26
pro
2023
Vijesti plus

Uredništvo je odabralo

Ovo su najbolji novi izvođači 2023. godine

Najbolji novi izvođači godine 2023.

Najbolji novi izvođači godine 2023.

share

U 2023. upoznali smo se s raznim zanimljivim novim imenima na domaćoj glazbenoj sceni. Ova je petorka, prema odabiru uredništva portala Glazba.hr, najperspektivnija.

(navedeni abecednim redom)

Baby Babilon

Baby Babilon je trio koji čine Mara Marasović, Klara Fiolić i Fran Colnago, a koji je nastupom na festivalu LIFT u zagrebačkoj Tvornici kulture potvrdio da su jedno od najoriginalnijih i najodvažnijih imena domaće glazbene scene. Nevjerojatna energija i entuzijazam jasna je kod rada ovog benda, posebice šarm koji osvaja i zavodi slušatelja zaraznim ritmom koji tjera na ples.Inspiraciju crpe iz svega što im se sviđa i što im zvuči dobro te iako svoju glazbu primarno opisuju kao elektroničku, no ne boje se eksperimentiranja i vole se okušati u različitim žanrovima. Stoga u 2024. ne propustitite priliku ovaj bend pogledati uživo u vašoj blizini.

 

Baks

„Sreća jednako ljubav“, kratko i jasno nam je mladi Bartol Stepanić, poznatiji kao Baks, opisao svoj novi album DOPAMIN, u svom prvom intervjuu ikada kojeg je dao upravo Glazbi.hr. Domaća trap scena ove je godine pričala samo o njemu, zagrebačkom maturantu iz Velike Gorice koji je objavio svoj već treći studijski album, ovaj put za diskografsku kuću yem, za koji smatra da će biti prekretnica njegove karijere. Baks je jedan od vodećih predstavnika novog vala i zvuka hrvatske trap scene koji iz nastupa u nastup okuplja sve veći broj obožavatelja ispred pozornice. I stariji ga kolege s trap scene izuzetno poštuju i cijene te za njega na svojim društvenim mrežama ne štede riječi hvale.

DOPAMIN je kvalitetom veoma blizak najpoznatijim domaćim licima žanra, a iza naizgled jednostavnih i čestih motiva sreće, ljubavi i osvete, krije se puno kompleksnija ideja, priča pa i sam koncept čije nam je detalje otkrio ovaj mladi autor. Njegova pjesma “Gram” na kojoj gostuje Miach postala je stalni dio domaćeg radijskog etera dok je na Spotifyju u 2023. Baks ostvario 2,3 milijuna streamova te prikupio 93,1 tisuću slušatelja. Pri izlasku albuma, njegova se pjesma “Mama, zaljubio sam se u njene ožiljke” našla na popisu najslušanijih na Billboardovoj top ljestvici u Hrvatskoj.

 

IDEM

Kantautor i multiinstrumentalist Antun Aleksa svira trombon u Porto Mortu i JeboTon Ansamblu te pjeva i svira gitaru u bendu Trophy Jump, a ove je godine objavio svoj solo prvijenac pod nazivom poyy, objavljen u izdanju Mudrog Brka, i to na svoj trideseti rođendan.

Ovaj niti polusatni album u tek par mjeseci uspio je oko Antuna okupiti velik broj fanova, mnogi od kojih nisu ni slušali njegove prethodne grupne uratke, i već se doima kao da je na putu da postane jedno od kultnih izdanja naše indie scene. Razloga je stvarno puno. Antun, osim što je karizmatičan izvođač i vrlo draga osoba, neopisivo je iskren u svojemu glazbenom izričaju. Njegove su pjesme naizgled jednostavne, ali sadrže svu generacijsku težinu koju je za mnoge slušatelje imalo odrastanje na Balkanu od devedesetih naovamo. Tekstovi su prožeti osjećajem zarobljenosti u učmalosti svakodnevice koja ne postaje bolja, i to ne isključivo na univerzalan način, nego na jedan vrlo specifičan za naše prostore.

