Foto galerija
Let 3 priredio ŠČpektakl na Šalati
Riječki zlatni traktor prošao je finu kilometražu prije nego što ga je Prlja sinoć parkirao na binu zagrebačke Šalate.
Od teleportiranja u Liverpool, ljetne turneje po obali i regiji, sve do dugo iščekivanog ŠČpektakla, najvećeg open-air nastupa Leta 3 do sad.
Večer počinje s pomalo nedefiniranom “Radio Isus” koja je poslužila dok se članovi benda došuljaju na još neosvijetljenu pozornicu. Iako je sam izlazak mogao biti efektniji, stvari su se brzo pokrenule. Na pozornici im se odmah pridružuju Jovanka Broz Titutka i njena HEKIPA u koreografiranoj izvedbi “Ribokemije”, nakon koje nastavljaju s osnovama – “Zora”, “Artemida”, “Punjeta” i “Sokol”.
Blještavilo, zlatni dugački kostimi i plesačice koje stoje na podestu iza benda daju cijelom prvom bloku feel rock mjuzikla, ali već nakon otprilike pola sata dečki se presvlače u svoje crne frakove i na krilima Sokola skrećemo bliže folku.
“Mamne baneta”, “Alam iđazi” i “Mala soba“ rasplesala je i Mrleta i publiku, a uz “Tazi tazi” stiže i izvrsna brass sekcija predvođena Igorom Pavlicom koji su jednako fino začinili i “Kontinentio” i “999”. Presjek s dobro poznatim hitovima kao što su “Omađijaj me”, “Dijete u vremenu”, ali možda i bitnije, kultnim pjesmama kao što su “Vjeran pas”, “Izgubljeni” i “Riječke pičke”, pokazao se kao dobra odluka koja je raspjevala publiku prije povratka brassa na “Kurcem u čelo”.
Kratko broztituiranje u tercetu, uz pozadinski glas Papa Njoseka, zabavilo je publiku dok su se zbor Ivan Goran Kovačić, orkestar i dirigent Olja Dešić popeli na pozornicu. A zatim kreće očekivani show – “ŠČ“ podebljan s moćnom gomilicom od skoro sto izvođača, provjeren banger “Ero s onog svijeta” koji je bio logičan nastavak, ali i dobar uvod za Singrlice i “Profesora Jakova” te “Dramu” u aranžmanu s Goranovcima.
Bis prije bisa, osobno najdraži blok cijele večeri donosi “Ciklame”, neizostavni dio repertoara Leta 3 čije su latice u zadnjih tridesetak godina doživjele raznovrsna žanrovska pretumbavanja. Prva sinoćnja “Ciklama” niknula je u verziji za bend, zbor i orkestar. Prepoznatljivu temu, zaigrano i lepršavo, iznose puhači, potom u kanonu i gudači, a nakon par sinkopiranih, tupih udaraca, ova “Ciklama” poprima stroži i monumentalniji zvuk – poput soundtracka scene neke epske bitke.
Bez imalo pauze da vam se slegnu dojmovi, pljesak i vriska publike se nastavljaju jer se na scenu vraća Mrle, koračajući zavodljivim legato korakom, u novom, business on top, party on the bottom odjevnom broju večeri. U crnom sakou i leptir mašni, šljokičastim gaćicama i Barbiecore čizmama na petu uparenima s hot pink basom, Mrle staje pred mikrofon za izvedbu „originalne“ “Ciklame” s Two Dogs Fuckin’ (1989.).
Nakon flore slijedi fauna. Mrle svoj intermezzo nastavlja s “Guskom” uz mijaukanje ženskog i lajanje muškog dijela publike. Nakon cijukanja unisono i “Srničice”, na pozornici mu se pridružuje i ostatak benda na “Ženu varam” i “Droga”.
Ali nije ih skroz ‘zelo jer ide bis broj dva sa “Naftom” koja uz “Serenadu” polako umiruje večer i postavlja temelje za dinamički kontrast posljednjoj pjesmi. “Sam u vodi” čak i bez Tereze Kesovije bio je pun pogodak za dobar finiš ojačan improviziranim fade outom.
Uz iznimku odbjeglog brka koji se od vrućine odlijepio, cijeli nastup izgledao je kao da ide po špagi. Puna Šalata fanova svih generacija, koliko razigrana i provokativna, toliko i ugodna i obiteljska atmosfera, izvrstan nastup benda, produkcija na nivou, uspješna režija i performans Filipa Renića i HEKIPE, vrsni gostujući glazbenici i zanimljivi aranžmani…
U ponuđenom izobilju sinoćnjeg nastupa kao da je istovremeno bilo premalo vremena za procesuirati novo, a utrošeno „previše“ vremena na cjepkanje večeri u blokove kako bi se što više toga pokrilo. No, sve u svemu, pravi ŠČpektakl za sve generacije!
Veliku galeriju fotografija Filipa Bušića pronađite u nastavku.