Odabir pet najboljih pjesama tjedna
Daj 5: Eliot Alma, J.R. August & drugi
Ovaj tjedan Daj 5 uživa u jazzu i klavirskim dionicama. Sjeta, melankolija, nostalgija i eteričnost su dojmovi nakon sklapanja tjednog odabira najboljih izdanja s domaće scene. Dva instrumentala, dvije pjesme na engleskom i neočekivana obrada klasika hrvatskog mjuzikla. Mislim da je ovo dovoljno razloga da za kraj prvog vikenda mjeseca studenog date priliku odabranim singlovima!
Eliot Alma – “Unchained”
Eliot Alma udara direktno u glavu, ali i negdje usred torza: dva rafalno ispaljena singla najavljuju da kantautorica Mimi Šerbedžija pod svojim umjetničkim imenom Eliot Alma i anglofonim izričajem igra za ozbiljno. Eliot Alma dugo je inkubirala svoj nabujali kreativni impuls, polirala ga studijem, radom i izlaganjem žanrovskim vršnjacima u Londonu da bi nam servirala drugi po redu singl.
Uvodni će vas akordi neodoljivo i neočekivano podsjetiti na “The Seed” – klasik The Rootsa i Codyja Chestnuta čijom nježnom vokalnom teksturom odiše i Mimin glas. Za razliku od melankoličnog debitantskog singla “Eliot and I“, drugi je singl opojna indie stvar znakovitih instrumentalnih dionica što dočaravaju lirsku srčanost. Progresivnom melodijom i eteričnim vokalima poput Tori Amos, Mimi uvlači slušatelja u svoj vrtlog vokalnih poigravanja zbog kojih ćete do sljedećeg singla ovaj česti stavljati na ponavljanje.
“Unchained” je dobio i videospot dosljedan karakteru pjesme i izvrsne fotografije, a u njemu protagonistica u noćnim putešestvijama susreće utjelovljenje svojih neokovanih i neobuzdovanih demona od kojih ne bježi, nego ih pretvara u svoje vragolaste i rasplesane partnere u slobodnom izražavanju.
J.R. August – “Divine intervention”
Nakon dva najavna singla svog novog studijskog albuma Still Waters, J.R. August nastavlja svoju priču o pronalasku sebe kroz bol u središnjoj pjesmi albuma nazvanoj “Divine intervention” iliti božanska intervencija. U minimalističkoj klavirskoj baladi sakralnog karaktera, kantautor briljira kao majstor atmosfere svojim tugaljivim glasom kojem se teško oduprijeti, a iznenadit će vas prije svega svojom bojom zbog koje ćete u prvom slušanju potencijalno i zanemariti sam tekst. Novi singl prati i minimalistički, mobitelom sniman videospot prigodan za trenutak izlaska pred blagdan prisjećanja na naše najmilije.
Melita Lovričević – “Neka cijeli ovaj svijet”
Kazališnja glumica Melita Lovričević odala je počast velikom skladatelju Alfiju Kabilju nedavno nagrađenom Camille za životno djelo, a koji je nedavno proslavio pedeset godina od legendarnog mjuzika Jalta, Jalta. Naslovna pjesma “Neka cijeli ovaj svijet” dobila je svoju radikalnu obradu: grandiozni je song nanovo zamišljen i ostvaren u neočekivanoj žanrovskoj fuziji jazza, elektronike, avangarde, popa, klasike, ali dominantno triphopa kao podžanrova koje je pjevačica otkrivala kroz rad u kazalištu i drugim medijima. Čujne vokalne nedostatke i nesavršenstva pjevačica kompenzira efektima koji će izvrsno odgovarati hipnotičkom aranžmanu i produkciji.
Mladen Baučić Baucho – “Small Jewel”
Mladena Baučića Baucha otkrila je prije pedesetak godina operna diva Gertruda Beba Munitić koja ga je upisala u glazbenu školu u Splitu i time usmjerila prema glazbu kojoj se predao od najranijih dana preko oceana. U Velikoj je Jabuci brusio svoje saksofonističke kreativne ideje, da bi po povratku u domovinu svirao u splitskom kvintetu i grupi More. Nerijetko će Baucha povezivati s Mišom Kovačem kojem je ostavio saksofonistički trag na brojim pjesmama, ali manje je možda poznato da je upravo on zvuk saksofona pjesama hrvatskog kralja diska i funka – Dine Dvornika – nastalih 1989-2008.
Ovih je dana pod izdavačkom kućom Mudri Brk ponudio nove zvučne valove na EP-ju Jubadu, saksofonskoj jazz poslastici gdje se ističe središnja pjesma “Small Jewel” kao satkana za jesensku melankoliju. Počinje kao dobronamjerni pastiš smooth jazz forme s prijeloma ‘80-ih u ‘90-e, odnosno prepoznatljivim zvukom ponavljanja elektroničkih bubnjeva. Kroz ukusnu gradaciju autor bez previše odugovlačenja kompoziciji daje alternativni zub malo oštrijom orkestracijom kulminirajući u sredini. Druga polovica simetrično reflektira isti taj dinamički luk, svodeći kompoziciju k jednako smooth kraju.
Nastavljamo i završavamo doista u revijalnom tonu, zaneseni jazzom ovih dana, ali s petom pjesmom tjednog odabira okrećemo se gitarskom jazzu u autorskom izdanju Zvonimira Radišića i njegova trija kojeg uz njega čine Henry Radanović na kontrabasu i Tonči Grabušić na bubnjevima. Iz same je strukture trojca jasno da je ritam okosnica “Orange Vibea” skinute s netom objavljenog albuma New Horizons za Croatiu Records.