RASPRODANI KONCERT
Tony Cetinski u Areni Zagreb: Elektricitet, energija i entuzijazam
Tony Cetinski je 31. svibnja u potpuno ispunjenoj zagrebačkoj Areni proslavio svoj 55. rođendan i pritom obilježio 35 godina glazbene karijere
Tri sata trajao je koncert Tonyja Cetinskog u zagrebačkoj Areni ispunjen hitovima jer je to bio jedan od onih nastupa gdje znate baš sve pjesme iako možda i ne pratite izvođača. Započeo je 10-minutnom serijom rođendanskih čestitki domaćih glazbenika na velikom video zidu. “Želim ti da još ovoliko godina u zdravlju i veselju pjevaš jer život je pjesma. Onda pjevaj” poručio mu je Goran Bregović, dok je Nina Badrić rekla da i dalje misli kako je najbolji muški vokal ovih prostora, a s njom se složila i Vanna: “Najbolji si na sceni, to znaš ti, to znamo svi mi koji te pratimo”. Sandi se pritom prisjetio njihovih početaka i zajedničkih nastupa te priznao da su mu pjesme zazvučale bolje čim mu je Tony iz dosade na pozornici otpjevao prateće vokale. Ogroman pljesak dobila je i videoporuka Josipe Lisac: “Odavno sam i ja jedna od tisuću kojima si uvijek bio najbolji. 35 godina zaljubljen i zanesen kročiš izazovnim, neizvjesnim i teškim putem da bi pokazao što želiš, možeš i tko si. To se permanentno gradi uz strast, ogroman trud. Sve si to sam napravio. Ti si noseći sebe u sebi, baš takvog kakav jesi, uz pjesme koje su prenosile tvoj snažan senzibilitet, uspio božanstvenim glasom osvojiti srca i srca. Da, to se treba slaviti. Moje iskrene čestitke!”
Iako je koncert nazvan Vojnik pod zvijezdama, regularni dio započeo je i završio pjesmom “Umirem 100x dnevno”, ali Tony je na pozornici umirao samo fiktivno. Samouvjeren, energičan i vokalno u najboljoj formi, topla dobrodošlica bila je te večeri zajamčena s obje strane pozornice.
“Koliko ljubavi ima večeras?”, upitao je Tony publiku već na samom početku, a kroz večer su se prolamali poklici: Samo ljubav!
Iako je, kaže, bilo teško sastaviti setlistu za ovaj slavljenički koncert, potrudio se složiti pjesme iz različitih razdoblja, pa su se tako redali hitovi poput “Od milijun žena”, “Blago onom tko te ima”, “Budi uz mene”, “Zabluda” ili “Nebo iznad nas”.
Neki albumi, poput onog Porinom nagrađenog albuma Budi uz mene iz 2005., pritom se doista ističu jer sam pogled na raspored pjesama među kojima su “Čovjek od leda”, “Kad bi dao Bog”, “Onaj ‘ko te ljubi sretan je”, “Sve je s tobom napokon na mjestu”, “Neka te odvede” daje prepoznati one koje su učvrstile Tonyjevo ime kao cijenjenog pop izvođača.
“Bivši su super kad su bivši, gledajte to s pozitivne strane”, uzviknuo je Tony u najavi pjesme “Opet si pobijedila”. Iako se na prvu činilo da dvoranom prevladava ženska publika, muškarci su u jednom trenutku pokazali snagu svog glasa i poznavanja Tonyjevog repertoara (“Kad žena zavoli”). Dokaz je da to njegove pjesme bilježe iskrene trenutke i služe kao podsjetnik na emocionalne izloženosti. Ovakvi trenuci pozivaju slušatelja u te početne točke, upravo tamo gdje su se dogodile neke doista utjecajne pjesme posljednjih godina njegove karijere (primjerice, “General bez činova”).
