Hiljson Mandela - solistički trijumf u Tvornici kulture
Na jednoj strani grada do posljednjeg mjesta ispunjen Dom sportova i posljednji naklon legendarnog Hladnog piva publici. Na drugom kraju grada do posljednjeg mjesta ispunjena Tvornica kulture i prvi naklon trap velikana Hiljsona Mandele kao solista pred neopisivo euforičnom publikom.
Stoga, dok neki odlaze, drugi tek dolaze i to na velika vrata, premda su već desetak godina prisutni u skrivenim srcima mnogobrojnih tinejdžera. U moru trap izvođača koji pune klubove i prave najluđe partyje diljem regije, samo ih nekoliko razmišlja ozbiljno, ima dugoročnu viziju, ali i kvalitete da to ostvare. Hiljson Mandela ovdje zasigurno ističe kao jedan od predvodnika novog vala izvođača koji su s punim pravom zakoračili među domaće glazbene velikane.
Radi se o nevjerojatnom glazbenom talentu kojeg karakterizira istančana svestranost, vizionaru koji se usudi preuzeti rizik, emotivcu čiji osjećaji su jasni u svakom otpjevanom stihu te frontmenu koji je u potpunosti spreman za puno veće koncertne dvorane. Hiljson jako dobro zna kako funkcionira glazbena industrija, gdje uvijek nastoji biti korak ispred, postavljati trendove na ovim prostorima, predstaviti publici djela koja ih instantno preuzimaju te se šire brzinom svjetlosti.
Upravo je zato njegov prvi solistički album Mandela Effect najuspješnije glazbeno izdanje hip hop (?) glazbe ove godine – stotine tisuća preslušavanja po pjesmi, čak pet pjesama na Billboardovoj top ljestvici u prvom tjednu objave i, ono najvažnije, solistički koncert u Tvornici kulture rasprodan mjesecima unaprijed.
2020. je pokorio radijski eter pjesmom “Ova ljubav” koju autorski potpisuje s Antom Pecotićem i Bojanom Šalamonom, a izvodi sa Zsa Zsom, zbog čega ga je publika nagradila Cesaricom za hit godine. Sljedeće je godine s Kuku$om nastupio na Zagrebačkom festivalu na kojem su s pjesmom “Nema pravila” osvojili visoko treće mjesto te također postigli veliki uspjeh u radijskom eteru. I upravo se sada nalazi na visokom, 6. mjestu HR Top 40 ljestvice najemitiranijih pjesama s “NLO”, duetom s novom velikom nadom domaće glazbene scene, Miach.
Ovo je samo maleni uspjeha dio njegove dugogodišnje karijere, ne zaboravimo i ponovni povratak benda Prazna lepinja na scenu, jednog od trenutno koncertno najtraženijeg izvođača među mlađom populacijom, gdje Hilje pjeva i svira saksofon. I, naravno, Kuku$, jedni od pionira trapa u Hrvatskoj koji su sinoć, na oduševljenje mnogih, najavili izlazak novog albuma i veliki koncert u Domu sportova.
Bi li Hilje sam danas mogao ispuniti Dom sportova? Vjerojatno bi, kao i dvije Tvornice, no, odlučio je ostati na jednoj i odraditi večer za pamćenje.
Euforija koja je vladala u dvorani te večeri među publikom nije ništa novo, no zbog svog intenziteta, svaki put iznova iznenadi. Redovi na ulazu bili su dugi, a prije nego što je koncert počeo, ekipa na parteru nije se štedjela uz najveće trap hitove domaće i inozemne scene. Gromoglasnim ovacijama koje je riječima uistinu teško opisati dočekan je Hiljson Mandela koji je krenuo jako naprijed s “Mbappe”.
Glazbena podrška te večeri bio mu je najtalentiraniji producent nove generacije, Mihovil Šoštarić Lockroom, koji također potpisuje visoku razinu kvalitete albuma Mandela Effect, ali i mnogobrojnih drugih uspješnica trap generacije.
Nevjerojatno je koliko je publika upila spomenuti album čiji (doslovno) svaki detalj poznaje i obožava. Gori sve, kao i u istoimenoj pjesmi koja je također jedna od favorita s albuma. Prvi gost večeri bio je Dino Blunt s kojim je Hilje izveo duet “On My Neck” nakon čega im se na pozornici pridružio i Swana na posebnom remiksu pjesme “Bebica” i “Utikač”.
Hilje je izveo i “Šintanje”, na oduševljenje ljubitelja “starog” Kuku$a te mu se nakon izvedbe uspješnog singla s novog albuma “McLaren” na pozornici pridružio Zembo Latifa. Zanimljiv je bio trenutak kada je acapella otpjevao “Krist na žalu”, nakon čega je nastao potpuni kaos uz omiljenu i nevjerojatno zaraznu “Cura s kvarta”, nakon čega se vratio tradicionalnom hip hopu uz “1992” te poznatoj “Frend”.
Trenutni radijski hit “NLO” izveo je s fantastičnom Miach koja je još jednom uživo potvrdila svoj veliki talent, nakon čega su mu se na pozornici pridružili Goca RIP i Iso Miki, čime su Kuku$i bili kompletni, kao i kaos koji je uslijedio uz “Bode Miller”, “Napravit ću scenu”, “Oće k****” i “Real Slavs”.
Arian Vuica pridružio im se kao Shira rodbina u pjesmi “Mlade kmice” nakon čega je atmosfera dovedena do usijanja uz grupu Buntai i pjesmu “Roxtar”. Za sam kraj ostavio je remix pjesme “Padaju padaju”, poznate “Medalje”, emotivne “Sam u mraku” i još jedne radijske uspješnice – “Još ovu noć”, dueta sa z++-om čije je ukazanje na pozornici ponovno izazvalo veliko oduševljenje publike. Za kraj – nova pjesma, “Monkey Bussiness” i veliko nestrpljivo iščekivanje najavljenog Doma sportova.
Nek’ svi zapamte ime – Ivan Hilje.