorio i o Live Aidu, rock zvijezdama, ali i političarima koji se u te dobrotvorne akcije uključuju radi samopromocije, a ne stvarne pomoći onima koji je trebaju. Osuđuje još uvijek patrijarhalno društvo. To vrijedi i za dio rock and rolla: „Mislim da postoje dvije škole rock and rolla. Jedna škola promatra ženu kao seksualni objekt, a druga škola rock and rolla ženi se divi kao muzi. Moj se rad temelji na viđenju žene kao muze. Mi smo muškarci inferiorni spram žena“, tako mi je zborio Ian Astbury, najneobičnija rock zvijezda koja prezire crveni tepih i sve što ide uz to.

 

Norah Jones (Opatija, Ljetna pozornica, 15. srpnja 2023.)

Norah Jones je poseban cvijet u glazbi ovoga milenija. Jednostavno ne voli davati intervjue, ali zato potiče druženja, naročito nakon koncerta u Veneciji 2002. godine ili Bruxellesa 2004. Ovog ljeta dolazi u Hrvatsku po drugi put, u sklopu najnovije europske turneje. Nema puno nastupâ pa možemo biti i počašćeni ovom prilikom. Nastupa uglavnom na jazz festivalima, među ostalim i na onom za mnoge najvećem i najvažnijem glazbenom događaju – Montreux Jazz Festivalu.

 

Morcheeba (Malo rimsko kazalište, Pula, 2. srpnja 2023.)

Morcheeba, kao i Zucchero, voli svu svoju publiku diljem svijeta, ali nekako drugačije voli hrvatsku publiku. Često nastupaju ovdje, zbog čega su se itekako udomaćili, a i prepjevali pjesmu domaće autorice Irene Žilić, koju su pozvali na europsku turneju. Ovaj put dolaze u antički spomenik, amfiteatar koji je služio kao kazalište.

Zub vremena dobrano ga je nagrizao, ali su ga agilni i kreativni stručnjaci restaurirali te će od ovoga ljeta Malo rimsko kazalište – s kapacitetom od 1250 posjetitelja – biti pravi novi kulturni biser, naročito za predstavljanje ovako posebnog benda kao što je Morcheeba. Sneni lebdeći pop idealan je za predivnu ljetnu noć.

Netko je, po meni sasvim adekvatno, opisao glazbu Morcheebe kao „pjenušavi pop“. Neodoljivo maštoviti i magnetski privlačni – savršeni pjenušac, da ne kažem šampanjac! Možemo očekivati pravi „san ljetne noći“. I prije restauracije Malo rimsko kazalište ugostilo je alternativce poput Calexica, ali Morcheeba je novi, zvjezdano svjetlucavi početak!

 

Andrew Fletcher, Ante Batinović i Martin Gore u Parizu

Andrew Fletcher, Ante Batinović i Martin Gore u Parizu/privatni arhiv, foto: Teodor Goričan

Depeche Mode (Zagreb, Arena, 23. srpnja 2023.)

Veliki intervju s ovim glazbenim velikanima bio je zakazan u rujnu 2005. godine u Parizu u hotelu Park Hyatt Vendome, i to sa svom trojicom. U zadnjem je trenutku David Gahan morao hitro otputovati u London radi nekih privatnih problema. Ništa zato. Pokojni Fletch i Martin bili su iznimno dobro raspoloženi.

Osim Martina koji se u jednom trenutku skoro rasplakao, jer je bio u mučnom periodu rastave braka: „Trenutačno sam usred rastave. To nije lako. Traje već godinu i pol i trajat će još šest mjeseci. Vjerojatno se i to odrazilo na sada aktualni album Playing The Angel. Posebno na prvoj pjesmi ”Precious”. Riječ je upravo o procesu rastave. Imam troje djece. Pjesma govori o tome kako se djeca nose s rastavom. Ima i drugih pjesama koje su nadahnute mojom rastavom“, rekao je.

Skrenuo sam razgovor u drugi smjer i pitao Martina je li on sretan skladatelj.

„Može se reći da sam sretan skladatelj, iako mnogi misle da sam previše mračan. Misle da pišem tužne pjesme, ali ja se ne slažem s time. Pišem o stvarnosti. I to zato što život nije zabavni park svaki dan. Moje pjesme predstavljaju život. I u pjesmama ima uvijek optimizma i nade.“

Tako je i s posljednjim albumom, Depeche Mode Memento Mori, na koji je jako utjecala prerana smrt Andyja Fletchera. Međutim, te 2005. godine upitao sam Fletchera kako komentira izjavu Davea Ghana da će Depeche Mode jednog dana biti uz bok U2. Uvijek racionalan i čvrst potporanj Gahanu i Goreu, Fletch će:

„U2 želi biti najveći bend na svijetu, a mi to ne želimo. Možda bismo i htjeli, ali nismo spremni toliko raditi koliko je za to potrebno“. Gore je dodao: „Kao autoru bitno mi je uhvatiti osjećaje i strast i to želim podijeliti sa svijetom“. Na što će Fletch na samom kraju: „Veoma smo zadovoljni. Imamo nevjerojatnu karijeru!“

Depeche Mode trenutno su na jednom od vrhunaca, i kreativnih i komercijalnih. Puno viših od U2 u ovom trenutku. Nestrpljivo ih čekamo u Areni. Nedostajat će Fletch.

 

Anastacia (Opatija, Ljetna pozornica, 24. srpnja 2023.)

Tijekom godina, američka je pjevačica Anastacia dobivala silu komplimenata, ali jedan je nekako prošao ispod radara, a zvuči šarmantno: „Mala dama s velikim glasom“. Niski stas, naravno, bio je kompliment, kao i njezin glas koji je jedno vrijeme bio ugrožen. Anastacia je imala mnogo teških zdravstvenih problema: Crohnova bolest, supraventrikularna tahikardija, a dva a puta joj je dijagnosticiran i liječen rak dojke. Kao kantautorica koja je prodala pedeset milijuna albuma jedno je vrijeme taj zdravstveni strah iskoristila kao inspiraciju za dio pjesama. Međutim, silni problemi Anastaciju su osnažili, a svoje je stvaralaštvo najbolje opisala sama:

„Svaka moja pjesma ima neku poruku osnaženja. U današnje vrijeme umjetnici se fokusiraju na produkciju pjesme ili aranžman. Ali za mene se moja glazba sastoji od mojih riječi, tekstova – želim da moje pjesme govore ljudima, da im pomognu u lošim vremenima i da im daju do znanja da je sve moguće. Možete preživjeti, možete se razvijati. Samo me pogledajte!“

Ako je išta u glazbenom biznisu uvjerljivo, iskustvom i praksom provjereno, onda je to upravo ovo što kaže Anastacia.

 

Sigur Rós (Šibenik, Tvrđava sv. Mihovila, 24. i 25. srpnja 2023.)

Dva posebna datuma, 24. i 25. srpanj, rezervirana su za Šibenik na čijoj tvrđavi sv. Mihovila će Sigur Rós odsvirati samostalne koncerte. Svirke na vjerojatno najljepšoj koncertnoj pozornici Jadrana proći će u znaku epohalnog albuma ( ), jednog od najpoznatijih djela kompletne post/ambijentalne rock scene, koji ove sezone obilježava dva desetljeća od objave. Bit će ovo dva najintimnija nastupa koje Sigur Rós održati ove godine, u kojoj kreću na prvu turneju nakon pet godina, a pratit će je i novi studijski album, ali i poznato lice u postavi u koju se vratio klavijaturist Kjartan Sveinsson.

Moglo bi Vas zanimati