19
lip
2022
Izvještaj

Grše protresao zagrebački MSU - opaka suvremena umjetnost na djelu

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

share

Performans je jedan od ključnih formi suvremene umjetnosti. Onaj koji šokira, oduševljava, obogaćuje i ukazuje. Kao takav je svojevrsna spona između likovnog (statičnog) i scenskog (dinamičnog), a događa se u trenutku koji je izuzetno teško reproducirati. Više je nalik koncertnoj umjetnosti koja svake godine programom Ljeto u MSU dobiva posebnu dimenziju.

Grše u MSU

Grše u MSU/Filip Bušić

Ovaj lipanjski program ove su godine otvorile članice grupe Pussy Riot, doduše, ne toliko samim nastupom, već svim društveno-političkim događanjima koja su uslijedila i punila medijske stupce, odnosno, sukladno digitalnom dobu, prikupljala klikove.

J. R. August nastavio je u puno mirnijem tonu, na koji se nastavila kultna grupa Mizar, a situaciju je buntovnički zakucao Grše čije se stvaralaštvo u potpunosti uklapa u koncept suvremene umjetnosti, premda je moderni hip hop na ovom istom mjestu već dva puta zakucao svoj kulturni status u sklopu festivala Drito iz MSU-a.

Grše u MSU

Grše u MSU/Filip Bušić

Ovaj se koncert održao usred produženog vikenda kojeg su mnogi iskoristili za bijeg s užarenih zagrebačkih ulica, ali i bogate koncertne i festivalske ponude u samom gradu i okolici. Bio je to zanimljiv trenutak u kojemu je još jednom dokazana izvođačka veličina repera iz Trilja koji je u samo godinu dana u potpunosti usavršio svoje izvođačke vještine i dokazao kako je u potpunosti spreman za velike pozornice kojima pripada. 

Grše u MSU

Grše u MSU/Filip Bušić

Urednik programa i autor projekta Ljeto u MSU, Branko Kostelnik, s nevjerojatnim je entuzijazmom došao na pozornicu i s velikim ponosom najavio Gršu kao “Čovjeka koji j*** mater sistemu” što je izazvalo glasno odobravanje njegovih obožavatelja, koji vjerojatno pritom, možda i nisu bili svjesni umjetničkih razmjera koje je Grše ovim priznanjem dobio, jer, moglo bi se protumačiti, da je ovim činom sada i službeno primljen u “kuću” suvremene umjetnosti, čiji su stanovnici oduvijek pomicali granice, hrabro prkosili sustavu, društvenoj nepravdi te tako dali nevjerojatan doprinos kulturi, formirali generacije i utjecali na poimanje svijeta koji nas okružuje. 

Grši ovaj prostor doduše nije nepoznanica, nastupio je na ovom mjestu pred puno većom publikom već dva puta, no njegov entuzijazam i energija iz nastupa u nastup sve su snažniji i upečatljiviji. 

Grše u MSU

Grše u MSU/Filip Bušić

Bio je to koncert intimnije naravi, a on, baš onako kao što to rade najveći, publici je dao baš sve što je u tom trenutku nosio u duši i srcu. Čisti adrenalin, kao i požuda za izvođenjem svojih opakih djela uživo, naprosto je nevjerojatan i sve rjeđe se viđa kod domaćih glazbenika. Zaraznu je energiju publika instantno osjetila te podržala baš svaki vers, pa čak i nove pjesme “Sin City” i “Sve za gang”, objavljene prije nekoliko dana. 

Lagane ljetne poslastice koje su postale viralne na društvenim mrežama izvrsno su se uklopile u ostatak Gršinog opusa dok je, uz ultimativni hit “Highlife”, najveću euforiju izazvala također relativno nova pjesma “Mamba”. 

Grše u MSU

Grše u MSU/Filip Bušić

No, “MDMA”, originalno u izvedbi grupe TTM, također članice Gršinog Blockstar Digital kolektiva, apsolutni je hit koji je ovaj splitski dvojac lansirao na sam vrh aktualne domaće hip hop scene, te je sada neizostavan dio svakog Gršinog nastupa. Sinoć izveden dvaput, kada je na samom kraju publika oduševljeno skočila na pozornicu te tako ovaj nadasve kulturološki zanimljiv i jedinstven nastup privela kraju. 

Kao poseban gost večeri na pozornici mu se pridružio Bore Balboa, veliki miljenik publike, čiji se inteligentni opus, ali i sam umjetnički karakter, izvrsno uklapa u programe kao što je Ljeto u MSU, stoga potencijalna najava i njegovog samostalnog nastupa u narednim godinama u ovom okruženju neće biti iznenađenje. 

Grše u MSU

Grše u MSU/Filip Bušić

Grše je, uz podršku DJ-a El Maara, odradio kompaktan nastup u kojem je dokazao svoju veličinu i konstantu kvalitete bez obzira na veličinu pozornice na kojoj se nalazi ili količinu publike koja se nalazi ispred nje. Njegov scenski lik uvjerljiva je i velika persona, frontmen koji izvrsno vodi publiku te pruža iskrene emocije kako bi iskustvo bilo potpuno. 

Pred njim je radno ljeto, a nakon toga, neki novi susret sa zagrebačkom publikom. 

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

Grše u MSU

Grše u MSU /Filip Bušić

01 - 02

Moglo bi Vas zanimati