U trendu masovnog iseljavanja mladih, zatvaranja brojnih kultnih mjesta i siromašenja kulturne scene od strane konzervativnih političara, ekonomske i društvene krize, neodrživosti trenutnog sustava, osjećaja izoliranosti pojačanog globalnom pandemijom, Antunovi tekstovi rezoniraju drugačije – i to možda upravo zato što rijetko koju od ovih stvari adresira direktno. Naprotiv, polazi od vlastita iskustva, osobne krize i nošenja sa starenjem, od osjećaja neuspjeha, izgubljenog vremena i odlazaka van samo da bi se osjetio što bliže životu i smislu.

Jelusick

Ovaj bi bend mogao postaviti nove standarde žanra te proslaviti hrvatsku metal glazbu na globalnoj sceni. To je Jelusick, bend kojeg čine Dino Jelusić, Ivan Keller, Luka Brodarić i Mario Lepoglavec. Njihovo predstavljanje debitantskog albuma Follow the Blind Man, kojeg je uredništvo portala Glazba.hr proglasilo jednim od albuma godine, u zagrebačkom Vintage Industrial Baru pomaknulo je ljestvicu klupskih nastupa te publici pružio show na svjetskoj razini kvalitete u intimnoj atmosferi ovog poznatog zagrebačkog kluba.

Vokalne sposobnosti Dine Jelusića svaki put iznova oduševljavaju dok je nemoguće ne primijetiti zavidno iskustvo koje je na pozornici stekao sa svjetskim velikanima zbog čega je sada izuzetno uvjerljiv frontmen, koji na trenutke, osim divljenja, izaziva i određeno strahopoštovanje. Teško ga je usporediti s bilo kime u regiji, kako vokalno, tako i autorski u okvirima ovog žanra, jasno i čvrsto drži vodeću poziciju koju je uistinu, jako, ali baš jako teško nadmašiti. Solaže Ivana Kellera posebna su priča, izvrsna tehnika i nepresušna emocija podržana basom Luke Brodarića i žestokim te preciznim ritmom Marija Lepoglaveca kompletiraju priču. Bend su u kojem vlada posebna “kemija”, specifična za neka prošla vremena, opet veoma svježa, dinamična i beskrajno zanimljiva. Ovi dečki svijet drže na dlanu, i, premda je pred njima još uvijek dug put do vrha, do njega će, ako nastave u ovom ruhu, doći bez ikakve sumnje. Jelusick je projekt na koji uistinu trebamo biti ponosni, predvodnik jedne stare, opet nove domaće scene koja osvaja inozemstvo, baš kao što su to prije dvadesetak godina uspješno odradili bendovi iz Skandinavije.

 

Špiro i Tej

Špiro i Tej novo su „vruće“ ime na domaćoj glazbenoj sceni. Možda jesu izgubili ključeve od stana, ali ono što su dobili i što će tek dobiti su velike simpatije široke publike. I premda je trap u posljednjih nekoliko mjeseci, možemo slobodno reći i godinu dana, ušao u svoje doba očekivane hiperprodukcije, još uvijek je moguće naići na svježa imena koja oduševljavaju kreativnošću, dok žanrovskom neopterećenošću pomiču granice i stvaraju neodoljive glazbene poslastice koje će definirati jednu generaciju, a oduševiti i one koje će njihova glazba nostalgično vratiti u neka bolja vremena. Temeljeni na hip-hopu, no opako koketiraju s aktualnom formom pop glazbe, stoga je realno za očekivati da će upravo njihove pjesme postati stalni dio domaćeg radijskog etera. Jasan je i blag utjecaj pop punk i r’n’b glazbe s početka dvijetisućitih, ali i standardi koje su postavili pioniri trap glazbe u Hrvatskoj, kao High5 ili Kuku$. U ovu smjesu umiješao se čak i bračni par Huljić kao inspiracija u pjesmi “Ginem”, kako bi umjetnički potpis bio potpun. Tijekom 2023. odradili su nekoliko nastupa uživo od kojih se najviše ističe onaj u Domu sportova, kada su zagrijali publiku za z++-a.

Moglo bi Vas zanimati