CMC 200 pokazao zanemareni sjaj Slavonskog Broda
Festival pop i rock glazbe CMC 200 ponovno je održan u Tvrđavi Brod u Slavonskom Brodu – najvećoj utvrdi hrvatskog dijela Vojne krajine za vrijeme ranonovovjekovne invazije Osmanlija na središnju Europu. U odnosu na prijašnja izdanja, Tvrđava je nakon doista više stoljeća pokazala svoj stari i novi sjaj kao obnovljeni biser grada i turistička atrakcija. Barokna utvrda koja stoji uz bok osječkoj – kao i onoj karlovačkoj – poput ova druga dva grada među svojim zidovima čuva riznice povijesti, ali moderne umjetnosti i, nama najvažnije, glazbe.
Zadnji vikend kolovoza mnogima je bio zadnji vikend ljeta u koje je zakazan besplatan dvodnevni pregled hrvatske, gdje je petak bio posvećen zabavnoj glazbi, a subotnja večer – srećom bez groznice – popu, rocku i alternativnijim žanrovima.
Atrij kompleksa u petak je ispunila rijeka posjetitelja što se slila iz grada, ali i šire posavske okolice da bi zapjevala estradne hitove Tri mušketira što se doslovce prenose kao dijelovi modernog folklora hrvatske dokolice s koljena na koljeno. Nakon popularne Ivane Kovač, na atraktivnoj pozornici izmjenjivali su se hitovi Zlatka Pejakovića, a onda su ponovno prepušteni dalmatinskim zabavljačima Mladenu Grdoviću i Jasminu Stavrosu – koji nisu umorni od pozornice, pjesme i scene već desetljećima. Iako u rasporedu za petak, u prve subotnje sate, Slavonce retrospektivom uspješnica pozdravljaju Gazde.
Šarmantni korzo Slavonskog Broda smješten uz rijeku Savu, s čije se druge strane zrcali Bosanski Brod, u subotu su ispunjavali zvuci festivalskog programa posvećenog novitetima i novim članovima proširene izdavačke obitelji Croatia Recordsa. U zrelim, poznim godinama izdavački ugovor za svoj prvijenac potpisao je Zvonimir Ćosić Ćoske, a njegov je dolazak u kuću tijekom festivala bio dodatno prigodan zbog činjenice da je riječ o još jednom Brođanu.
Najzanimljivije ime ovogodišnjeg izdanja bespogovorno je CODE 369 – makedonska četvorka koja uvjerljivo pleše između funka, jazza i na pop-rock bazi. Osim što su lansirali album Stages of Love prvoga festivalskog dana, iste su večeri slavonskoj, a time i novoj hrvatskoj publici priredili audio degustaciju svog zvuka koji uživo nadilazi studijske zapise. Na Code 369 svakako treba usmjeriti oči i uši jer ovaj bend iz Bitole mogao bi postati nasljednik Mizara ili Leba i sola kad je riječ o popularnosti među domaćim slušateljstvom.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Sparni vikend koji ne da naslutiti da nas sustiže jesen balansirao je i mladi kantautor Ivan Sever sa svojim bendom kao rezidencijalni glazbenik festivala čije ćemo lice, ali ono bitnije – glas – prepoznati s natjecanja The Voice. U Slavonskom Brodu testirao je teren za svoj nadolazeći prvijenac.
Subotnja večer održana je u klasičnom festivalskom formatu s bogatim line-upom kojeg su činili odreda Bang Bang, spomenuti Code 369, neobični Emir & Frozen Camels, veteran ovog festivala Flyer, J. R. August koji je sa svojim bendom dao kratak presjek posljednjeg izdanja Still Waters, Lili Gee, Lu Jakelić koja je najavila novi studijski album i Vanja & Nešvil Funk.
Svako od ovih imena dobilo je samo po tri izvedbe što je najveća zamjerka subotnjem danu. Svega desetak minuta nije bilo dovoljno za potpuno povezivanje publike s ovim mahom mladim i svježim imenima koja predstavljaju nova poglavlja hrvatske kolektivne pjesmarice.
Takav format nisu, pak, dobila čak tri headlinera: živuća legenda Vlatko Stefanovski koji se Slavonskom Brodu obratio s najmlađom ritam sekcijom u kojoj za bubnjevima sjedi njegov mladi sin, zvijezde zagrebačkih pločnika Pips, Chips & Videoclips i jedan od najvećih glazbenih romantika, karizmatični Neno Belan & Fiumens, koji su zatvorili festival svojim kasnonoćnim nastupom. Zbog Belana je publika ostala budna na Tvrđavi do vremena kada pekare peku svoj prvi kruh za novi dan, a sve zbog modernih klasika čije stihove njegov zarazni optimizam emocionalno tetovira u publici svih životnih faza.
Tijekom šestog se izdanja CMC-a Slavonski Brod predstavio u svojemu novom sjaju kao grad zabavno-turističke ponude, što je, treba biti iskren, bilo neočekivano s obzirom na urbano-turistički fokus na obalu. No, s novoobnovljenom jezgrom, treperavim noćnim duhom gradskih ulica i malim kolijevkama kulture, Brod je biser istočne Hrvatske.
Od ove godine posjetiteljima poput nas otvorio je, k tome, i posebna vrata davnina: vrata Doma Brlić gdje su nastajale priče i bajke našeg ženskog Andersena – Ivane Brlić Mažuranić koja se udajom seli u grad i iz njega, kao iz rodnog Ogulina, šeće krajolicima mašte čije nam je zapise ostavila na daljnje čitanje i predaju. Jednako kao što je slučaj i s kasnijim glazbenim klasicima kakvi su se mogli naći na programu ovog festivala.