09
2022

Arhiva

Parni valjak: Vrijeme ljubavi / Buđenje

Parni valjak

Dva vinila Parnog valjka kao hommage Akiju Rahimovskom

Dva vinilna izdanja grupe Parni valjak podsjećaju o kakvim teškašima rock-scene je riječ. Vrijeme ljubavi je emocionalni epitaf Akiju Rahimovskom, a Buđenje je njihov najbolji album, po prvi put objavljen na vinilu

Kad se Parni valjak rasformirao 2005., podsjetnik na karijeru jednoga od najvećih hrvatskih bendova bila su dvije kompilacije istog imena – Koncentrat. Prvu, s ranim radovima dok je bend snimao za Suzy objavio je Hit Records, a dvostruku drugu Croatia Records. Obje kompilacije kronološki su podsjetile na blistavu karijeru benda.

Nakon preranog odlaska Akija Rahimovskog i de facto – definitivnog raspada Parnog valjka kakvog smo poznavali – Croatia Records odlučila se na vinilnu reminiscenciju: objavljena je kompilacija Vrijeme ljubavi i po prvi put na gramofonskoj ploči njihov ponajbolji album Buđenje.

Parni valjak

Vrijeme ljubavi

Jedanaesta kompilacija benda svojevrsni je hommage Parnom valjku kroz izbor koji su napravili Želimir Babogredac i Zlatko Turkalj. Izbor obuhvaća skladbe od 1980. do 2022. kad je objavljen posljednji singl benda “Ponov0”. Najviše skladbi, četiri, preuzeto je s albuma Buđenje, a isti broj odnosi se i na novodobne skladbe, nakon reuniona 2009. godine.

Premda je izbor pjesama sastavljen tako da se na njemu nalaze skladbe s jedanaest albuma plus posljednji singl, očito je kako se osobito pazilo na flow, tako da prevladavaju balade i skladbe umjerenog tempa. Zanimljivo je kako s prvim CD-om s njihove antologije posvećenom baladama, ova kompilacija dijeli tek šest pjesama. Upravo ta činjenica govori o snazi Husovoga autorskog rukopisa: njegove skladbe mogu se učinkovito ugraditi u nekoliko posve raznovrsnih kompilacija s istim predznakom.

Vrijeme ljubavi je, s druge strane, album koji je posvećen snažnoj interpretativnoj razini Akija Rahimovskog. Po prvi puta na ovitku nekog albuma nalazi se samo Akijeva fotografija (izdvojen je bio još samo na ovitku DVD-a 25 godina) i razvidno je kako je Vrijeme ljubavi kolekcija snimaka koja je kreirana kao emocionalni epitaf velikom pjevaču.

Gotovo 30 godina nakon originalnog izdavanja objavljen je na vinilu album Buđenje. Ono što je na prvi pogled drukčije je prilagođeni ovitak koji je redizajnirao Andrej Bartulović. Premda je Parnom valjku u karijeri dizajn ovitaka definitivno bio na posljednjem mjestu, rad Nenada Voriha za Buđenje bila je nepredviđena katastrofa i to ponajviše zbog računalne greške. Paradoksalno, taj je ovitak dobio Porina, no kako je Parni valjak tada zgrabio gotovo sve što se moglo, pa su tako potpisani svi po malo dobili i Porina za produkciju, nije čudo da je ovaj rad po defaultu zaradio diskografsku nagradu.

Parni valjak

Buđenje

Buđenje je album koji od deset pjesama ima deset pogodaka, neke pjesme bili su rado slušani hitovi („Ljubavna“, „Kemija“, „Sve još miriše na nju“, „Nemirno more“, „Dođi“ i „Molitva“), a valja se podsjetiti i na dvije dodatne interpretacije. Prije objavljivanja na albumu pjesmu „Molitva“ zajedno su otpjevali Dado Topić i Aki Rahimovski (na albumu pjeva samo Aki), dok je skladbu „Nemirno more“ u live-repertoar uvrstio Oliver Dragojević realiziravši jedan od svojih najboljih covera.

Barem pola pjesama postali su koncertni favoriti i redovno se uvrštavaju na kompilacije kao što je to slučaj s kolekcijom Vrijeme ljubavi. Originalno, album je objavio label Parnog valjka Esnaf, no kasetne verzije ipak su napravljene u suradnji s Croatijom Records, da bi onda i CD reizdanje bilo pod skutima izdavača koji je objavio najveći broj njihovih albuma.

Objavljivanje Buđenja na vinilu je, zapravo, veliki diskografski događaj, jer je riječ o jednome o najvećih albuma devedesetih na ovim prostorima i gramofonska ploča mu je prirodni nosač zvuka.

Singlovi (Buđenje): Sve još miriše na nju/Nemirno more (7″ promo)

Producenti: Svi po malo