Apsolutno uigran bend žustrom i skladnom svirkom, posebice kad su izvodili “Nebo iznad nas” ili “Danas ćeš mi trebati” s brass sekcijom koja je pokazala autoritativni dodir kroz briljantne plesne uskličnike, bili su bezrezervna podrška Tonyju u još jednom arenskom pohodu.
Nakon sat vremena, preuzeli su njegovo vodstvo glazbenim intermezzom devedesetih s pjesmama Ilana Kabilja, ET-ja, Dine Dvornika, nakon kojeg je Tony na pozornicu pozvao svoje glazbene nasljednike. Iako je s Cetinskim nastupio u Areni još kao član Pravila igre, Marko Kutlić sada je s njim izvodio seksepilnu “Tvoje tijelo”. Iznenađenje je bio izlazak Marina Ivanovića – Stoke koji je još jednom pokazao svoj torzo i odrepao za ovu priliku jedan novi dio pjesme. Potom je na pozornicu izašao Matija Cvek koji se svojim živopisnim tekstovima i posebnim glazbenim stilom učvrstio u kanonu pjevača i autora. Posve je suvereno prvo izveo svoju “Dramu”, a zatim s Tonyjem “Morskog vuka”. Tonyjeva posljednja suradnja na pjesmi “Sve ili ništa” bila je s Adijem Šošom koji je na pozornici dočekan iznenađujućim i uzbudljivim vriskom. Očito je da su svi ovi glazbenici pronašli osjećaj pripadnosti utemeljen na zajedničkim glazbenim vrijednostima. Umjesto Toše na “Lagala nas mala” mikrofon je preuzeo Dubravko Laco koji je, prije odlaska u Austriju, dugo bio član Žive legende, dugogodišnjeg Tonyjevog pratećeg benda iz kojeg se još uvijek zadržao Marko Vojvodić na gitari.
Nakon rođendanske torte i pjesme iznenađenja, uslijedio je novi set pjesama iz devedesetih kojima je dekonstruiran identitet i pop glazba u cjelini. Pjesme “Ja sam zaljubljen”, “Nek ti bude ljubav sva”, “Nek te zagrli netko sretniji” i “Zbog nje” i danas su toliko aktualne da baš svi znaju njihove tekstove iako su objavljene prije 30 godina. Tony ih je presjekao novije objavljenim “Tebi sve dugujem” i “Vojnik pod zvijezdama”, a potom je neizostavnim “Carusom” napravio stilski kontrast i dao simfonijsku dimenziju ispunjenoj Areni i motivirao publiku na glasovno uvažavanje.
Koncert je pucao od elektriciteta dok su se Tony i bend hranili energijom i entuzijazmom publike, čiji su pljesak i laskanje završavali svaku pjesmu.
Bis nije prošao bez sjećanja na Tošu Proeskog kroz njegovu posthumno objavljenu pjesmu “Još uvijek sanjam da smo zajedno”, a potom duboko osobnu baladu “23. prosinac” koja daje sirov, iskren i nefiltriran pogled na neočekivan prekid života. Njome se prisjetio Ene Šarac, djevojčice koja je za života bila velika obožavateljica njegovih pjesama, a čiju je borbu s teškom bolešću pratila cijela Hrvatska.
Pjesme Cetinskog možete slušati iznova i nikad ne shvatiti njihovu privlačnost sve dok ne posjetite neki od njegovih nastupa. Ljubavne pjesme koje dijele nadu i bol u jednakoj mjeri, učinile su ovaj arenski koncert još jednim u nizu glazbenih susreta za pamćenje. Kad se sve uzme u obzir, Cetinski je pronašao svoju nišu i, iako glazbeno ne talasa previše, spreman je očuvati svoj mir. To je komunicirao i kroz ovaj koncert koji je završio stihovima fra Ivana Matića, “Samo Tvoja ljubav, Bože”, koju je snimio još 2004. za kompilacijski album duhovne glazbe Tvoje ljubavi sam žedan.