10 zanimljivih trenutaka konferencije MAKK
Međunarodna autorska konferencija MAKK ove će godine proslaviti jubilej. Deseto izdanje donosi niz zanimljivih tema i govornika koje definiraju smjer razvoja hrvatske glazbene industrije, donose iskustva globalnih lidera u području te predstavlja nove nade na sceni. U dva dana, 23. i 24. studenoga 2022., u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, razgovarat će se o nizu zanimljivih tema, kako iz područja industrije, tako i iz područja autorskog prava. Ove godine, posjetitelji će dobiti pogled deset godina u budućnost, a mi smo se osvrnuli deset godina u prošlost kako bismo vam izdvojili deset ključnih trenutaka konferencije MAKK
Gibonni o versima i notama
Jedan od najuspješnijih domaćih autora, Zlatan Stipišić Gibonni, otkrio je tajnu svog autorskog procesa. Poseban je naglasak stavio na pisanje pjesama za druge izvođače od kojih je većina danas dobila etiketu evergreena. Panel je izazvao toliko veliki interes javnosti da u dvorani nije bilo slobodnog mjesta, stoga su i dva ministra tadašnje Vlade RH događaj morali pratiti sa stepenica dvorane Gorgona. Posebno se istaknula anegdota priču o Oliverovom psu koji je pojeo note za “Cesaricu”.
Guy Chambers o svjetskim hitovima
Konferencija MAKK redovito ugosti lidere globalne glazbene industrije, tako je 2018. Zagreb posjetio legendarni Guy Chambers, autor najvećih hitova Robbieja Williamsa. “Rock DJ”, “Feel”, “Millenium”, “Let Me Entertain You” i “Angels” nose njegov potpis, a osvrnuo se i na susret s Davidom Bowiejem. Publika je dobila priliku saznati kako izgleda njegov kreativni proces te priču iza pjesme “Angels”.
Björn Ulvaeus
Član ABBE i predsjednik CISAC-a, međunarodne konfederacija društava autora i skladatelja uključio se 2020. na pandemijsko izdanje konferencije MAKK. Otvorio je konferenciju, pozdravio hrvatske kolege te se osvrnuo na teško stanje u glazbenoj industriji u tom trenutku.
Josipa Lisac vs. Saša Antić
Mnogi još dan danas prepričavaju ovaj panel, kada su se oči u oči pred publikom 2018. “suočili” Josipa Lisac i Saša Antić. Saša je vrlo brzo “izgubio” ulogu moderatora, jer je Josipa Dnevnik svoje karijere sa izuzetnim zadovoljstvom i strašću izložila publici.
Probudi se, jesen je, a Matija Cvek svira uživo
Na konferenciji MAKK redovito se predstave mladi glazbenici kao najveći potencijali domaće glazbene scene. Oni pritom posebnu pažnju pridaju programu koji će predstaviti kao svojevrstan presjek vlastitog rada i obradu uspješnica uglednih domaćih autora. Matija Cvek na MAKK konferenciji je nastupio 2020. godine te je to nastup koji danas broji najveći broj pregleda. Matija je izveo svoje pjesme “Blizu” i “Probudi se” te obradu Novih fosila “Jesen je” (R. Dujmić/N. Ninčević).
Ruž na mikrofonu
Kako glazbenice postaju i opstaju u glazbenoj industriji objasnile su Mia Dimšić, Ines Prajo, Arijana Kunštek, Meri Jaman i Antonija Šola. Kako razbijaju staklene stropove i u čemu su u prednosti pred muškim kolegama ispričale su iz vlastitog iskustva.
Ljeto je gotovo, a z++ je u krvi
Iste 2020. godine na MAKK konferenciji nastupio je i najuspješniji predstavnik trap generacije, Zvonimir Husnjak, poznatiji kao z++. Prije rasprodanih koncerata u 2021. i 2022. godini z++ je predstavio autorsku “Ljeto već je gotovo”, hit “Crno i zlatno” te obradu “Ti si mi u krvi” (K. Kovač/S. Kovač).
BlockChain i autorsko pravo
State-of-the-art dosegnuća u glazbenoj industriji uvijek nađu svoje mjesto na MAKK-u, stoga je 2018. bilo diskusije o Blockchain tehnologiji i autorskom pravu. Na okruglom stolu sudjelovali su Mladen Vukmir, Tihomir Katulić, Marko Jurić, Zvonko Kostanjčar, Tomo in der Mühlen, a razgovor je moderirao Igor Gliha.
Ex-yu heroji danas
Kako je bilo raditi u glazbenoj industriji nekad, a kako je danas, najbolje znaju reći oni koji su u njoj opstali sve ove godine. Upravo su o tome prodiskutirali Dino Merlin, Momčilo Bajagić Bajaga i Husein Hasanefendić Hus na posebnom panelu održanom pandemijske 2020. godine nazvanom „Glazba preko granica stoljeća i država“.
Nova glazbena generacija
Kako će izgledati budućnost i koje su navike konzumiranja glazbe korisnici danas zbog društvenih mreža razvili objasnio je prošle godine Kriss Thrakrar iz MIDIA Researcha u svom izlaganju, a koje su projekcije glazbene industrije za 2032., saznajte na nadolazećem izdanju konferencije MAKK, 23. i 24. studenoga 2022. u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti.